Switchin Lego City Undercover aiheuttaa narinaa - lohkaisee ison palan tilaa asennukseen
Polygon kertoo, että Switchille uusittuna pakettina julkaistava LEGO City Undercover on aiheuttanut kuhinaa. Puhkunta syntyi, kun paljastui, että pelin kylki kertoo sen vaativan jopa 13 gigatavua asennustilaa. Switchissä on vakiona 32 gigatavua tilaa.
Reddit-kommentoijia ihmetyttää, miksi muistikortilla tuleva peli esittää tällaisia vaatimuksia. Yksi syy voi olla Switch-pelien valmistuksen hintavuus - LEGO-pelin hinta on ehkä haluttu pitää normaalitasolla ja siihen on mahdollisesti valittu pienempi muistikortti. Esimerkiksi Rimen ja Minecraft Story Moden Switch-hinnat ovat muita pelejä kalliimpia.
Toisaalta pelin Wii U -versiota (2013) saa pariinkymppiin ja Switch-versio tulee olemaan kuudenkympin hujakoilla.
Keskustelut (9 viestiä)
28.03.2017 klo 13.36 3
No onneksi tämänkin saa sitten joskus Steamin aleista alle kympillä.
28.03.2017 klo 13.49 3
Aijai.. ei hyvä. Switchissä on tallennustilaa vain noin 26 gigatavua, kun käyttöjärjestelmä ottaa osansa tuosta 32 gigan muistista. Puolet pitäisi varata tätä peliä varten.. ei tule kauppoja. Harmi, koska tämä olisi Switchille kiinnostanut. Pienen tallennustilan kanssa ei kuitenkaan kehtaa alkaa pelailemaan asennuksien takia.
No onneksi tämänkin saa sitten joskus Steamin aleista alle kympillä.
Oletko ajatellut microSD kortin hankkimista??
Rekisteröitynyt 19.04.2007
28.03.2017 klo 14.51 2
28.03.2017 klo 15.04 7
28.03.2017 klo 15.07 2
Oletko ajatellut microSD kortin hankkimista??
Olen, mutta tilaansa nähden ne ovat aika kalliita. Lisäksi en halua Switchin kanssa olla jatkuvasti vaihtamassa sd-korttia, vaan käytössä pitäisi olla vain yksi kortti, jolle mahtuu kaikki mitä tarvitsee konsolille asentaa tai ostaa digitaalisena. Menee liian vaikeaksi, jos pelien lisäksi konsoliin pitää vaihtaa vielä oikea sd-kortti pelaamista varten.
28.03.2017 klo 19.31
Oletko ajatellut microSD kortin hankkimista??
Olen, mutta tilaansa nähden ne ovat aika kalliita. Lisäksi en halua Switchin kanssa olla jatkuvasti vaihtamassa sd-korttia, vaan käytössä pitäisi olla vain yksi kortti, jolle mahtuu kaikki mitä tarvitsee konsolille asentaa tai ostaa digitaalisena. Menee liian vaikeaksi, jos pelien lisäksi konsoliin pitää vaihtaa vielä oikea sd-kortti pelaamista varten.
"Menee liian vaikeaksi"
Perus uusavuttomat nykyajan lapset/nuoret.
Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on että joutuu peliä vaihdettaessa vaihtamaan levy/muistikortin ?
Eikös tuo ole ihan perusjuttuja ?
Kyllä kaikilla pelaamillani konsoleilla on joutunut vaihtamaan levykettä/levyä/muistikorttia tai kasettia. Tosin olen pelannut 80-luvulta lähtien, ja edelleen arvostan fyysistä mediaa digitaalisen yli.
28.03.2017 klo 23.00 3
Oletko ajatellut microSD kortin hankkimista??
Olen, mutta tilaansa nähden ne ovat aika kalliita. Lisäksi en halua Switchin kanssa olla jatkuvasti vaihtamassa sd-korttia, vaan käytössä pitäisi olla vain yksi kortti, jolle mahtuu kaikki mitä tarvitsee konsolille asentaa tai ostaa digitaalisena. Menee liian vaikeaksi, jos pelien lisäksi konsoliin pitää vaihtaa vielä oikea sd-kortti pelaamista varten.
"Menee liian vaikeaksi"
Perus uusavuttomat nykyajan lapset/nuoret.
Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on että joutuu peliä vaihdettaessa vaihtamaan levy/muistikortin ?
Eikös tuo ole ihan perusjuttuja ?
Kyllä kaikilla pelaamillani konsoleilla on joutunut vaihtamaan levykettä/levyä/muistikorttia tai kasettia. Tosin olen pelannut 80-luvulta lähtien, ja edelleen arvostan fyysistä mediaa digitaalisen yli.
Eikö ole ihan perusjuttuja että 2017 vuonna julkaistaan konsoli jonka kanssa ei tarvitse säätää kuin 90-luvulla?
29.03.2017 klo 11.46
"Menee liian vaikeaksi"
Perus uusavuttomat nykyajan lapset/nuoret.
Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on että joutuu peliä vaihdettaessa vaihtamaan levy/muistikortin ?
Eikös tuo ole ihan perusjuttuja ?
Kyllä kaikilla pelaamillani konsoleilla on joutunut vaihtamaan levykettä/levyä/muistikorttia tai kasettia. Tosin olen pelannut 80-luvulta lähtien, ja edelleen arvostan fyysistä mediaa digitaalisen yli.
Niin, tässä tapauksessa joutuisi vaihtamaan pelikasetin ja sen lisäksi etsimään oikean sd-kortin, jolla pelin lataama data sijaitsee. Sd-kortteihin ei mahdu juurikaan merkintöjä, mitä kortti sisältää joten tarkkana saa olla. 90-luvulla sentään Playstationin muistikortteihin pystyi kirjoittamaan mitä milläkin kortilla on, eikä ne koonsa puolesta ollut yhtä helposti hävitettävissä.
Mikäs siinä, jos tälläinen korttien vaihtelu ei haittaa, mutta että "uusavuton" kun ei siihen halua ryhtyä?
Ja tämä ongelma ilmeisesti johtuu nimen omaan WB:n halusta säästää pelin valmistuskuluista, kun kierretään isomman pelikasetin tarve tällä asennuspakolla.
29.03.2017 klo 15.21 2
WB has since confirmed that those who purchase the physical version won't be required to download LEGO City: Undercover in order to play it. The following statement was provided to IGN by a Warner Bros. representative:
Players who purchase LEGO City: Undercover on Nintendo Switch at retail do not need to download the game to play. All players who purchase the game can download the small content update patch with an internet connection.
Pelikasetilla siis koko peli, eikä mitään 13 gigan settiä tarvitse ladata.