Tuorein sisältö

Quake II ei ole koskaan näyttänyt näin hienolta

23.03.2019 klo 17.00 | Luettu: 8174 kertaa | Teksti: Miia Lyyra


id Software julkaisi vuonna 1997 legendaarisen Quake II -pelin, joka sijoittui futuristiseen scifi-maailmaan. 1990-luvulla tekniikka oli melko erilaista verrattuna nykyaikaisiin mahdollisuuksiin, joista nyt on saatu taidonnäyteenä runsaasti video- ja kuvamateriaalia.

Quake II asetettiin avoimen lähdekoodin alaisuuteen vuonna 2001 ja siitä lähtien peliä on voinut muokata esimerkiksi omiin käyttötarkoituksiinsa. Hyvä esimerkki tällaisesta on saksalaisen Christoph Schieldin projekti Q2VKPT (Quake 2 Vulkan Path Tracer). Luomus sai tällä viikolla uutta tuulta alleen, kun NVIDIA näytti yhdessä Schiedin kanssa GDC 2019 -konferenssissa sen uuden demo-videon, jossa esitellään tarkemmin RTX-ominaisuuden tuomia uudistuksia.

Mitä tämä sitten tarkoittaa? Vanhan grafiikan tilalle on isketty uusi säteenseuranta, jota pyörittävät uudenaikaiset NVIDIAn RTX-sarjan näytönohjaimet. RTX-ominaisuuden ollessa päällä esimerkiksi kuvan varjostukset muuttuvat erilaisiksi, alkuperäistä näyttävämmiksi.


V2.fi | Miia Lyyra
< Life Is Strange 2:n ... PlayStation aloittaa... >

Keskustelut (5 viestiä)

ogoviboisbnf

23.03.2019 klo 17.36 2 tykkää tästä

meh. tulee sama efekti kuin tomb raider anniversaryn kanssa. alkuperainen oli niin synkka ja harmaa et lisasi maailmanlopun tunnelmaa kun taas uudessa versiossa voi kuvitella maija poppasen lentavan ikkunasta sisaan varpusten kanssa. toki jossain pupujussipelissa taa tekniikka ehka voi helpottaa tekemista
lainaa
LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

23.03.2019 klo 18.13 2 tykkää tästä

Hienon kuvasuhteen ovat videolleen valinneet, ehkä tuollainen sitten on nykyään yleinen.
lainaa
ballsofsteel

Rekisteröitynyt 14.10.2013

23.03.2019 klo 18.30 3 tykkää tästä

Mikä jottei. Itse mehustelen tällähetkellä Quake II:sta P2 450/Voodoo 3 kokoonpanolla, jottei unohtuisi mistä tää kaikki alkoi. Ensin Quake II näytti graafisen suunnan ja sitten Unreal tiputti leuat seuraavana vuonna. Eipä ole tullut nykyään vastaavia elämyksiä peleissä vaikka grafiikka on melkein fotorealismia.
lainaa
cbob3000

23.03.2019 klo 19.31 2 tykkää tästä

make kirjoitti:
Jos grafiikoilla halutaan mässäillä, niin oikea tapa olisi tehdä tässä vuoden 2016 Doomit.


Uuden Doomin lähdekoodeja ei ihan tuosta vain tällaiseen protoilukäyttöön saadakaan.
lainaa
iNdo

Rekisteröitynyt 30.01.2012

25.03.2019 klo 11.12

ogoviboisbnf kirjoitti:
meh. tulee sama efekti kuin tomb raider anniversaryn kanssa. alkuperainen oli niin synkka ja harmaa et lisasi maailmanlopun tunnelmaa kun taas uudessa versiossa voi kuvitella maija poppasen lentavan ikkunasta sisaan varpusten kanssa. toki jossain pupujussipelissa taa tekniikka ehka voi helpottaa tekemista


Osta nÄppÄimistÖ.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova