Tuorein sisältö

3D-pelimoottori Excel-taulukkolaskennalla

07.03.2008 klo 08.51 | Luettu: 6137 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Microsoft Excel -taulukkolaskentaa on ennenkin käytetty mitä ihmeellisimpiin tarkoituksiin, mutta Gamasutran Peter Rakosin yritteliäisyyttä tarvitsee kunnioittaa yhden uutisen verran.

Mies on nimittäin rakentanut Excelillä 3d-pelimoottorin ja kertoo artikkelissaan, kuinka kaikki tehdään.





Ehkä tästä ei peliksi vielä olisi, mutta maailma on täynnä hulluja koodareita, joiden avulla sellainenkin voi vielä syntyä.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Guitar Heroon modern... Kirby ja tähdet Virt... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

KapteeniK-di

Rekisteröitynyt 17.04.2007

07.03.2008 klo 09.02

Tekoäly ja äänipuoli eivät yltäneet Crysiksen tasolle. Graffat ok.
lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

07.03.2008 klo 12.47

En tajunnut :(
lainaa
Pekka

07.03.2008 klo 12.55

Kuinka tuota pelataan? Hieno "demo". Kaikkea ne keksii :)
lainaa
Meitzi

07.03.2008 klo 14.09

Tuossa pohditaan sitä, miksi aina käytetään lineaarista ohjelmointitapaa. Tuo ei sisällä ollenkaan lähdekoodia (no on siellä muutama hassu rivi joka piirtää sitä kuvaa) vaan laskenta tehdään kokonaan siinä näkyvässä taulukossa, ei tarvetta debugille koska tulokset ovat kokoajan näkyvissä. Ei tarvitse ihmetellä mikä vaikuttaa mihinkin koska Exceli osaa näyttää kaikki viittaukset. Eli täysin erityylinen tapa tehdä ohjelmaa.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova