Habbo solmi kattavan mainossopimuksen Yhdysvalloissa
Suomesta maailmalle levinnyt Habbo (ent. Habbo Hotelli, Hotelli Kultakala) on ollut nuorten chattaajien suosiossa jo kahdeksan vuoden ajan. Virtuaalimaailma pyörii nykyään 19 maassa. Mm. Venäjällä, Japanissa, Venezuelassa ja Uudessa-Seelannissa on omat Habbo-maailmansa.
Nyt palvelun kehittänyt Sulake Corporation on tehnyt yhteistyösopimuksen pelien sisäistä mainontaa hoitavan Double Fusionin kanssa. Double Fusion hoitaa jatkossa yhdysvaltalaisen Habbo-maailman mainonnan. Mainostajat voivat nyt hankkia Habboon esimerkiksi mainostauluja, brändättyjä huoneita, kilpailuja ja sponsoroituja tapahtumia.
Sulakkeen markkinointivastaava Teemu Huhtamäki kertoo yhtiön tekevän paljon markkinointiyhteistyötä eri maissa. Ohjenuorana Huhtamäki käskee mainostajien lopettaa mainostamisen ja sen sijaan ottaa osaa maailmaan tapahtumien ja pelillisen sisällön kautta. Habbo-maailmoissa käy noin kahdeksan miljoonaa kävijää kuukausittain. Pelkästään yhdysvaltalaisessa Habbo-maailmassa käy 2,4 miljoonaa kävijää joka kuukausi.
Lähde: Gamasutra
Keskustelut (3 viestiä)
08.04.2008 klo 15.17
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.04.2008 klo 16.11
Rekisteröitynyt 20.12.2007
08.04.2008 klo 22.33