Tuorein sisältö

EA opetti tekoälyn selviytymään taistelutantereella

23.03.2018 klo 13.00 | Luettu: 4078 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kotaku kertoo, että Googlen Atari-pelejä pelanneesta tekoälyagentista innostuneena EA päätti tehdä omansa, joka selviytyisi paljon monimutkaisemman pelin pelaamisesta: Battlefield I:n moninpelin.

Lopputuloksena neuroverkolla toteutetusta oppimisesta oli tekoälyagentti, joka on taitava Battlefieldin peruspelaamisessa. Se osasi tarkkailla terveyspisteitään ja ammuksiensa määrää ja muuttaa käytöstään sen mukaisesti, mutta ei vielä osaa mm. karttojen yksityiskohtia tai tilanteiden ennakointia.

EA:n mukaan ihmispelaajat olivat tekoälyagentteja parempia - mutta mikään teurastus ei ollut kyseessä.

Tältä touhu näyttää:


V2.fi | Manu Pärssinen
< Perutussa MMO-peliss... Ylistetyiltä suomala... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (2 viestiä)

Masturbo-Man

23.03.2018 klo 13.51 1 tykkää tästä

All hail skynet.
lainaa
efhewovnihh

23.03.2018 klo 14.28 1 tykkää tästä

Mikäköhän tässä on se end-game. Ei kukaan oikeasti halua predator-tekoälyä peleihinsä. Eikä missään chatautomaateissa yms kovin kummosia älyjä vaadita

Ihminen on utelias joka haluaa tutkia ja testata asiaa ilman että on mitään päämäärääkään tiedossa. Jossain vaiheessa iskee aina perseelle
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova