Nintendo myöntää Super Mario Runin olleen pettymys
Androidille vastikään kipittänyt Super Mario Run keräsi iOS-alustoilla 78 miljoonaa latausta. Komealta kuulostava määrä on Nintendolle kuitenkin pettymys.
78 miljoonasta kokeilijasta ainoastaan 4 miljoonaa pelaajaa maksoi avatakseen pelin kokonaisen sisällön. Nintendon johtaja Tatsumi Kimishima kertoi Nikkeille, että lopputulos ei täyttänyt yhtiön tavoitteita.
Keskeisenä syynä pettymykselle pidetään pelin lyhyttä kokeilumahdollisuutta sekä hyvin etupainotteista maksupolitiikkaa. Pelin nauttiminen vaatii lisäkenttien avaamista varsin nopeasti, mikä kustantaa kymmenen euroa.
Teoksen kannattavuus tosin noussee lähiaikoina, sillä Super Mario Run ilmestyi Androidille vasta tällä viikolla. Lisäksi iPhonella ja iPadilla voi pelata päivitysten myötä hitusen anteliaampaa kokeiluversiota.
Nintendo ei ole kuitenkaan luopumassa kertamaksullisesta mallistaan. Ratkaisua voitaneen pitää hienoisena yllätyksenä, sillä Fire Emblem Heroes on osoittautunut sattumapohjaiseen maksulliseen sisältöön perustuvana free-to-play-pelinä todella menestyksekkääksi.
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
25.03.2017 klo 14.09
Rekisteröitynyt 07.08.2007
25.03.2017 klo 14.43 7
25.03.2017 klo 14.58 5
25.03.2017 klo 23.56 2
Kertamaksumallissa ei ole mitään vikaa, mutta 10e riistohinta parin tunnin infiniterunnerista meni parhaimmillaan huonona vitsinä.
Peli kuitenkin tuotti noin 30-40 miljoonaa euroa rahaa.Se on ihan hyvin kun puhutaan mobiilipelistä jonka tekeminen ei maksanut juuri mitään.Nintendo on kuitenkin ollut taas oma ahne itsensä jolle ei riitä mikään.He varmaan ajattelivat että pelkällä Mario nimellä tehdään satoja miljoonia euroja rahaa.Tänäpäivänä monet mobiilipelit eivät tuota mitään ja kilpailu mobiili markkinoilla on erittäin kovaa.Nintendo saisi olla tyytyväinen että Super Marion Run teki edes rahaa.
26.03.2017 klo 09.23 1
26.03.2017 klo 10.08 1