EA opetti tekoälyn selviytymään taistelutantereella
Kotaku kertoo, että Googlen Atari-pelejä pelanneesta tekoälyagentista innostuneena EA päätti tehdä omansa, joka selviytyisi paljon monimutkaisemman pelin pelaamisesta: Battlefield I:n moninpelin.
Lopputuloksena neuroverkolla toteutetusta oppimisesta oli tekoälyagentti, joka on taitava Battlefieldin peruspelaamisessa. Se osasi tarkkailla terveyspisteitään ja ammuksiensa määrää ja muuttaa käytöstään sen mukaisesti, mutta ei vielä osaa mm. karttojen yksityiskohtia tai tilanteiden ennakointia.
EA:n mukaan ihmispelaajat olivat tekoälyagentteja parempia - mutta mikään teurastus ei ollut kyseessä.
Tältä touhu näyttää:
Keskustelut (2 viestiä)
23.03.2018 klo 13.51 1
23.03.2018 klo 14.28 1
Ihminen on utelias joka haluaa tutkia ja testata asiaa ilman että on mitään päämäärääkään tiedossa. Jossain vaiheessa iskee aina perseelle
Kirjoita kommentti