Quake II ei ole koskaan näyttänyt näin hienolta
id Software julkaisi vuonna 1997 legendaarisen Quake II -pelin, joka sijoittui futuristiseen scifi-maailmaan. 1990-luvulla tekniikka oli melko erilaista verrattuna nykyaikaisiin mahdollisuuksiin, joista nyt on saatu taidonnäyteenä runsaasti video- ja kuvamateriaalia.
Quake II asetettiin avoimen lähdekoodin alaisuuteen vuonna 2001 ja siitä lähtien peliä on voinut muokata esimerkiksi omiin käyttötarkoituksiinsa. Hyvä esimerkki tällaisesta on saksalaisen Christoph Schieldin projekti Q2VKPT (Quake 2 Vulkan Path Tracer). Luomus sai tällä viikolla uutta tuulta alleen, kun NVIDIA näytti yhdessä Schiedin kanssa GDC 2019 -konferenssissa sen uuden demo-videon, jossa esitellään tarkemmin RTX-ominaisuuden tuomia uudistuksia.
Mitä tämä sitten tarkoittaa? Vanhan grafiikan tilalle on isketty uusi säteenseuranta, jota pyörittävät uudenaikaiset NVIDIAn RTX-sarjan näytönohjaimet. RTX-ominaisuuden ollessa päällä esimerkiksi kuvan varjostukset muuttuvat erilaisiksi, alkuperäistä näyttävämmiksi.
Keskustelut (5 viestiä)
23.03.2019 klo 17.36 2
Rekisteröitynyt 18.01.2015
23.03.2019 klo 18.13 2
Rekisteröitynyt 14.10.2013
23.03.2019 klo 18.30 3
23.03.2019 klo 19.31 2
Jos grafiikoilla halutaan mässäillä, niin oikea tapa olisi tehdä tässä vuoden 2016 Doomit.
Uuden Doomin lähdekoodeja ei ihan tuosta vain tällaiseen protoilukäyttöön saadakaan.
Rekisteröitynyt 30.01.2012
25.03.2019 klo 11.12
meh. tulee sama efekti kuin tomb raider anniversaryn kanssa. alkuperainen oli niin synkka ja harmaa et lisasi maailmanlopun tunnelmaa kun taas uudessa versiossa voi kuvitella maija poppasen lentavan ikkunasta sisaan varpusten kanssa. toki jossain pupujussipelissa taa tekniikka ehka voi helpottaa tekemista
Osta nÄppÄimistÖ.