GDC ja IGFA julkistivat voittajapelit, No Man's Skyn tiimi töppäsi
GDC-tapahtuma ja sen yhteydessä järjestettävä IGF-indiepelifestivaali hyrräävät parhaillaan. Koska kyse on pelintekijöiden pippaloista, ovat niissä jaettavat palkinnot erityisen arvostettuja pelistudioilla. Overwatch palkittiin vuoden pelinä ja Quadrilateral Cowboy sai kovimman indiepalkinnon. Tässä muut voittajat.
GDC
Paras ensiesiintyminen: Firewatch - Campo Santo
Paras audio: Inside - Playdead
Innovaatiopalkinto (tästä alempana lisää): No Man’s Sky - Hello Games
Paras teknologia: Uncharted 4: A Thief’s End - Naughty Dog
Paras VR/AR: Job Simulator - Owlchemy Labs
Parhaat visuaalit: Inside - Playdead
Paras tarinankerronta: Firewatch - Camp Santo
Paras design: Overwatch - Blizzard Entertainment
Paras mobiilipeli: Pokémon Go - Niantic
Yleisöpalkinto: Battlefield 1 - EA/DICE
Vuoden peli: Overwatch - Blizzard Entertainment
IGF
Paras opiskelijapeli: Un Pas Fragile
Visuaalisuudesta: Hyper Light Drifter
Audiosta: Gonner
Alt.Ctrl.GDC Award: Fear Sphere
Nuovo Award: Oikospiel Book I
Designistä: Quadrilateral Cowboy
Tarinankerronnasta: Ladykiller in a Bind
Yleisöpalkinto: Hyper Light Drifter
Seumas McNally Grand Prize: Quadrilateral Cowboy
No Man's Sky siis voitti innovaatiopalkinnon, mutta Tim Schafer päätyi ojentelemaan pystiä ei-kenellekään ja kantoi sen sitten pois lavalta Hello Gamesin puolesta. Hello Gamesin väki nimittäin oli lähtenyt palkintoseremonian ajaksi ravintolaan syömään, koska he eivät uskoneet voittavansa palkintoja, eikä heille oltu sellaisesta mahdollisuudesta kerrottu.
we were uh, eating dinner
— Innes M?K @ gdc (@innesmck) March 2, 2017
talking about how we definitely wouldn't win an award
Keskustelut (2 viestiä)
02.03.2017 klo 17.16 8
02.03.2017 klo 17.24 3