Call of Dutyn jättipäivitys vaihtoi sprintterit pitkän matkan juoksijoihin ja antoi tilaa lisävarusteille
Call of Duty: WWII sai tällä viikolla uuden The War Machine -kenttäpaketin (toistaiseksi vain PS4, tulevaisuudessa X1 ja PC), mutta uusi sisältö ei jäänyt viikon ainoaksi uutuudeksi. Tuore päivitys on nimittäin muokannut verkkosotureiden peruskunnon äärimmilleen.
Tekijätiimi on päättänyt noin puoli vuotta julkaisun jälkeen lisätä monien pelaajien toivoman ominaisuuden takaisin peliin. Muutoksen jälkeen pelaajat voivat juosta netissä loputtomasti aiemmin nähdyn lyhyen sprintin sijasta. Alkuperäinen ratkaisu raivostutti monet sarjan konkarit, mutta tekijätiimillä oli tuolloin vielä historiallinen autenttisuus mielessä.
”Rajoitettu juoksu valittiin kuvaamaan pelin aikakauden aikaisissa kengissä liikkumista, ja koimme sen sopivan paremmin historialliseen teemaamme”, totesi moninpelin suunnittelija Greg Reisdorf.
”Olemme kuitenkin tulleet siihen lopputulokseen, että juoksun rajoittaminen ei tehnyt pelaamisesta hauskempaa. Vastaisuudessa siis loputon juoksu onnistuu kaikilla aselajeilla.”
Ratkaisu ei kuitenkaan tee pelaamisesta juurikaan nopeampaa, sillä kestävyys on tullut nopeuden kustannuksella. Aiemmin perusvauhtiin nähden 1,4-kertainen juoksu on vastaisuudessa ”vain” 1,3-kertainen pyrähdys.
Muita uusia juttuja ovat muun muassa ylimääräinen lisävarustepaikka aseelle, heikennetyt kranaatit sekä tukku muita asioita. Koko uudistuslistan voi kurkata tekijöiden blogista.
Keskustelut (2 viestiä)
12.04.2018 klo 07.10
13.04.2018 klo 14.26
Ei jumalauta mä sanon.