Tuorein sisältö

Activisionin patentti laittaa huonot pelaajat maksamaan enemmän

19.10.2017 klo 11.16 | Luettu: 7280 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

GeeksAreSexy kertoo Activisionin patentista, jonka tarkoituksena on nyhtää lisää rahaa huonoilta pelaajilta. Ideana on siis se, että aloittelevia pelaajia heitetään matseihin räiskintäveteraanien kanssa ja kun turpiin tulee, nuubit ryntäävät mikromaksukauppaan ostamaan lisävarusteita.

"…the system may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player."

Activisionin edustajan mukaan äskettäin hyväksytty patentti on 'kokeellinen' ja sen oli tehnyt itsenäisesti työskentelevän kehitysosaston tiimi. Firma myös vakuuttaa, ettei sitä ole sisällytetty heidän peleihinsä. Polygon toteaa, että pelijulkaisijoiden kehitystiimit patentoivat ideoitaan kaiken aikaa suojellaakseen niitä, vaikkei keksintöjä sitten hyödynnettäisikään.

Uhkapelaamista lähentelevillä loot boxeilla ja mikromaksuilla koristellut pelit eivät ole se tulevaisuus, minkä useimmat pelaajat haluavat, joten tarkkaillaan tilannetta.





V2.fi | Manu Pärssinen
< Halo: Master Chief C... Switchiä päivitettii... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (5 viestiä)

asdfqwer

19.10.2017 klo 12.54 3 tykkää tästä

Ihan kun nykyiset pay-to-win tai ylipäätään "anna meille lisää rahaa" asenteet eivät olisi tarpeeksi luontaantyöntäviä. Onneksi mikromaksusimulaattoreiden lisäksi tulee vielä myös Super Mariota meille, jotka haluamme pelimme peleinä.
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

19.10.2017 klo 14.19 1 tykkää tästä

Systeemi tunnistaa pelaajan 1 mielenkiinnon tiettyyn esineeseen, löytää pelaajan 2 jolla esine jo on ja pelaaja 2 on korkeammalla rankilla kuin ensimmäinen. Systeemi sen jälkeen parittaa nämä pelaajat matsiin keskenään siinä toivossa, että saadessaan turpaan pelaajalta, jolla esine jo on, pelaaja 1 tämän jälkeen kuvittelisi esineen antavan hänellekin samanlaiset taidot ja ryntää kauppaan heittämään rahaa ruutua päin. Ja vastaavasti toinen esimerkki mikä annetaan on säilöä vaikkapa pelaajien dataa sitä mukaa, että jos pelaaja 1 ostaa kovan tarkkuuskiväärin, painotetaan seuraavaan matsiin karttaa, missä kyseinen ase on erityisen tehokas käyttää.

TS. Ei edes pay-to-win, vaan ensin Don't-pay-and-lose ja jos menet halpaan, saat sen yhden pay-to-win kartan, jonka jälkeen uudelleen don't-pay-and-lose.
lainaa
dbhedhh647

19.10.2017 klo 15.26

"aloittelevia pelaajia heitetään matseihin räiskintäveteraanien kanssa ja kun turpiin tulee, nuubit ryntäävät mikromaksukauppaan ostamaan lisävarusteita." Tätähän tapahtuu jo monessakin pelissä joten sitä EI voi patentoida. Viimeisimmissä ubitomclancyissä olen juurikin näin tehnyt.
lainaa
SuomensisäisetHuumet

19.10.2017 klo 17.44 1 tykkää tästä

Mitä tahansa voi riittävän kokeneella ja kalliilla lakimiesarmeijalla patentoida, mutta voiko patenttia menestyksekkäästi puolustaa, kun lähdetään käräjille... Ehkä riittävällä rahavarannolla.

Pelaajat noin ylipäänsä ovat lihamassaa, joka vain haluaa seuraavan annoksensa jotain aivojen tuottamaa hormonia. Miksei sitä voi myöntää? Antaa mennä vain, haluan aineita. Parempi kun ei yritä ns ajatella.
lainaa
bfovdhsog

19.10.2017 klo 23.32 1 tykkää tästä

I want to patent a system that's something like "People are moving around. That makes them hungry and it wants to make them eat"

Ideat ovat usein arvokkaampia kuin konkreettinen tuote, mutta c'mon. Toki jenkkilässä koko homman idea on että Acti voi tällä savustaa ulos kaikki joilla ei ole lakiprosessin aloitusvaroja, joten lähinnä voi tulla ongelmia EAn, Ubin sun muiden kanssa, mutta niiden kohdalla voikin jättää patenttitoimenpiteet tekemättä
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova