Pelkkä GTA ei pelasta Take-Two Interactivea
Take-Two Interactive julkisti tiistaina viimeisimmän taloudellisen tuloksensa. Vaikka yhtiön pääjohtaja Strauss Zelnick muistutti Grand Theft Auto -sarjan myyneen 66 miljoonaa kopiota, ei pelkkä GTA:n menestys pelastanut Take-Twon talouslukuja. Päättyneeltä vuosineljännekseltään yhtiö kirjasi lähes 25 miljoonan euron tappiot.
Wedbush Morganin analyytikko Michael Pachter laskee tulevan GTA IV:n myyvän yhdeksän miljoonaa kopiota kuluvan tilivuoden aikana, josta kuusi miljoonaa kappaletta käy kaupaksi jo julkaisuviikolla. Pachterin mukaan GTA IV on kuitenkin yksinäinen timantti Take-Twon muuten synkässä tuotevalikoimassa.
Analyytikon mukaan Take-Two ei ole pystynyt tuomaan markkinoille uusia versioita menestyvistä sarjoistaan tarpeeksi tiuhaan tahtiin. Uusin Midnight Club tulee markkinoille jopa kolme ja puoli vuotta edellisen osan julkaisun jälkeen. Sarja on ollut Take-Twolle varsin hyvä rahasampo aiempien osien käytyä kaupaksi jopa 11,5 miljoonalle pelaajalle.
Wedbush Morganilla ollaan myös melko varmoja sijoittajien halusta myydä Take-Two-osakkeensa Electronic Artsille. Ratkaisu myyntipäätökseen tulee Pachterin mukaan kenties jo tässä kuussa, mutta viimeistään ennen huhtikuun puoliväliä.
Lähteet: GamesIndustry.biz, GamesIndustry.biz
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.10.2007
13.03.2008 klo 12.38
Uskon kyllä että EA voi tehdä hyviäkin pelejä...
Jos niiden tekemiseen vaan annetaan tarpeeksi aikaa :/
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.03.2008 klo 16.24
Pieni vinkki:
http://www.joystiq.com/2008/01/24/rockstar-finally-pins-g
Rekisteröitynyt 11.04.2007
13.03.2008 klo 18.52
Jaa'a, muistaakos/tietääkös kukaan miksi GTA IV myöhästyi noinkin paljon? ;)
Pieni vinkki:
http://www.joystiq.com/2008/01/24/rockstar-finally-pins-g
Ja X0:n tilakapasiteettihän vain edisti ja auttoi ongelmaa?
Nope, ihan yhtälailla X0:ta voisi syyttää siitä että kovalevyn puute ja huono levyformaatti (suhteessa Blu-Rayhin) kusivat.
Mutta lopputulos on kuitenkin hyvä.(:
Kyllä EA voisi hyviäkin pelejä tehdä jos he vain tekisivät niitä hyviä pelejä eivätkä sitoisi "hyviään pelejään" noihin rahastuksiin jne. vaan tekevät ne kunnolla loppuun. EA:n peleissä nykyään kamalia bugeja konsoleilla verrattuna mitä ennen oli, PS2:n aikoihin EA:lla todellakin oli vielä potentiaalia.
13.03.2008 klo 22.41