Dragon Quest XI:n tuottaja avautui Switch-version ongelmista ja 3DS-käännöksen hylkäämisestä
Dragon Quest XI:n julkaisu Euroopassa vahvistettiin roima viikko sitten, mutta Nintendo-fanien yllätykseksi Switch- ja 3DS-käännökset eivät kuuluneet ohjelmaan. Pelin tuottaja Hokuto Okamoto on avannut syitä ratkaisuun PAX East -tapahtumassa.
Switch-version viivästymisen takana on laitteen yhteensopivuusongelma Unreal Engine 4:n kanssa. Konsolin ja moottorin välinen tiimipeli ei pelaa vielä niin hyvin, että tekijät olisivat voineet aloittaa käännöstyön.
”Kun teimme Dragon Quest XI:tä Unreal Engine 4:llä, halusimme myös työstää Switch-versiota. Valitettavasti moottori ei ollut alkuun yhteensopiva, vaikka Nintendo ja Epic tekevät yhteistyötä asian suhteen. Kun moottori viimein saadaan siihen kuntoon, että Switch-käännös on mahdollinen, alamme työstämään suunnitelmiamme julkaisua varten.”
Nintendo 3DS -version suhteen päätös on enemmän strateginen. Japanissa peli sai kannettavan käännöksen, mutta Square Enix ei ole aikeissa tuoda peliä länteen.
”Kuin aloimme puhua Dragon Quest XI:stä lännessä, halusimme antaa sarjalle tuoreen startin länsimaisella yleisöllä. Pystyimme tekemään paljon parannuksia ja muutoksia lokalisointiin. Sen takia koimme, että paras tapa esittää peli on PlayStation 4- ja Steam-versioiden muodossa.”
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age julkaistaan PlayStation 4:llä ja Steamissa syyskuun 4. päivä. Switch-versio seuraa myöhemmin perässä.
Keskustelut (1 viestiä)
08.04.2018 klo 18.31 2