Supercell takoi huipputuloksen julkaisematta edes uusia pelejä
Kotimaisen peliteollisuuden kärkinimi Supercell on jatkanut rahan hervotonta tienaamista, kertoo VentureBeat.
Yhtiö ilmoitti viime vuoden taloustuloksen päätyneen 810 miljoonaa dollaria plussalle, mikä tarkoittaa täkäläisessä valuutassa noin 650 miljoonaa euroa. Tienestisumma syntyi 2,029 miljardin dollarin (1,62 miljardia euroa) liikevaihdolla.
Tulos on toki komea jo sellaisenaan, mutta suorituksen erinomaisuutta korostaa se fakta, että Supercell ei julkaissut viime vuonna uutta peliä. Supercellin toimitusjohtaja Ilkka Paananen totesi tuloksen olleen mainio.
”2017 oli jälleen hyvä vuosi matkallamme. Kaksi ensimmäistä peliämme – Clash of Clans ja Hay Day – viettivät viisivuotispäiväänsä miljoonien päivittäisten pelaajien kanssa, mikä on uskomaton rajapyykki alalla, joka muuttuu niin nopeasti.”
”Meidän merkittävimmät lukumme eivät ole yhtä korkeita kuin edellisenä vuonna, koska emme julkaisseet uutta peliä maailmanlaajuisesti. Visiomme on luoda vuosikausia pelattavia pelejä mahdollisimman monille.”
Vaikka yhtiön seuraava luomus Brawl Stars on vasta betatestissä, vanhat teokset ovat menestyneet erinomaisesti Pohjois-Amerikan tuottavimpien pelien TOP10-listalla. Clash of Clans on viettänyt kärkikahinoissa jo 1960 päivää, eivätkä Hay Day (884), Boom Beach (616) ja Clash Royale (701) joudu kalpenemaan ykkösjulkaisun rinnalla.
Keskustelut (2 viestiä)
16.02.2018 klo 16.41
Rekisteröitynyt 06.01.2017
17.02.2018 klo 05.19 4
Mikä suomalainen firma? Luulin että korealaiset ostivat sen jo vuosia sitten?
Ei vaan kiinalainen Tencent Games omistaa miltei kokonaan eli 84%.