Switchin pilvitallennus ei koske kaikkia pelejä - Pilvettä jäävät muun muassa Splatoon 2 ja Pokémon-kaksikko
Vaikka Switchille syksyllä saapuva maksullinen verkkopalvelu tarjoaa mahdollisuuden pilvitallennukseen, kaikkiin peleihin ei optiota saada. Nintendo on kertonut (Game Informerille kiitos) ominaisuuden puuttumisen olevan tietoinen väline huijareita vastaan.
Pilvettömällä tallennustaivaalla pelataan muun muassa Pokémon Let's Go Eeveessä & Pikachussa, Splatoon 2:ssa, Dark Souls Remasteredissa sekä FIFA 19:ssä. Syy puutokseen on halu ehkäistä esineiden kopiointia.
"Suurin osa Switchin peleistä tukee pilvitallennusta. Joissakin peleissä ominaisuutta ei kuitenkaan ole, jotta pelaajat eivät voisi palauttaa itselleen pois vaihtamiaan varusteita tai palauttaa verkkopelien Ranking-tulosta."
"Reilun pelaamisen vuoksi pilvitallennus ei toimi tällaisissa peleissä. Save Data Cloud -ominaisuutta ei voida esimerkiksi käyttää Splatoon 2:n kaltaisten verkkopelien tulosten palauttamiseksi."
Verkkopalvelu tulee tarjolle syyskuussa.
Keskustelut (3 viestiä)
Rekisteröitynyt 18.01.2015
09.09.2018 klo 17.37 2
Lisättäköön vielä, että Xbox-miehille varmaan kelpaa mikä tahansa paikka junassa.
10.09.2018 klo 17.01
Tämä lausahdus on kyllä uskomatonta bullshittiä. Jos maksullisessa palvelussa pelataan online-pelejä, joissa pelaajia rankataan, niin rankingin laskeminen ja sen tiedon säilyttäminen kuuluu sen pelin palvelimelle. Jos samassa pelissä on jotain paikallisia yksinpelitallennuksia, niin näiden tottakai odotetaan varmuuskopioituvan Nintendon varmuuskopio-palvelimelle.
Vaikka Fifassa on HUT-pelimuoto, niin kyllä sen oman offline-kauden tallennuksen haluaisin pilveen talteen. Huijauksen esto ole syy, miksi tämä ei onnistuisi. Liekkö joku muu syy, vai onko taas triviaali tekninen asia toteutettu vain Nintendon tyyliin surkeesti.
10.09.2018 klo 18.29
Ihan hupifirma tämä Ninttendo :D