Tuorein sisältö

Dragon Quest XI:n tuottaja avautui Switch-version ongelmista ja 3DS-käännöksen hylkäämisestä

08.04.2018 klo 17.00 | Luettu: 3682 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Dragon Quest XI:n julkaisu Euroopassa vahvistettiin roima viikko sitten, mutta Nintendo-fanien yllätykseksi Switch- ja 3DS-käännökset eivät kuuluneet ohjelmaan. Pelin tuottaja Hokuto Okamoto on avannut syitä ratkaisuun PAX East -tapahtumassa.

Switch-version viivästymisen takana on laitteen yhteensopivuusongelma Unreal Engine 4:n kanssa. Konsolin ja moottorin välinen tiimipeli ei pelaa vielä niin hyvin, että tekijät olisivat voineet aloittaa käännöstyön.

”Kun teimme Dragon Quest XI:tä Unreal Engine 4:llä, halusimme myös työstää Switch-versiota. Valitettavasti moottori ei ollut alkuun yhteensopiva, vaikka Nintendo ja Epic tekevät yhteistyötä asian suhteen. Kun moottori viimein saadaan siihen kuntoon, että Switch-käännös on mahdollinen, alamme työstämään suunnitelmiamme julkaisua varten.”

Nintendo 3DS -version suhteen päätös on enemmän strateginen. Japanissa peli sai kannettavan käännöksen, mutta Square Enix ei ole aikeissa tuoda peliä länteen.

”Kuin aloimme puhua Dragon Quest XI:stä lännessä, halusimme antaa sarjalle tuoreen startin länsimaisella yleisöllä. Pystyimme tekemään paljon parannuksia ja muutoksia lokalisointiin. Sen takia koimme, että paras tapa esittää peli on PlayStation 4- ja Steam-versioiden muodossa.”

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age julkaistaan PlayStation 4:llä ja Steamissa syyskuun 4. päivä. Switch-versio seuraa myöhemmin perässä.

V2.fi | Markus Mesiä
< Pieni lohikäärme pir... Tunteikkaan ja palki... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (1 viestiä)

Rolle87

08.04.2018 klo 18.31 2 tykkää tästä

No sviddu. Odotin 3ds versiota. No ehkä joskus alesta sitten ps4 lle ostan.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova