Tuorein sisältö

E3: Mitäpä Beyond Good and Evil 2:sta oikein tiedetään?

15.06.2017 klo 21.00 | Luettu: 6212 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Beyond Good and Evil 2:sta nähtiin komea traileri, mutta mitä muuta pelistä tiedetään? V2.fi kävi läpi USgamerin, Eurogamerin sekä IGN:n artikkeleja ja listasi alle tärkeimpiä asioita.

- kyseessä ei ole (ainakaan tekijöiden tietojen mukaan) Switch-yksinoikeus, vaikka sellaisiakin huhuja liikkui
- tavoitteena on useampia planeettoja kattava, erittäin kunnianhimoinen toimintaroolipeli. Planeettoja asuttavat dynaamisesti luodut asukit ja niillä on omia juoniaan ja keskustelujaan
- myös koko aurinkokunta on proseduraalisesti luotu
- pelistä ei ole vielä juuri muuta valmiina kuin teknologiademo, jota esiteltiin kulisseissa. Sen nähneet kertovat vaikuttuneensa pelin skaalautuvuudesta mm. jättimäisestä kaupunkinäkymästä aluksen ohjaamoon
- pelaajien pääalus on sekä hahmojen 'koti' että 'autotalli' - sieltä voi lähteä liikkeelle pienemmällä aluksella
- valokuvaus on jälleen osa peliä
- peli sijoittuu aikaan noin 20-40 vuotta ennen ensimmäisen pelin tapahtumia
- tässä maailmassa Kiinasta ja Intiasta tuli maailmanvaltiaita ja eläinhybridejä valmistettiin orjiksi
- pelin tapahtuma-aikaan eläinhybridit ovat joko orjia, vapautettuja tai pakosalla - vapaus on pelin tärkeä teema
- pelihahmo luodaan itse - joko ihminen tai eläinhybridi, jolla on oma taustatarina
- pelaajan hahmo aloittaa sosiaaliluokkien alapäästä, surkeilla aluksilla, mutta tavoitteena on koota piraattijoukkio - ja mukana pelaajan joukkiossa on myös hahmoja, joita ei ole kenenkään muun pelaajan joukkiossa

Sivustot vertaavat Michel Ancelin visioita ja puheita muun muassa Peter Molyneuxiin ja No Man's Skyhin. Saa nähdä onnistutaanko lupausten täyttämisessä tällä kertaa. Ubisoftin lupailemasta co-opista/moninpelistä ei suljettujen ovien takana mainittu mitään.

V2.fi | Manu Pärssinen
< E3-Xbox-uutisia: Ris... Yön kevyessä peliaih... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (5 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

15.06.2017 klo 23.04 2 tykkää tästä

Kuulostaa aika pahalta. Yleensä kun lähdetään toteuttamaan näin dynaamista pelimaailmaa, niin lopputulos on tappavan tylsä peliympäristö ja tönköt ja sekoilevat hahmot.
lainaa
pettymys

16.06.2017 klo 08.16 2 tykkää tästä

= Tällä ei ole mitään tekemistä Beyond Good And Evilin kanssa, vaan se on jälleen yksi Ubisoftin avoimen maailman muottiin väkisin ahdettu turhake.
lainaa
Refloni

Rekisteröitynyt 08.01.2017

16.06.2017 klo 14.40 2 tykkää tästä

Minulla ei ole tuon listan kanssa muuta ongelmaa kuin proseduraalisesti luotu maailma. Ei ei ei. Kukaan ei tykkää proseduraalisesti luodusta sisällöstä, siinä korvataan yleensä laatu määrällä. No Man's Skyn ja Bethesdan radiant-questien faneja saa hakea. Tämmöisissä tarinapeleissä proseduraalinen generointi on syöpää.
Muokannut: Refloni 16.06.2017 klo 23.09 lainaa
BobBub

16.06.2017 klo 18.42 2 tykkää tästä

Eipä ole hype kuollut näin nopeasti kertaakaan aikaisemmin.
lainaa
fodeihvs

16.06.2017 klo 20.33

Onneksi en pitänyt alkuperäistäkään sen kummempana kuin Aliasta, Blackia tai Sims Urbzia
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova