Tuorein sisältö

Nintendo Switchin tehoista lähtee melkein puolet, kun sen poistaa telakasta?

20.12.2016 klo 14.12 | Luettu: 43553 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Polygon uutisoi aina varsin päteviä analyysejä tekevän Digital Foundryn Nintendo Switch -raportista.

Keräämiensä tietojen perusteella Digital Foundry on nyt julkaissut arvionsa: Nintendo Switch menettää noin 40% grafiikkaprosessorinsa tehoista, kun sen ottaa pois konsolitelakastaan, eli kun se "muuttuu käsikonsoliksi". DF:n mukaan Switchin muokattu Tegra X1 tikittää parhaimmillaan 768 MHz:n tahdilla.

Sivuston lähteiden mukaan on pelinkehittäjistä kiinni, hyödyntävätkö heidän pelinsä telakoitumisen lisätehoja, vai pidetäänkö speksit jatkuvasti "käsikonsolin" tasolla.

Enimmäkseen kyse on kuitenkin vielä valistuneista arvauksista ja spekuloinnista. Digital Foundry toteaa myös, että vaikka monen alustan pelejä onkin Switchille jo julkistettu (mm. Skyrim), tulee se jäämään teknisesti Xbox Onen ja PS4:n taakse, eikä kaikkein näyttävimpiä pelejä sillä välttämättä nähdä.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Bioware tarjoaa Mass... Tästä ei sitten kulj... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (57 viestiä)

peliala_oli_virhe

20.12.2016 klo 14.47 3 tykkää tästä

Nintendon on työlistämässä omaa Dreamcastia ja on selvää miten firmalle tulee käymään.
lainaa
drtt

20.12.2016 klo 14.50 8 tykkää tästä

Spekulaatiot on yhtä kuin lottoaminen. Selvää on ettei sieltä mitään tehohirmua ole tulossa. Kun on kyseessä kannettava pelikonsoli, niin sen mukaista rautaa on myös sisällä.
lainaa
Eppu

20.12.2016 klo 15.01

Kyllä vanhan sydäntä lämmittää noin kompakti konsoli :)
lainaa
Jarkka

20.12.2016 klo 15.22 11 tykkää tästä

Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää
lainaa
Huutista

20.12.2016 klo 15.26 23 tykkää tästä

Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

20.12.2016 klo 15.43 7 tykkää tästä

Oli tiedossa ettei sieltä mitään tehoihmettä tule, mutta silti julkaistut tiedot on pettymys, koska tehoharppaus on melko mitätön tehottomaan WiiU:hun nähden.
lainaa
Switch_to_WiiU

20.12.2016 klo 16.02 4 tykkää tästä

Jos Switch on telakoituna 2x Wii U:tä tehokkaampi, niin onhan siinä jo tupla tehoharppaus. Sitäpaitsi tollaseen pakettiin paljon tehokkaampaa ei voi edes laittaa, jos meinaa pelata tien päällä pidempään kuin 15 minuuttia ja polttamatta näppejään.
lainaa
Tekelee

20.12.2016 klo 16.20 4 tykkää tästä

Onhan se selvää, että se tehoja menettää, mutta vain grafiikka riippuvainen välittää. Ostan silti ja ostan sen PS4:sen tilalle. PS4 on aika tylsä tekele, ja tämä vaikuttaa ainakin tältä näkymin paljon hauskemmalta tekeleeltä.
lainaa
jhoij

20.12.2016 klo 16.36

peliala_oli_virhe kirjoitti:
Nintendon on työlistämässä omaa Dreamcastia ja on selvää miten firmalle tulee käymään.


Juuri näin mutta sillä erolla että Dreamcast oli julkaisu hetkellä huomattavasti tekokkaampi kun kilpailijoiden silloiset konsolit PS1 ja N64.Segalla sentään oli jotain yritystä Dreamcastin kanssa.Samaa ei voi sanoa Nintendosta.Heikko käsikonsoli/tabletti/kotikonsoli hydriti jää lopulta pelkäksi Nintendo pelien jakelu alustaksi aivan kuten Wii U.Nintendo varmaan ajattelee että Swicth tuo casuali pelaajat takaisin mutta niin ei tule käymään.Ainoa kuka tämän ostaa on Nintendo fanit.
lainaa
Ps4fanboy

20.12.2016 klo 16.43 5 tykkää tästä

Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.

Ei ne kaikki hyvät pelit ole k-18 pelejä . Mieluiten pelaan japseja, jenkit valovuoden jäljessä ihan kaikessa. Muutama hyvä länkkäripeli on, nekin ruotsista tai venäjältä :D
Niin, olen yli 40v. pappa. Pelannut ala-asteelta asti.
lainaa
PekkaKana

20.12.2016 klo 16.44 1 tykkää tästä

Itse kun tykkään hyvistä ajopeleistä, eikä kiinnosta tasoloikat eikä RPG:t, niin jää kyllä tämä(kin) Nintendo kauppaan.
lainaa
OispaAnimee

20.12.2016 klo 16.47 8 tykkää tästä

Ps4fanboy kirjoitti:
Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.

Ei ne kaikki hyvät pelit ole k-18 pelejä . Mieluiten pelaan japseja, jenkit valovuoden jäljessä ihan kaikessa. Muutama hyvä länkkäripeli on, nekin ruotsista tai venäjältä :D
Niin, olen yli 40v. pappa. Pelannut ala-asteelta asti.

Niin no, eiköhän ne Wii U:n myynnit todista sen kuinka paljon porukkaa kiinnostaa animepelit vrt. oikeiden konsoleiden eli Xboxin ja Pleikkarin tarjonta.
lainaa
vdspihgshpif

20.12.2016 klo 17.14 4 tykkää tästä

Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää


Jos tekisivät pelejä niin ehkä. Gamecube jäi älyttömän pahasti PS2n ja myös Xboxin jalkoihin, mutta ostaa kuitenkin pakko oli kun oli Super Mario Sunshinen ja Mario Kartin lisäksi Wind Wakeria, Twilight Princessiä, Metroid Primea, F-Zero GXää, Starfoxia muutamanlaista, Donkey Kongeja kasa, Warioja, Pokemon Colosseumia jne ja niidenkin lisäksi vielä sai Turokia, Resident Eviliä, Soul Caliburia yms

Wii U:n kanssa edes Nintendo ei yrittänyt.
- "Uuden Marion julkaisemme ensi viikolla ja Zelda tulee joskus."
- "Mitä kuuluu Metroidille?"
- "chirp"

Toistaiseksi myös Switchin suhteen Nintendo on ollut hiljaa. 3rd partyt ovat ilmoittaneet jostain remasteroitujen X360-pelien tuomisesta Switchille. Hurraa.
lainaa
Ps4fanboy

20.12.2016 klo 17.38 5 tykkää tästä

OispaAnimee kirjoitti:
Ps4fanboy kirjoitti:
Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.

Ei ne kaikki hyvät pelit ole k-18 pelejä . Mieluiten pelaan japseja, jenkit valovuoden jäljessä ihan kaikessa. Muutama hyvä länkkäripeli on, nekin ruotsista tai venäjältä :D
Niin, olen yli 40v. pappa. Pelannut ala-asteelta asti.

Niin no, eiköhän ne Wii U:n myynnit todista sen kuinka paljon porukkaa kiinnostaa animepelit vrt. oikeiden konsoleiden eli Xboxin ja Pleikkarin tarjonta.

Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? P-ska on hyvää :D
Japanissa tehdään aika paljon muitakin kuin anime-pelejä.
Vaikuttaa olevan paljon paremmat työkalut tai/ja enemmän aikaa/rahaa satsata. Ei kiinnosta lätkät eikä muukaan aivoton kura mikä myy eniten. Nintendo on ollut kehityksessä edelläkävijä aina. Pleikalle ehkä paremmat pelit mutta on nintendolla paikkansa. Toisin kuin boxilla mikä on pelkkä huono pc.
lainaa
PapanKuritus

20.12.2016 klo 17.38 5 tykkää tästä

Toinen 40v pappa täällä. Nintendon laitteet ovat ylivoimaisesti parhaita. DS, DSi, 3DS, Wii, näillä pelataan kun halutaan pitää kivaa, sekä toisinaan MAME:lla arcadeja, joissa on huipputason pelattavuus. Tehoista ja grafiikoista nillittämistä en tajua ollenkaan. Mikä tahansa kone on muutaman vuoden päästä tehoton.
lainaa
Topsu1

20.12.2016 klo 17.59 2 tykkää tästä

jhoij kirjoitti:
peliala_oli_virhe kirjoitti:
Nintendon on työlistämässä omaa Dreamcastia ja on selvää miten firmalle tulee käymään.


Juuri näin mutta sillä erolla että Dreamcast oli julkaisu hetkellä huomattavasti tekokkaampi kun kilpailijoiden silloiset konsolit PS1 ja N64.Segalla sentään oli jotain yritystä Dreamcastin kanssa.Samaa ei voi sanoa Nintendosta.Heikko käsikonsoli/tabletti/kotikonsoli hydriti jää lopulta pelkäksi Nintendo pelien jakelu alustaksi aivan kuten Wii U.Nintendo varmaan ajattelee että Swicth tuo casuali pelaajat takaisin mutta niin ei tule käymään.Ainoa kuka tämän ostaa on Nintendo fanit.


Sori vaan teille vaan. On käynyt ilmi, että Nintendo Switch käyttää hyväkseen siitä uutta Vulkan-rajapintaa joka käyttää prossesorin tehoja hyväkseen ja on myös kevyempi kuin muut rajapinnat.
lainaa
Wilbur

20.12.2016 klo 18.11 4 tykkää tästä

Tämäkin on edelleen vahvistamaton huhu niin kuin muutkin huhut.Onneksi on kohta tammikuun 12.päivä ja silloin nähdään minkälaista jälkeä konsolilla saa aikaiseksi.

Tuossa joku mainitsi että potenttiaalisia ostajia ovat vain Nintendo fanit.Odotas eli yli 60 miljoonaa 3Dssän omistajaa + 13 miljoonaa wiiuun omistajaa.Niin ja unohtamatta muita kiinnostuneita.Laite kiinnostaa monia jotka eivät omista nuita "teho" konsoleita.

Nintendon kehitys tiimit yhden konsolin kimpussa kahden sijasta eli pelejä tulee riittämään pelkästään jo Nintendon puolesta Metroidista Kid Icarukseen,F-zero + muut sarjat jotka puuttuivat wiiuulta.Pelitarjonta tulee olemaan huomattavasti parempi kuin wiiuulla,sen Nintendo ainakin oppi siittä konsolista.Yksin oikeutena veikkaan mm.uutta Monster Hunteria ja Beyonetta 3:sta.Beyond and good evil 2:nen haisee vahvasti Switchin peliltä.Monet peliyhtiöt ovat ilmoittaneet tukensa huomattavasti useampi kuin wiiuun aloituksessa.

Tehoja 2xkertaa enemmän kuin wiiuussa.Muistia tuplasti.huom tämän konsolin tehoja ei syö edes tupla näytön käyttö peleissä.Uusimmat grafiikka moottorit tuettuna niinkuin vulkan teknologia.Moninpelit vierekkäisillä konsoleilla.Oman konsolin voi ottaa mukaa pelata sitä irrotettavilla ohjaimilla tausta tuen kanssa tai ohjaimet konsoliin kiinnitettynä.Pelit korteilla ilman lataus aikoja.Huippu tehokas kannettava.Myös mielestäni uusin Zelda näytti Switchin julkistus trailerilla upealta teevee ruudulta.Saati kun tuollaisia uuden Zeldan kaltaisia plus hienompeja pelejä(koska kehitetty wiiuun ehdoilla) pystyy pelaamaan kannettavana niin ainakin itseäni kiehtoo tuo ajatus.

Onneksi tulee jotain uudenlaista konsoli markkinoille noiden kahden huonon peecee kopion lisäksi.Toki toivon myös että konsoli on tehokkaampi kuin uusin huhu kertoo mutta ostan sen siittä huolimatta että huhu pitää paikkaansa.Kuitenkin tegra tekniikka on huomattavasti kehittyneempää kuin ikivanha powerpc tekniikka jota wiiuu sisältää ja silläkin on saatu aikaan hienoa jälkeä.

Minä uskon vahvasti konsolin menestykseen ja myynnithän ratkaisee 3rd kehittäjien tuen.Niitä kun ei tunnu muu kiinnostavan kuin raha.

Ps:Alkaa olemaan aika väsynyt näihin huhuihin.Taidan huomisesta alkaen olla uutis pimennossa 12.päivään asti ja katsoa virallisen Nintendo Switchin esittelyn.
lainaa
make

20.12.2016 klo 18.24 3 tykkää tästä

Jotkut voisivat kyllä vähän ajatella ennen kuin avaavat suunsa. Niiden tehojen ei tarvitse olla mitään huippuluokkaa, jos kyse on mobiililaitteesta. Jos näyttö on suhteessa pieni, niin suureen resoluutioon on ihan turha tuhlata tehoja ja sitä myötä myös akunkestoa. Tuo tehojen tuplaaminen on hyvä idea tuollaisen telakan avulla, koska olohuoneessa voi hyvinkin olla 4k TV. Nintendo ei ole koskaan kilpaillut tehoilla eivätkä tehot todellakaan automaattisesti tee konsolista supersuosittua tai floppia. Siihen vaikuttaa kolme asiaa: pelit, pelit ja pelit. Itsellä ikää yli 30v ja Nintendon konsolille on aika paikka TV-tasollani.
lainaa
PC_pelaaja

20.12.2016 klo 18.28 3 tykkää tästä

jhoij kirjoitti:
Juuri näin mutta sillä erolla että Dreamcast oli julkaisu hetkellä huomattavasti tekokkaampi kun kilpailijoiden silloiset konsolit PS1 ja N64.Segalla sentään oli jotain yritystä Dreamcastin kanssa.Samaa ei voi sanoa Nintendosta.Heikko käsikonsoli/tabletti/kotikonsoli hydriti jää lopulta pelkäksi Nintendo pelien jakelu alustaksi aivan kuten Wii U.Nintendo varmaan ajattelee että Swicth tuo casuali pelaajat takaisin mutta niin ei tule käymään.Ainoa kuka tämän ostaa on Nintendo fanit.


Millä perusteella uskot Switchin olevan heikko ja vain "Nintendo pelien jakelualusta"? Aika moni pelivalmistaja on lähtenyt mukaan tähän kelkkaa (verrattuna Wii U:hun), ei pelkästään innovatiivisuuden takia, vaan myös siksi että alusta on nyt vapaampi kolmansia osapuolia varten.
Tämän vuoksi muiden tekemiä pelejä ei paljoa Wii U:lla nähty .

Hybridi laite, jolla voit pelata samoja pelejä kotona ja tienpäällä (poislukien yksinoikeus pelit, mutta mm. Skyrim), on jotain mihin muut valmistajat joutuvat tekemään isoja peliliikkeitä. Uskon tämän konsolin vakiinnuttavan Nintendon markkinoita kotikonsoli puolella, koska mitä tämän jälkeen voit pelata Boxillasi tai Pleikallasi? Yksinoikeus pelejä?

Loppujen lopuksi, Nintendo ollut ainoa jolla on ollut rohkeutta lähteä toteuttamaan innovatiivisia ajatuksia, jolla pelimarkkinoita voidaan kehittää.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

20.12.2016 klo 19.38 1 tykkää tästä

Switch_to_WiiU kirjoitti:
Jos Switch on telakoituna 2x Wii U:tä tehokkaampi, niin onhan siinä jo tupla tehoharppaus.

Juuri tuo telakoiminen paskoo käytännössä koko tehohyödyn. Nyt kun Nintendo on vahvasti mennyt brändäämään ja esittelemään tämän uuden konsolin sellaisena että sitä voi käyttää sekä kannettavana että kotikonsolina, tarkoittaa se käytännössä sitä että kaikki pelit tulee tehdä ns. heikoimman lenkin eli portable moden mukaan. Telakoituessa ei potentiaalista tehohyötyä voi käyttää käytännössä mihinkään muuhun kuin juuri ehkä resoluution nostamiseen

Switch_to_WiiU kirjoitti:

Sitäpaitsi tollaseen pakettiin paljon tehokkaampaa ei voi edes laittaa, jos meinaa pelata tien päällä pidempään kuin 15 minuuttia ja polttamatta näppejään.

Sepä se. Nintendo ampui itseään pahasti jalkaa jälleen kerran ottamalla perusteellisen selkäsaunan tehorintamalla ja täten missaten käytännössä kaikki mainstream pelit ja multiplättis tittelit tarjoamalla korvikkeeksi älytöntä "pakkoinnovaatiota" joka mitä todennäköisemmin osoittautuu sekä paskaksi tabletin että älypuhelimen kilpailijaksi ja surkeaksi kotikonsoliksi.

Topsu1 kirjoitti:

Sori vaan teille vaan. On käynyt ilmi, että Nintendo Switch käyttää hyväkseen siitä uutta Vulkan-rajapintaa joka käyttää prossesorin tehoja hyväkseen ja on myös kevyempi kuin muut rajapinnat.

Ensinnäkin Vulkan on GPU API eikä mikään taikuri luttinen joka muuttaa hatullisen paskaa kultakaivokseksi.
Toiseksi se ei ole mikään saavutus tai innovaatio että sitä tuetaan vaikka te Nintendo fanit tykkäättekin kutsua mitä tahansa innovaatioiksi vaan lähinnä osoitus siitä että Nintendo ei ole ihan joka asiassa kivikaudella. Mikä tahansa nykyinen ja tuleva peli/GFX laite tulee tukemaan Vulkan API:a. Se ei kuitenkaan yksin riitä vaan pelien pitää käyttää sitä jos siitä meinataan hyötyä ja tällä hetkellä Vulkan on monista hyödyistään huolimatta todettu erittäin vaikeaksi vrt OpenGL ja pelituki on ainakin toistaiseksi hyvin vähäistä. (Lue: Olematonta)
Muokannut: Bladekill 20.12.2016 klo 19.39 lainaa
Detain

20.12.2016 klo 19.44 2 tykkää tästä

Ps4fanboy kirjoitti:
OispaAnimee kirjoitti:
Ps4fanboy kirjoitti:
Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.

Ei ne kaikki hyvät pelit ole k-18 pelejä . Mieluiten pelaan japseja, jenkit valovuoden jäljessä ihan kaikessa. Muutama hyvä länkkäripeli on, nekin ruotsista tai venäjältä :D
Niin, olen yli 40v. pappa. Pelannut ala-asteelta asti.

Niin no, eiköhän ne Wii U:n myynnit todista sen kuinka paljon porukkaa kiinnostaa animepelit vrt. oikeiden konsoleiden eli Xboxin ja Pleikkarin tarjonta.

Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä? P-ska on hyvää :D
Japanissa tehdään aika paljon muitakin kuin anime-pelejä.
Vaikuttaa olevan paljon paremmat työkalut tai/ja enemmän aikaa/rahaa satsata. Ei kiinnosta lätkät eikä muukaan aivoton kura mikä myy eniten. Nintendo on ollut kehityksessä edelläkävijä aina. Pleikalle ehkä paremmat pelit mutta on nintendolla paikkansa. Toisin kuin boxilla mikä on pelkkä huono pc.

Tolloko olet? PS 4 on miltei samanlainen "huono PC" kuin Xbx Onekin. Rauta on melkein samaa mutta käyttis on eri. Nintendon "edelläkävijyydestä" olen kyllä eri mieltä.
lainaa
Hjuhu

20.12.2016 klo 19.49 1 tykkää tästä

@bladekill. Eikös tuossa df analyysissä just pohdittiin sitä että peleihin tulisi 2 configurea, docked ja portable moodi. Eli lennosta ladattais hq graffat kun telakoitu, ja päinvastoin.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

20.12.2016 klo 20.35 1 tykkää tästä

"monen alustan pelejä onkin Switchille jo julkistettu (mm. Skyrim)"
Itse asiassa ei ole julkistettu. Joitain yksittäisiä saattaa olla, mutta esimerkiksi juurikin Skyrimiä EI ole julkistettu vaikka se olikin näkyvästi esillä trailerissa. Tämän logiikkaa voikin sitten udella Nintendolta.

Bladekill kirjoitti:
Switch_to_WiiU kirjoitti:
Jos Switch on telakoituna 2x Wii U:tä tehokkaampi, niin onhan siinä jo tupla tehoharppaus.

Juuri tuo telakoiminen paskoo käytännössä koko tehohyödyn. Nyt kun Nintendo on vahvasti mennyt brändäämään ja esittelemään tämän uuden konsolin sellaisena että sitä voi käyttää sekä kannettavana että kotikonsolina, tarkoittaa se käytännössä sitä että kaikki pelit tulee tehdä ns. heikoimman lenkin eli portable moden mukaan. Telakoituessa ei potentiaalista tehohyötyä voi käyttää käytännössä mihinkään muuhun kuin juuri ehkä resoluution nostamiseen

Mihinköhän tämä viimeisen lauseen arvio oikein perustuu? Level of detail -kikkailulla päässee jo aika pitkälle, ja jos jonnekin niin juuri pienelle ruudulle ne sopivat täydellisesti. Muutenkin homma toiminee vähintään yhtä hyvin kuin PC:llä ja Switchin tapauksessa luultavasti vielä hitusen paremmin, koska erilaisia asetuksia tarvitsee tehdä vain kahdet noin viiden (+ omat yhdistelmät) sijaan.
lainaa
Wilbur

20.12.2016 klo 20.38 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Switch_to_WiiU kirjoitti:
Jos Switch on telakoituna 2x Wii U:tä tehokkaampi, niin onhan siinä jo tupla tehoharppaus.

Juuri tuo telakoiminen paskoo käytännössä koko tehohyödyn. Nyt kun Nintendo on vahvasti mennyt brändäämään ja esittelemään tämän uuden konsolin sellaisena että sitä voi käyttää sekä kannettavana että kotikonsolina, tarkoittaa se käytännössä sitä että kaikki pelit tulee tehdä ns. heikoimman lenkin eli portable moden mukaan. Telakoituessa ei potentiaalista tehohyötyä voi käyttää käytännössä mihinkään muuhun kuin juuri ehkä resoluution nostamiseen

Switch_to_WiiU kirjoitti:

Sitäpaitsi tollaseen pakettiin paljon tehokkaampaa ei voi edes laittaa, jos meinaa pelata tien päällä pidempään kuin 15 minuuttia ja polttamatta näppejään.

Sepä se. Nintendo ampui itseään pahasti jalkaa jälleen kerran ottamalla perusteellisen selkäsaunan tehorintamalla ja täten missaten käytännössä kaikki mainstream pelit ja multiplättis tittelit tarjoamalla korvikkeeksi älytöntä "pakkoinnovaatiota" joka mitä todennäköisemmin osoittautuu sekä paskaksi tabletin että älypuhelimen kilpailijaksi ja surkeaksi kotikonsoliksi.

Topsu1 kirjoitti:

Sori vaan teille vaan. On käynyt ilmi, että Nintendo Switch käyttää hyväkseen siitä uutta Vulkan-rajapintaa joka käyttää prossesorin tehoja hyväkseen ja on myös kevyempi kuin muut rajapinnat.

Ensinnäkin Vulkan on GPU API eikä mikään taikuri luttinen joka muuttaa hatullisen paskaa kultakaivokseksi.
Toiseksi se ei ole mikään saavutus tai innovaatio että sitä tuetaan vaikka te Nintendo fanit tykkäättekin kutsua mitä tahansa innovaatioiksi vaan lähinnä osoitus siitä että Nintendo ei ole ihan joka asiassa kivikaudella. Mikä tahansa nykyinen ja tuleva peli/GFX laite tulee tukemaan Vulkan API:a. Se ei kuitenkaan yksin riitä vaan pelien pitää käyttää sitä jos siitä meinataan hyötyä ja tällä hetkellä Vulkan on monista hyödyistään huolimatta todettu erittäin vaikeaksi vrt OpenGL ja pelituki on ainakin toistaiseksi hyvin vähäistä. (Lue: Olematonta)


Mikä saa kirjoittamaan noin paljon negatiivista asiaa laitteesta jota sinä et selvästikkään tule ostamaan.Tuo on oikeasti sitä suoranaista Nintendo vihaa ja tuomion päivää Nintendolle meininkiä.En tiedä on Miyamoto ajanut joskus sinun varpaitten päälle kun olet ollut lapsi vai mistä johtuu että traumat pyrkivät pintaan noin voimakkaina?!Voin lyödä vaikka vetoa että ostajia tulee olemaan paljon tammikuun 12:toista päivän esittelyn jälkeen.Tästä tulee hyvä kotikonsoli,loistava kannettava ja huippu moninpeli alusta.

Esimerkiksi pikku veljeni joka omistaa Ps4:sen ja pelaillut sillä kaikki mahtavan upeat isot tripla aaa pelit sanoi pelattuaan 3dssän uusimman Zeldan läpi että oli loistava peli ja pitkästä aikaa sellainen teos että jaksoi oikeasti pelata loppuun ja mielenkiinto säilyi loppuun asti.Tämä kuvastaa erittäin hyvin sitä että pelit jotka ovat hyviä ratkaisevat.Ei se että ne ovat elokuvamaisesti tehtyjä toiminta pläjäyksiä hollywood tyylisine välianimaatioineen.Toki tehoista on hyötyä silmän karkin luonnissa ja suurien maailmojen luonnissa mutta Nintendo hoitaa nuo hommat heikoimmillakin tehoilla niinkuin uusi Zelda tulee näyttämään.Todella moni muu kuin sinä tulee kyllä ostamaan ja nauttimaan loistavista pelikokemuksista.

Itselleni ei ainakaan tulisi mieleenkään mennä joka Ps4:sen ja xbonen uutiseen kirjoittamaan kuinka paskoja laitteita ne ovat ja mainita kuinka hyvin pelit pyörivät näillä teho konsoleilla.Taitaa olla noille laitteille se 1080p 60fps aika tiukassa monissakin peleissä.Ei sillä että itseäni kiinnostaisi nuo kyseiset lukemat.Itse jos joskus päivitän tietokoneen uudempaan niin pelaan sillä auto ja räiskintä pelit jos niitä on sellaisia jotka kiinnostavat.En osta niiden vuoksi tehokonsoleita joilla nuo pelit eivät kuitenkaan pyöri pceen tasolla.
lainaa
8bit

20.12.2016 klo 20.49 3 tykkää tästä

V2 uutinen Nintendosta tietää aina yhtä asiaa = kommettipalstat täynnä Ps Jonneja aukomassa päätään ja kertomassa totuuksia. Kyllä suomi on näiden äpäröiden luvattu maa. Ihmetyttää että onko se jotenkin teiltä (Ps Jonnet) pois, mitä nintendo tekee / on tekemättä ?
Menkää pelaamaan sitä 3rd party kuraanne (CoD, jne jne..). Se katsos ei ole meiltä muilta pois jos te pelaatte mitä sitten pelaattekaan.

Nintendolla on varaa tehdä Switchistä vaikka uusi WiiU, se ei poista nintendoa pelialalta. Toisin kun jonnejen hartaasti ylistämä firma Sony. Itse asiassa Nintendo seuraavaa konsolia on jo aloitettu suunnittelamaan, ja tästähän löytyi jo joku uutinenkin.
Sony periaatteessa roikkuu tänäpäivä pelkästään PS ansiosta edes pystyssä. Jos Uusi Ps ei myisi niin se olisi Sonyn loppu.

Itse olen pelannut 80-luvun alusta lähtien. Esimmäinen koneeni jonka vanhempani ostivat oli Commodore 64. Eli tasavallan tietokone. Siihen rinnalle 8bit Nes muistaakseni v.1987.

Ja tällä samalla kaavalla olen jatkanut myös vajaat 40v. PC ja nintendon laitteet.
Kyllä se vaan niin on että moni "oikeiden konsolien" "omistajat" ketkä huutavat että tehot ja grafiikka on kaikki kaikessa ovat niin ulkona asioista kuin tamppoonin naru. PS4 ja Xbox ovat köyhänmiehen low lvl pc:tä. Textuurit sutattua paskaa ja frame rate jos yltää 60fps:ään 1080p silloinkin pahasti nykien niin hyvä on.

Itse voin pelata multiplättäni teho PC.llä 1080p 144Hz tai vaikka 4K:lla, mutta jos haluan jotain ihan oikeesti hyvää tarinallista, viihdyttävää, pelattavuudeltaan spot on peliä, niin kyllä ne vaan löytyy nintendo IP:stä.

Tällä vaan tarkotan sitä että ei ne tehot ja ultra textuurit aina sitä peliä tee, vaan ihan muut asiat.

Switch tulee hankittua 100% ja toivottavasti julkkari päivänä. En tule pettymään.
lainaa
ugigyu

20.12.2016 klo 20.54

Michael Pachterin arviot Switchistä: The Switch is sold out through September. The console looks fun, the price appears to be right, and I expect demand to be high. If there is a lot of third-party support (games, not merely labels), I think demand remains high.

lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

20.12.2016 klo 21.19 2 tykkää tästä

MJR2312 kirjoitti:

Mihinköhän tämä viimeisen lauseen arvio oikein perustuu? Level of detail -kikkailulla päässee jo aika pitkälle, ja jos jonnekin niin juuri pienelle ruudulle ne sopivat täydellisesti.

Nimenomaan voit korkeintaan jotain jotain pientä pintakiillottelua tehdä. Sanoin resoluution sen takia, koska laitteessa on itsessään 720p näyttö ja kun se viedän TV:n ruudulle niin resoluutiobuusti on AINAKIN välttämätön ja sen jälkeen ehkä jotain marginaalista kikkailua jos sitäkään. Vaikka tehoja olisi enemmänkin käytettävissä niin kuitenkin bottomline on se että itse peli ei voi funktionaalisesti muuttua. Eli tuota tehoerotusta ei voi käyttää mm. pelimaailman kompleksisuuden lisäämiseen, fysiikkaan tms.

Toki se on teoriassa mahdollista mutta tällöin koko laitteen fundamentaalinen idea "kotikonsolin pelien ottamisesta mukaan" käytännössä tuhoutuu kun jengi pelaa kotona toimivaa peliä ja sitten ottaa vammautetun version mukaansa.

Wilbur kirjoitti:

Mikä saa kirjoittamaan noin paljon negatiivista asiaa laitteesta ...yada...yada...yada

Uutiseen kommentointi? Riittääkö vastaukseksi?

Täytyy kyllä ihmetellä teidän Nintendon fanaatikkojen kiihkoilua. Tulee ihan mieleen feministien uhriutumisruikutus siitä kuinka heitä kiusataan netissä ja sitten leimataan sekä avoimet trollit että asialliset kritisoijat samaan "häirikkö"-porukkaan koska ei ole itse kykeneväinen vastaamaan takaisin esitettyihin argumentteihin.
Todellisuushan on se että minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan vaan itseasiassa täysin päinvastoin. Te sen sijaan näette paskan kultana ja fanaattisuudessanne jokaikinen siitä poikkeava asia on tätä naurettavaa olematonta "nintendo vihaa". Minulla ei ole senttiäkään kiinni Nintendon osakkeissa enkä ole heillä töissä joten minulla on tasan 0 syytä valehdella itselleni ja muille. Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina. Wii:kin oli itseasiassa täyttä paskaa, mutta se oli sentään helvetin hyvin hypetettyä ja markkinoitua paskaa. Nyt Nintendo ei kykene enää edes siihenkään vaan yrittää jääräpäisesti vetää mitä tahansa "pakkonnovaatiota" markkinoille kuvitellen että eletään edelleen vuotta 2007 ja Wiin kaltainen lottovoitto kuin maagisesti toistuisi.
Itse syytän japanilaista "näin on tehty aina ennenkin"/"suurta senseitä ei saa kritisoida! hän on ollu firmassa 40v!!!" -johto- ja työkulttuuria.


Wilbur kirjoitti:

jota sinä et selvästikkään tule ostamaan...

Niin. Eikö ole aika loogista että laite jonka koen huonona jätän todennäköisesti ostamatta vai pitäisikö tehdä toisin päin?

ugigyu kirjoitti:
Michael Pachterin arviot Switchistä: The Switch is sold out through September. The console looks fun, the price appears to be right, and I expect demand to be high. If there is a lot of third-party support (games, not merely labels), I think demand remains high.


Michael Pachterin arvioiden kuunteleminen on sama kuin kuuntelisin omien varpaidensa naksumista. Mies on vuosikausien ajan heitelly ilmaan ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo.

Sanoi mm. 2012 että Call of Duty sarja on "failure" juuri kun viimeisin sarjan peli oli kahdessa viikossa tehnyt miljardin liikevaihdon ja että Nintendo muuttuu seuraavien vuosien aikana täysin irrelevantiksi pelialan kannalta.
Muokannut: Bladekill 20.12.2016 klo 21.30 lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

20.12.2016 klo 21.34 1 tykkää tästä

dsdfvghmvbnbcvnvgh
lainaa
Lollero

20.12.2016 klo 21.47 2 tykkää tästä

8bit kirjoitti:
V2 uutinen Nintendosta tietää aina yhtä asiaa = kommettipalstat täynnä Ps Jonneja aukomassa päätään ja kertomassa totuuksia. Kyllä suomi on näiden äpäröiden luvattu maa. Ihmetyttää että onko se jotenkin teiltä (Ps Jonnet) pois, mitä nintendo tekee / on tekemättä ?
Menkää pelaamaan sitä 3rd party kuraanne (CoD, jne jne..). Se katsos ei ole meiltä muilta pois jos te pelaatte mitä sitten pelaattekaan.

Nintendolla on varaa tehdä Switchistä vaikka uusi WiiU, se ei poista nintendoa pelialalta. Toisin kun jonnejen hartaasti ylistämä firma Sony. Itse asiassa Nintendo seuraavaa konsolia on jo aloitettu suunnittelamaan, ja tästähän löytyi jo joku uutinenkin.
Sony periaatteessa roikkuu tänäpäivä pelkästään PS ansiosta edes pystyssä. Jos Uusi Ps ei myisi niin se olisi Sonyn loppu.

Itse olen pelannut 80-luvun alusta lähtien. Esimmäinen koneeni jonka vanhempani ostivat oli Commodore 64. Eli tasavallan tietokone. Siihen rinnalle 8bit Nes muistaakseni v.1987.

Ja tällä samalla kaavalla olen jatkanut myös vajaat 40v. PC ja nintendon laitteet.
Kyllä se vaan niin on että moni "oikeiden konsolien" "omistajat" ketkä huutavat että tehot ja grafiikka on kaikki kaikessa ovat niin ulkona asioista kuin tamppoonin naru. PS4 ja Xbox ovat köyhänmiehen low lvl pc:tä. Textuurit sutattua paskaa ja frame rate jos yltää 60fps:ään 1080p silloinkin pahasti nykien niin hyvä on.

Itse voin pelata multiplättäni teho PC.llä 1080p 144Hz tai vaikka 4K:lla, mutta jos haluan jotain ihan oikeesti hyvää tarinallista, viihdyttävää, pelattavuudeltaan spot on peliä, niin kyllä ne vaan löytyy nintendo IP:stä.

Tällä vaan tarkotan sitä että ei ne tehot ja ultra textuurit aina sitä peliä tee, vaan ihan muut asiat.

Switch tulee hankittua 100% ja toivottavasti julkkari päivänä. En tule pettymään.

Huh mikä määrä ripulitekstiä. Mees nyt takas sinne pikku kolosees tunkeen sitä Wii-ohjainta anuksees ja ole hiljaa.
lainaa
Wilbur

20.12.2016 klo 21.59

Bladekill kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:

Mihinköhän tämä viimeisen lauseen arvio oikein perustuu? Level of detail -kikkailulla päässee jo aika pitkälle, ja jos jonnekin niin juuri pienelle ruudulle ne sopivat täydellisesti.

Nimenomaan voit korkeintaan jotain jotain pientä pintakiillottelua tehdä. Sanoin resoluution sen takia, koska laitteessa on itsessään 720p näyttö ja kun se viedän TV:n ruudulle niin resoluutiobuusti on AINAKIN välttämätön ja sen jälkeen ehkä jotain marginaalista kikkailua jos sitäkään. Vaikka tehoja olisi enemmänkin käytettävissä niin kuitenkin bottomline on se että itse peli ei voi funktionaalisesti muuttua. Eli tuota tehoerotusta ei voi käyttää mm. pelimaailman kompleksisuuden lisäämiseen, fysiikkaan tms.

Toki se on teoriassa mahdollista mutta tällöin koko laitteen fundamentaalinen idea "kotikonsolin pelien ottamisesta mukaan" käytännössä tuhoutuu kun jengi pelaa kotona toimivaa peliä ja sitten ottaa vammautetun version mukaansa.

Wilbur kirjoitti:

Mikä saa kirjoittamaan noin paljon negatiivista asiaa laitteesta ...yada...yada...yada

Uutiseen kommentointi? Riittääkö vastaukseksi?

Täytyy kyllä ihmetellä teidän Nintendon fanaatikkojen kiihkoilua. Tulee ihan mieleen feministien uhriutumisruikutus siitä kuinka heitä kiusataan netissä ja sitten leimataan sekä avoimet trollit että asialliset kritisoijat samaan "häirikkö"-porukkaan koska ei ole itse kykeneväinen vastaamaan takaisin esitettyihin argumentteihin.
Todellisuushan on se että minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan vaan itseasiassa täysin päinvastoin. Te sen sijaan näette paskan kultana ja fanaattisuudessanne jokaikinen siitä poikkeava asia on tätä naurettavaa olematonta "nintendo vihaa". Minulla ei ole senttiäkään kiinni Nintendon osakkeissa enkä ole heillä töissä joten minulla on tasan 0 syytä valehdella itselleni ja muille. Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina. Wii:kin oli itseasiassa täyttä paskaa, mutta se oli sentään helvetin hyvin hypetettyä ja markkinoitua paskaa. Nyt Nintendo ei kykene enää edes siihenkään vaan yrittää jääräpäisesti vetää mitä tahansa "pakkonnovaatiota" markkinoille kuvitellen että eletään edelleen vuotta 2007 ja Wiin kaltainen lottovoitto kuin maagisesti toistuisi.
Itse syytän japanilaista "näin on tehty aina ennenkin"/"suurta senseitä ei saa kritisoida! hän on ollu firmassa 40v!!!" -johto- ja työkulttuuria.


Wilbur kirjoitti:

jota sinä et selvästikkään tule ostamaan...

Niin. Eikö ole aika loogista että laite jonka koen huonona jätän todennäköisesti ostamatta vai pitäisikö tehdä toisin päin?

ugigyu kirjoitti:
Michael Pachterin arviot Switchistä: The Switch is sold out through September. The console looks fun, the price appears to be right, and I expect demand to be high. If there is a lot of third-party support (games, not merely labels), I think demand remains high.


Michael Pachterin arvioiden kuunteleminen on sama kuin kuuntelisin omien varpaidensa naksumista. Mies on vuosikausien ajan heitelly ilmaan ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo.

Sanoi mm. 2012 että Call of Duty sarja on "failure" juuri kun viimeisin sarjan peli oli kahdessa viikossa tehnyt miljardin liikevaihdon ja että Nintendo muuttuu seuraavien vuosien aikana täysin irrelevantiksi pelialan kannalta.


Niin edelleenkään en ymmärrä miten joku viitsii kommentoida näihin palstoihin Nintendon laitteen olevan täyttä paskaa.Kaikki on paskaa josta kiiluva silmäiset fanaatikot vielä maksavat itsensä kipeäksi paskasta.Viimeiset kymmenen vuotta on ollut täyttä paskaa ja ainakin sinä aikana minä olen kokenut hienoja ja hauskoja hetkiä Nintendo pelien parissa.Mitä vanhaan sentseihin tulee niin Miyamotohan antoi tämän laitteen suunnittelun tarkoituksella nuorempien käsiin.Niin ja sitten vielä tuosta vanhempien ihmisten kunnioittamisesta mikä on Japanissa niin minusta se on hieno piirre.Täällä meillä nykyisissä länsimaissa kun ei ole kunnioitusta mitään eikä ketään kohtaan ja sen huomaa ihmisten käytöksestäEikö ole helpompaa jos jätät Switchi uutiset kokonaan lukematta niin ei tarvitse ottaa verenpaine lääkitystä!
lainaa
Wilbur

20.12.2016 klo 22.14

Wilbur kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:

Mihinköhän tämä viimeisen lauseen arvio oikein perustuu? Level of detail -kikkailulla päässee jo aika pitkälle, ja jos jonnekin niin juuri pienelle ruudulle ne sopivat täydellisesti.

Nimenomaan voit korkeintaan jotain jotain pientä pintakiillottelua tehdä. Sanoin resoluution sen takia, koska laitteessa on itsessään 720p näyttö ja kun se viedän TV:n ruudulle niin resoluutiobuusti on AINAKIN välttämätön ja sen jälkeen ehkä jotain marginaalista kikkailua jos sitäkään. Vaikka tehoja olisi enemmänkin käytettävissä niin kuitenkin bottomline on se että itse peli ei voi funktionaalisesti muuttua. Eli tuota tehoerotusta ei voi käyttää mm. pelimaailman kompleksisuuden lisäämiseen, fysiikkaan tms.

Toki se on teoriassa mahdollista mutta tällöin koko laitteen fundamentaalinen idea "kotikonsolin pelien ottamisesta mukaan" käytännössä tuhoutuu kun jengi pelaa kotona toimivaa peliä ja sitten ottaa vammautetun version mukaansa.

Wilbur kirjoitti:

Mikä saa kirjoittamaan noin paljon negatiivista asiaa laitteesta ...yada...yada...yada

Uutiseen kommentointi? Riittääkö vastaukseksi?

Täytyy kyllä ihmetellä teidän Nintendon fanaatikkojen kiihkoilua. Tulee ihan mieleen feministien uhriutumisruikutus siitä kuinka heitä kiusataan netissä ja sitten leimataan sekä avoimet trollit että asialliset kritisoijat samaan "häirikkö"-porukkaan koska ei ole itse kykeneväinen vastaamaan takaisin esitettyihin argumentteihin.
Todellisuushan on se että minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan vaan itseasiassa täysin päinvastoin. Te sen sijaan näette paskan kultana ja fanaattisuudessanne jokaikinen siitä poikkeava asia on tätä naurettavaa olematonta "nintendo vihaa". Minulla ei ole senttiäkään kiinni Nintendon osakkeissa enkä ole heillä töissä joten minulla on tasan 0 syytä valehdella itselleni ja muille. Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina. Wii:kin oli itseasiassa täyttä paskaa, mutta se oli sentään helvetin hyvin hypetettyä ja markkinoitua paskaa. Nyt Nintendo ei kykene enää edes siihenkään vaan yrittää jääräpäisesti vetää mitä tahansa "pakkonnovaatiota" markkinoille kuvitellen että eletään edelleen vuotta 2007 ja Wiin kaltainen lottovoitto kuin maagisesti toistuisi.
Itse syytän japanilaista "näin on tehty aina ennenkin"/"suurta senseitä ei saa kritisoida! hän on ollu firmassa 40v!!!" -johto- ja työkulttuuria.


Wilbur kirjoitti:

jota sinä et selvästikkään tule ostamaan...

Niin. Eikö ole aika loogista että laite jonka koen huonona jätän todennäköisesti ostamatta vai pitäisikö tehdä toisin päin?

ugigyu kirjoitti:
Michael Pachterin arviot Switchistä: The Switch is sold out through September. The console looks fun, the price appears to be right, and I expect demand to be high. If there is a lot of third-party support (games, not merely labels), I think demand remains high.


Michael Pachterin arvioiden kuunteleminen on sama kuin kuuntelisin omien varpaidensa naksumista. Mies on vuosikausien ajan heitelly ilmaan ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo.

Sanoi mm. 2012 että Call of Duty sarja on "failure" juuri kun viimeisin sarjan peli oli kahdessa viikossa tehnyt miljardin liikevaihdon ja että Nintendo muuttuu seuraavien vuosien aikana täysin irrelevantiksi pelialan kannalta.


Niin edelleenkään en ymmärrä miten joku viitsii kommentoida näihin palstoihin Nintendon laitteen olevan täyttä paskaa.Kaikki on paskaa josta kiiluva silmäiset fanaatikot vielä maksavat itsensä kipeäksi paskasta.Viimeiset kymmenen vuotta on ollut täyttä paskaa ja ainakin sinä aikana minä olen kokenut hienoja ja hauskoja hetkiä Nintendo pelien parissa.Mitä vanhaan sentseihin tulee niin Miyamotohan antoi tämän laitteen suunnittelun tarkoituksella nuorempien käsiin.Niin ja sitten vielä tuosta vanhempien ihmisten kunnioittamisesta mikä on Japanissa niin minusta se on hieno piirre.Täällä meillä nykyisissä länsimaissa kun ei ole kunnioitusta mitään eikä ketään kohtaan ja sen huomaa ihmisten käytöksestäEikö ole helpompaa jos jätät Switchi uutiset kokonaan lukematta niin ei tarvitse ottaa verenpaine lääkitystä!


Niin kritiikkiähän voi myös kirjoittaa asiallisesti.Eikä pelkkää paskaa.Ymmärtää kai sitäkin vähemmällä paskalla.Toisaalta itse en viitsisi kirjoitella tuollaista paska kritiikkiä joka tehokonsoli uutiseen vaikka välillä olisikin aihetta.Niin ja jos sitten kirjoittaisit sitä kritiikkiä niin alkaisi näiden paska mestareiden toimesta todellinen paska myrsky.Hyödytön väittely myykö laite jo ennen sen julkaisua on aika paskaa.Jopa ripuli paskaa.
lainaa
GotoMutzi

20.12.2016 klo 22.16

Malttakaas valittajat odottaa 12.1. saakka, niin Nintendo räjäyttää taas pankin. Sillävälin kerkee vetää kinkut ja laatikot parempiin suihin, ja kerätä läskiä. Kehotan myös laittamaan pleikkarit ja xboxit jo tässävaiheessa myyntiin.
lainaa
8bit

20.12.2016 klo 22.40

Lollero kirjoitti:
8bit kirjoitti:
V2 uutinen Nintendosta tietää aina yhtä asiaa = kommettipalstat täynnä Ps Jonneja aukomassa päätään ja kertomassa totuuksia. Kyllä suomi on näiden äpäröiden luvattu maa. Ihmetyttää että onko se jotenkin teiltä (Ps Jonnet) pois, mitä nintendo tekee / on tekemättä ?
Menkää pelaamaan sitä 3rd party kuraanne (CoD, jne jne..). Se katsos ei ole meiltä muilta pois jos te pelaatte mitä sitten pelaattekaan.

Nintendolla on varaa tehdä Switchistä vaikka uusi WiiU, se ei poista nintendoa pelialalta. Toisin kun jonnejen hartaasti ylistämä firma Sony. Itse asiassa Nintendo seuraavaa konsolia on jo aloitettu suunnittelamaan, ja tästähän löytyi jo joku uutinenkin.
Sony periaatteessa roikkuu tänäpäivä pelkästään PS ansiosta edes pystyssä. Jos Uusi Ps ei myisi niin se olisi Sonyn loppu.

Itse olen pelannut 80-luvun alusta lähtien. Esimmäinen koneeni jonka vanhempani ostivat oli Commodore 64. Eli tasavallan tietokone. Siihen rinnalle 8bit Nes muistaakseni v.1987.

Ja tällä samalla kaavalla olen jatkanut myös vajaat 40v. PC ja nintendon laitteet.
Kyllä se vaan niin on että moni "oikeiden konsolien" "omistajat" ketkä huutavat että tehot ja grafiikka on kaikki kaikessa ovat niin ulkona asioista kuin tamppoonin naru. PS4 ja Xbox ovat köyhänmiehen low lvl pc:tä. Textuurit sutattua paskaa ja frame rate jos yltää 60fps:ään 1080p silloinkin pahasti nykien niin hyvä on.

Itse voin pelata multiplättäni teho PC.llä 1080p 144Hz tai vaikka 4K:lla, mutta jos haluan jotain ihan oikeesti hyvää tarinallista, viihdyttävää, pelattavuudeltaan spot on peliä, niin kyllä ne vaan löytyy nintendo IP:stä.

Tällä vaan tarkotan sitä että ei ne tehot ja ultra textuurit aina sitä peliä tee, vaan ihan muut asiat.

Switch tulee hankittua 100% ja toivottavasti julkkari päivänä. En tule pettymään.

Huh mikä määrä ripulitekstiä. Mees nyt takas sinne pikku kolosees tunkeen sitä Wii-ohjainta anuksees ja ole hiljaa.


Tais napsahtaa äpärää nilkkaan. Tuli karu todellisuus esille että ei se isin ostama PS4 ollukkaan niin hieno ja mahtava niiden specsien suhteen. Tosta ohjaimesta sanon vaan että, se sentäs on ohjain eikä mikään sixsucks räpellys.
lainaa
Kheetor

20.12.2016 klo 23.01 1 tykkää tästä

Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.


Siellä taas yksi PS/XBOX-kohderyhmä eli 12-17 vuotiaat trollaa kuvitellessaan että he ovat aikuisia kun pelaavat CoDia äitiltä salaa. Todellisuudessa paljon ennen tätä kaikkea truu gamerit pelasivat kulmikkaalla ohjaimella Mario Brossia ja PC:llä Quakea. Tietokoneessa oli kuulkaas semmonen hiiri jossa oli sisällä pyörivä pallo ja rullat, jotka piti puhdistaa. Pleikkari tuli myöhemmin ja Xbox vielä myöhemmin. Tämä generaatio lukee näitä jonnejen kommentteja ja vastaa vain jos heikkouttaan lankeaa provoon, kuten minä tein.

Vaikka tässä ei kuitenkaan iästä ole kysymys niin toivon että iän puolesta aikuiset ihmiset tajuaa ettei kaikkiin vetoa realistinen sotapeli tai lätkäsimulaattori, eikä myöskään näistä tykkääminen tee ihmisestä automaattisesti kypsää. On jo yleisesti hyväksyttävää että aikuiset pitävät LotRista tai Harry Potterista, ja suurin osa keskenkasvuisistakin pitää niitä "siisteinä aikuisten juttuina", mutta milloin näissä pienissä päissä päästäisiin samalle tasolle eloisan ja tyylitellyn grafiikan kanssa?

No, joka tapauksessahan Switch tulee olemaan louska tehoiltaan, koska se on käsikonsoli ja samassa hintaluokassa budjettiälypuhelinten kanssa. Rauta ja featuret maksaa. Tämän kieltäminen on yhtä lailla naurettavaa fanipoikailua. Tehojen puute ei kuitenkaan pullonkaulata pelien laatua; pelikokemusta, pelattavuutta ja tarinaa. Tämän voi tietenkin uskoa vaan joku, joka on joskus kokenut eeppisiä hetkiä alkeellisten 2D- tai 3D-pelien parissa. Enemmän Switchin menestyksen tulee sanelemaan 3rd party julkaisut ja pelivalikoima, joka jää auttamatta pieneksi Nintendon naurettavan tiedotusaikataulun takia. Todennäköisesti hyväuskoiset kuluttajat hankkivat Switchin hypen voimin sysäten rahansa Nintendolle ja pettyvät jälleen tarjonntaan, kuten Wii Un kanssakin.

Kuten huomaatte niin minulla ei ole puolta konsolisodassa vaan kaikki on pilalla peruuttamattomasti. Ennen oli kaikki paremmin.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

20.12.2016 klo 23.55

Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää


Älä unohda että SNES oli tehokkaampi kuin Megadrive, N64 oli tehokkaampi kuin pleikkari, GameCube oli tehokkaampi mitä PS2. Nintendo teki ennen tehokkainta rautaa.
lainaa
bipriphgdhpig

21.12.2016 klo 00.36

Nintendo on tehnyt paljon hyvää (kasarilla-ysärillä-ja vähän 2000-luvullakin), mutta melkoiset lasit saa olla päässä että Wii U-ceissista saa omassa päässään tehtyä onnistuneen laitteen. Olkoonkin että tuli pari ihan kivaa peliä joista, tuloista riippuen, se 300-500 euroa ei ole paljoa, mutta että ekan puolen vuoden aikana 3rd partyt alkoivat yksitellen kitumisen jälkeen ilmoittaa että joo teemme Arkham City Remasterin mutta sitten loppui meidän studion tuki, tai että uutta Mariota kyllä saatiin (niin ja se perkeleen Pikmin 3 tottakai) mutta muuten Nintendon oma lineup ei ole koskaan ollut yhtä köyhä

Jollekin kuluttajalle (joka pelaa 95% peleistä pcllä tai toisella konsolilla) se 5 Mario-peliä saattaa riittää mutta Nintendokin tajusi että Wii U kuolee käsiin ja on pakko dumpata koko paska, jonka oli tarkoitus olla X1/PS4-sukupolven laite. Toki nyt MS ja Sonykin menivät tekemään omat perseilynsä Scorpiolla/Prolla jotka saa ihan syystä mulkoilua ja epäuskoa niskaansa. Mega HD-telkuilla perustellaan mutta kun tulee eka peli joka toimii vain Scorpio/Prolla niin myrsky on valmis

Switchin suhteen pitää toivoa parasta että suunnitelmat pitää, että vaikka olis kuinka paska laite niin ainakin Nintendo uskoo ja tukee tekelettään, mutta nykytietojen valossa voi ihan hyvin seurata Wii U:nkin polkua jopa pelottavan tarkasti.

P.S. jännä kyl miten Nintendo-uutiset voittavat jopa X1vsPS4vsPC-uutiset
lainaa
Ylijonne42Äänessä

21.12.2016 klo 00.49 2 tykkää tästä

Tämän on oltava noloin kommenttipalsta mitä on ikinä ollut. Kaikista noloin on tämä yli 40v ylijonne kuka haukkuu Nintendoa jokaisessa uutisessa ja kirjoittaa niin kauhean hienosti sivistyssanoja. Hanki elämä. Ja niin kuin tämä toinen sanoi, älä lue uutista, jos et osaa muuta kuin kirjoittaa paskaa ja haukkua. Pääsee sydämesikin helpommalla.
lainaa
MoveOn

21.12.2016 klo 01.32 2 tykkää tästä

Eli: jos olet speksien numeroista onnensa saava tekniikkafetisisti, niin Nintendo Switch ei tarjoa sinulle markkinoiden tämän hetken kovinta kiihotusta. Yllättävää?
lainaa
PekkaKana

21.12.2016 klo 03.04

Kaikki on paskaa paitsi kusi.

Eiköhän se ole peleistä kiinni, miten laite tulee pärjäämään. Vaikka itse en aio laitetta hommata, niin ei se minulta ole pois vaikka joku siitä pitäisi. Itselläni vaan on epäilys, että laite tulee ikävä kyllä olemaan floppi. Ja joku sanoi että Nintendo kestää rahavarantoineen sellaisen. Ehkä kestää, mutta osakkeenomistajat ei sellaista kestä. Nintendolla pelätään myös samaa. Ennen niin ainoastaan omilla vehkeillä oleva Super Mario siirtyi nyt mobiilialustalle. Ja veikkaisin, että myös muita nimikkeitä tulee tekemään samaa. Varsinkin, jos huomaavat että yksi mobiilipeli tuottaa enemmän rahaa kuin konsolille julkaistu peli.

Mitä kannettavaan pelattavuuteen tulee, se taitaa olla todella suosittua ainoastaan Japanissa. En kyllä omasta tuttavapiiristäni tiedä ketään, joka oikeasti pelailee kunnolla muuta kuin kotona konsoleillaan tai tietokoneillaan (poislukein jokin Candy Crush puhelimessa jota pelataan se viisi minuuttia bussia odotellessa).

Konsolin tehoihin otan sen verran kantaa, että siinä lyötiin kyllä kirves kiveen. Jos 3rd party -pelit tulee olemaan jotain edellisen sukupolven käännöksiä, se ei yksinkertasesti vaan riitä. Kerran kolmeen vuoteen ilmestyvä Mario tai Zelda ei riitä mitenkään kannattamaan yhtä konsolia hengissä.

Toivottavasti kuitenkin olen väärässä. Kilpailu useamman konsolivalmistajan kesken ei pahasta ole.
lainaa
LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

21.12.2016 klo 06.07

Eiköhän Nintendolla ole tehty tarkat performanssianalyysit ja tietävät millaista grafiikkaa laittella saa aikaa, telakassa ja irrallisena. Sekä tietenkin riskit siihen liittyen. Jos olisin Nipa-fani niin tuskin olisin huolissani, kyllä noita ostetaan taas ainakin niiden muutamien pelien ansiosta. Ja ainahan voi tehdä pelit muille alustoille jos omat ei jostain syystä olekaan kuluttajien makuun, onhan tästä jo esimerkkinä P-GO ja Mario -pelit.

Nyt kun Nintendo on mennyt ajassa taaksepäin NES-koneellaan, niin nähdäänköhän Game&Watch -elektroniikkapelejä vielä joskus jossain muodossa, vai pitääkö kaivaa omat kaapista. Montakohan niitä olisikin, ainakin Aku Ankka ja Donkey Kong jr löytyy mitä muistaa heti.
lainaa
Wilbur

21.12.2016 klo 06.59

PekkaKana kirjoitti:
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

Eiköhän se ole peleistä kiinni, miten laite tulee pärjäämään. Vaikka itse en aio laitetta hommata, niin ei se minulta ole pois vaikka joku siitä pitäisi. Itselläni vaan on epäilys, että laite tulee ikävä kyllä olemaan floppi. Ja joku sanoi että Nintendo kestää rahavarantoineen sellaisen. Ehkä kestää, mutta osakkeenomistajat ei sellaista kestä. Nintendolla pelätään myös samaa. Ennen niin ainoastaan omilla vehkeillä oleva Super Mario siirtyi nyt mobiilialustalle. Ja veikkaisin, että myös muita nimikkeitä tulee tekemään samaa. Varsinkin, jos huomaavat että yksi mobiilipeli tuottaa enemmän rahaa kuin konsolille julkaistu peli.

Mitä kannettavaan pelattavuuteen tulee, se taitaa olla todella suosittua ainoastaan Japanissa. En kyllä omasta tuttavapiiristäni tiedä ketään, joka oikeasti pelailee kunnolla muuta kuin kotona konsoleillaan tai tietokoneillaan (poislukein jokin Candy Crush puhelimessa jota pelataan se viisi minuuttia bussia odotellessa).

Konsolin tehoihin otan sen verran kantaa, että siinä lyötiin kyllä kirves kiveen. Jos 3rd party -pelit tulee olemaan jotain edellisen sukupolven käännöksiä, se ei yksinkertasesti vaan riitä. Kerran kolmeen vuoteen ilmestyvä Mario tai Zelda ei riitä mitenkään kannattamaan yhtä konsolia hengissä.

Toivottavasti kuitenkin olen väärässä. Kilpailu useamman konsolivalmistajan kesken ei pahasta ole.


Minäpä edelleen luulen että Nintendo oppi Wiiuusta ja tietää edelleen että muutakin pelattavaa on tultava kuin Mario kolmen vuoden välein.Kolmannet osapuolet kyllä tukevat konsolia jos se myy hyvin.Tekevät jopa exclusiiveja ja portteja jos niillä voi tienata.Minusta nuo menestykkäät puhelin pelit Pokemon ja Mario ovat eduksi Switchin julkistukselle.Esim.Pokemonin tulo Switchille herättää varmasti suurta mielenkiintoa ja myy laitetta erittäin paljon.Jos vielä kyse kohtuu hintaisesta konsolista niin auttaa asiaa.Itse olisin valmis maksamaan huomattavasti enemmänkin jos sillä saisi enemmän tehoja mutta suurin osa pelaajista ilmeisesti ei.On se edelleen jännää näin puhelinta pakollisena pahana pitävänä ihmisenä kuinka puhelimesta ollaan kuiten valmiita maksamaan 500 ja jopa 1000 euroa.Vieläpä muutaman vuoden välein.
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

21.12.2016 klo 09.16

Huutista kirjoitti:
Jarkka kirjoitti:
Eipä siinä on Nintendon konsoleilla tehoja ennenkään tarvittu siihen, että pelien laadussa ja viihdyttävyydessä pyyhitään xboxeilla ja pleikkareilla pöytää

Toki, jos on 10-vuotias.


Konsolit näyttää kaikki kuitenkin niin paskalle, että onko sillä edes mitään väliä. PS4 pro on pitkästä aikaa poikkeus tähän.
lainaa
ugabuga

21.12.2016 klo 09.47 1 tykkää tästä

Wii U:n kohdallahan Nintendo teki just sen virheen, että pelejä tuli liian harvoin ulos, kun niitä pitäisi tulla jatkuvalla syklillä. Pelaajat joutui odottamaan seuraavaa julkaisua monta kuukautta ennen kuin tuli myyntiin, ja pelaajien kiinnostus sekä turhautuminen teki tehtävänsä. Tämä on se ongelma, miksi Wii U:n taru loppui niin nopeasti. Switchin kohdalla ovat luvanneet, että tämä ei pitäisi toistua.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

21.12.2016 klo 10.56 1 tykkää tästä

Wilbur kirjoitti:

Niin edelleenkään en ymmärrä miten joku viitsii kommentoida näihin palstoihin Nintendon laitteen olevan täyttä paskaa.

Edelleenkin...uutiseen kommentointi. Pitäisikö tämän olla joku Nintendo-fanien exclusive kerho? Eiköhän netistä löydy Nintendollekin fanisivuja jos sellaista haluat.

Wilbur kirjoitti:

Mitä vanhaan sentseihin tulee niin Miyamotohan antoi tämän laitteen suunnittelun tarkoituksella nuorempien käsiin.

En anna kyllä mitään arvoa random PR-huutelulle. Vaikka hetkeksi oletetaan että laiteen suunnittelusta vastaisi ns. freesi porukka, he ovat sidottuja jokaikisestä paikasta toimimaan muiden osastojen, henkilöjen ja johtajien päätöksen teon piirissä. Ihan jo pienemmissä suomalaisissakin yrityksissä joten mitäpä lottoat miten asia on yli 100v vanhassa japanilaisessa jättikorporaatiossa?

Wilbur kirjoitti:

Niin ja sitten vielä tuosta vanhempien ihmisten kunnioittamisesta mikä on Japanissa niin minusta se on hieno piirre.Täällä meillä nykyisissä länsimaissa kun ei ole kunnioitusta mitään eikä ketään kohtaan ja sen huomaa ihmisten käytöksestä.

Ei kyse ole kunnioituksesta tai sen puutteesta vaan siitä että kenellekään ei pidä antaa jumalasemaa tai inherenttiä oikeassaolemista sen takia että sama jääräpää on istunut talossa vuosikymmeniä. Aika menee eteenpäin eikä taaksepäin.

Wilbur kirjoitti:

Eikö ole helpompaa jos jätät Switchi uutiset kokonaan lukematta niin ei tarvitse ottaa verenpaine lääkitystä!

? Minun verenpaineeni ei heilu ollenkaan näissä uutisissa. Kun kritisoin esim Switchiä tai Nintendon toimintatapoja niin en sen kummemmin nauti kuin kärsikään siitä. En ole kiihkomainen fanipoika tai sijoittaja joten voi objektiivisesti käsitellä näitä asioita ilman että pitää alkaa räyhäämään.

Jos sinä tai joku muu nautitte Nintendon peleistä niin mikäs siinä. Pitäkään hauskaa. En tullut tänne tuhoamaan anekdootteja vaan antamaan oman analyysini siitä miten Nintendolle käy tämän uuden konsolin kanssa. Se on edelleen sitä uutiseen kommentointia eikä mitään Nintendon vastaista salaliitto illuminatia.
lainaa
Peliveteraani

21.12.2016 klo 13.16 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Todellisuushan on se että minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan vaan itseasiassa täysin päinvastoin. Te sen sijaan näette paskan kultana ja fanaattisuudessanne jokaikinen siitä poikkeava asia on tätä naurettavaa olematonta "nintendo vihaa". Minulla ei ole senttiäkään kiinni Nintendon osakkeissa enkä ole heillä töissä joten minulla on tasan 0 syytä valehdella itselleni ja muille. Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina.


Aloittaa tekstinsä sanomalla "minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan" ja vain muutamaa lausetta myöhemmin tulee sitten että " Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina.".

Pieni terminologiakorjaus: jos moitit Nintendon toimintaa, sen tuotteita, ja sen pelejä joka käänteessä, niin silloin sinulla nimenomaan on jotain Nintendoa vastaan, eikä suinkaan päinvastoin.

Se mitä aiempien kommenttiesi perusteella voi päätellä, on että ainoa mikä sinulle kelpaisi, olisi, että Nintendo hylkäisi nykyisen linjansa täysin ja keskittyisi tekemään teknisiltä spekseiltään Sonyn ja Microsoftin laitteita tehokkaamman koneen joka olisi ideologisesti yhtä ambivalentti kun nuo kaksi muutakin, eli siis että sillä pelattaisiin kotisohvalta fotorealistisia AAA-tuotantoarvoisia K-18 väkivaltaeepoksia jotka löytyvät niille kahdelle muullekin laitteelle.

Toisin sanoen alkaisit pitää Nintendosta sillä sekunnilla kun se se lakkaisi olemasta Nintendo.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

21.12.2016 klo 14.22 2 tykkää tästä

Peliveteraani kirjoitti:

Aloittaa tekstinsä sanomalla "minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan" ja vain muutamaa lausetta myöhemmin tulee sitten että " Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina.".

Niin? Oliko tässä joku ristiriita vai lämpimikseenkö puhut mitä sattuu?

Peliveteraani kirjoitti:

Pieni terminologiakorjaus: jos moitit Nintendon toimintaa, sen tuotteita, ja sen pelejä joka käänteessä, niin silloin sinulla nimenomaan on jotain Nintendoa vastaan, eikä suinkaan päinvastoin.

Moitin paskaa toimintaa riippumatta firmasta. Nintendo on kädettänyt aivan käsittämättömällä tavalla Wii:n jälkeen lähes joka rintamalla ja tavalla mikä ei onnistuisi käytännössä missään täysjärkisessä pörssiyhtiössä ilman että koko organisaatio pistetään maan tasalle ja firman toimintatavat rakennetaan aivan uusiksi. Jos jotain positiivista pitäisi hakea niin ehdottomasti se on Nintendon siirtyminen mobiilibisnekseen, mutta sielläkin on jo leivottu yksi perusteellinen pannukakku (Pokemon Go:n kuseminen) ja toinen on vahvasti tulossa (Super Mario Run).

Peliveteraani kirjoitti:

Se mitä aiempien kommenttiesi perusteella voi päätellä, on että ainoa mikä sinulle kelpaisi...

Ja heti kättelyssä metsään. Ei kyse ole missään vaiheessa ollut siitä mikä minulle kelpaa vaan mikä kelpaa markkinoille ja mikä saa Nintendon pärjäämään liiketoiminnassa. (News flash: Nintendo on yritys globaaleilla markkinoilla ja sitä koskee samat säännöt kuin muitakin)

Peliveteraani kirjoitti:

...olisi, että Nintendo hylkäisi nykyisen linjansa täysin ja keskittyisi tekemään teknisiltä spekseiltään Sonyn ja Microsoftin laitteita tehokkaamman koneen joka olisi ideologisesti yhtä ambivalentti kun nuo kaksi muutakin, eli siis että sillä pelattaisiin kotisohvalta fotorealistisia AAA-tuotantoarvoisia K-18 väkivaltaeepoksia jotka löytyvät niille kahdelle muullekin laitteelle.

Toisin sanoen alkaisit pitää Nintendosta sillä sekunnilla kun se se lakkaisi olemasta Nintendo.

Olkiukko-argumenttivirheesi on niin naurettava etten ala siihen takertumaan. Kuitenkin täytyy todeta, että jos olet yhtään Nintendon historiaa seurannut niin Nintendo nimenomaan menestyi silloin kun sen laitteet olivat tehoteknisesti kilpailukykyisiä ja se ei palvellut pelkästään omaa pikku nicheään vaan tarjosin omien Mario, Zelda jne pelien lisäksi vahvan 3rd party valikoiman ja omasi laadukkaita yksinoikeuksia. Toki nykymaailmassa pelien standardit ja sisällölliset vaatimukset ovat kasvaneet rankasti ja Nintendon "pompi laatikoiden päällä ja kerää kolikoita"-malliset pelit ovat Nintendofaneja lukuunottamatta huonoja kilpailijoita Sonyn ja MS 1st/2nd party peleille joissa juonet ovat parhaimmillaan parempia kuin Hollywood-leffoissa ja tunnelma, ulkoasu ovat fantastisia ja tekemisen määrä on moninkertainen.
Muokannut: Bladekill 21.12.2016 klo 14.27 lainaa
fsaf

21.12.2016 klo 16.06 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Peliveteraani kirjoitti:

Aloittaa tekstinsä sanomalla "minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan" ja vain muutamaa lausetta myöhemmin tulee sitten että " Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina.".

Niin? Oliko tässä joku ristiriita vai lämpimikseenkö puhut mitä sattuu?

Peliveteraani kirjoitti:

Pieni terminologiakorjaus: jos moitit Nintendon toimintaa, sen tuotteita, ja sen pelejä joka käänteessä, niin silloin sinulla nimenomaan on jotain Nintendoa vastaan, eikä suinkaan päinvastoin.

Moitin paskaa toimintaa riippumatta firmasta. Nintendo on kädettänyt aivan käsittämättömällä tavalla Wii:n jälkeen lähes joka rintamalla ja tavalla mikä ei onnistuisi käytännössä missään täysjärkisessä pörssiyhtiössä ilman että koko organisaatio pistetään maan tasalle ja firman toimintatavat rakennetaan aivan uusiksi. Jos jotain positiivista pitäisi hakea niin ehdottomasti se on Nintendon siirtyminen mobiilibisnekseen, mutta sielläkin on jo leivottu yksi perusteellinen pannukakku (Pokemon Go:n kuseminen) ja toinen on vahvasti tulossa (Super Mario Run).

Peliveteraani kirjoitti:

Se mitä aiempien kommenttiesi perusteella voi päätellä, on että ainoa mikä sinulle kelpaisi...

Ja heti kättelyssä metsään. Ei kyse ole missään vaiheessa ollut siitä mikä minulle kelpaa vaan mikä kelpaa markkinoille ja mikä saa Nintendon pärjäämään liiketoiminnassa. (News flash: Nintendo on yritys globaaleilla markkinoilla ja sitä koskee samat säännöt kuin muitakin)

Peliveteraani kirjoitti:

...olisi, että Nintendo hylkäisi nykyisen linjansa täysin ja keskittyisi tekemään teknisiltä spekseiltään Sonyn ja Microsoftin laitteita tehokkaamman koneen joka olisi ideologisesti yhtä ambivalentti kun nuo kaksi muutakin, eli siis että sillä pelattaisiin kotisohvalta fotorealistisia AAA-tuotantoarvoisia K-18 väkivaltaeepoksia jotka löytyvät niille kahdelle muullekin laitteelle.

Toisin sanoen alkaisit pitää Nintendosta sillä sekunnilla kun se se lakkaisi olemasta Nintendo.

Olkiukko-argumenttivirheesi on niin naurettava etten ala siihen takertumaan. Kuitenkin täytyy todeta, että jos olet yhtään Nintendon historiaa seurannut niin Nintendo nimenomaan menestyi silloin kun sen laitteet olivat tehoteknisesti kilpailukykyisiä ja se ei palvellut pelkästään omaa pikku nicheään vaan tarjosin omien Mario, Zelda jne pelien lisäksi vahvan 3rd party valikoiman ja omasi laadukkaita yksinoikeuksia. Toki nykymaailmassa pelien standardit ja sisällölliset vaatimukset ovat kasvaneet rankasti ja Nintendon "pompi laatikoiden päällä ja kerää kolikoita"-malliset pelit ovat Nintendofaneja lukuunottamatta huonoja kilpailijoita Sonyn ja MS 1st/2nd party peleille joissa juonet ovat parhaimmillaan parempia kuin Hollywood-leffoissa ja tunnelma, ulkoasu ovat fantastisia ja tekemisen määrä on moninkertainen.


Noiden Nintendo fanejen kanssa on turha riidellä.He puolustavat Nintendon jokaista bisnes ratkaisua olisi sitten kuinka huono tahansa.He palvovat Nintendoa jonkinlaisena jumalana.Eikä Nintendoa saa kritisoida heidän mielestä ollenkaan.Nintendolle tulee kuittamaan vaikeat ajat Switchin kanssa.Toisin kun Nintendo fanit luulevat casuali yleisö ei enää osta konsoleita.He voivat pelata Mariota puhelimillaan ja se riittää heille.Nintendo voi ajatella että tuolla jossain on iso yleisö joka ei ole ikinä pelannut millään.Jolle voi myydä Switchin konseptin ja Nintendo tekee taas Wiit.Kassaan tulee satoja miljoonia euroja rahaa helposti ja nopeasti.Onnea vaan Nintendo yritykseen.Sitä kuuluisaa Iwatan lanseeramaa Blue Ocean markkinaa ei ole enää olemassa.Älypuhelimet ovat vallanneet sen markkinan.Mitä tulee taas niin kutsuttuun core yleisöön.He pelaavat pelinsä Xboxilla/Playstaniolla/PC:llä.Koska Nintendo haluaa pitää pelit ja raudan mahdollisinman yksinkertaisena niin en usko että moni tuostakaan porukasta on edes kiinnostunut Nintendo Switchistä.Pois lukien Nintendo fanit ja ehkä jotkut Japanilaiset.Käsikonsolit ovat edelleen sielläpäin suosiossa.Muuten Nintendo fanit joko on oma Nintendo Switch pistetty ennakkotilaukseen ??
lainaa
Wilbur

21.12.2016 klo 16.42

fsaf kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Peliveteraani kirjoitti:

Aloittaa tekstinsä sanomalla "minulla ei ole mitään Nintendoa vastaan" ja vain muutamaa lausetta myöhemmin tulee sitten että " Nintendo Switch vaikutti alunperin täysin paskalta idealta niinkuin lähes kaikki Nintendon toiminta viime vuosina.".

Niin? Oliko tässä joku ristiriita vai lämpimikseenkö puhut mitä sattuu?

Peliveteraani kirjoitti:

Pieni terminologiakorjaus: jos moitit Nintendon toimintaa, sen tuotteita, ja sen pelejä joka käänteessä, niin silloin sinulla nimenomaan on jotain Nintendoa vastaan, eikä suinkaan päinvastoin.

Moitin paskaa toimintaa riippumatta firmasta. Nintendo on kädettänyt aivan käsittämättömällä tavalla Wii:n jälkeen lähes joka rintamalla ja tavalla mikä ei onnistuisi käytännössä missään täysjärkisessä pörssiyhtiössä ilman että koko organisaatio pistetään maan tasalle ja firman toimintatavat rakennetaan aivan uusiksi. Jos jotain positiivista pitäisi hakea niin ehdottomasti se on Nintendon siirtyminen mobiilibisnekseen, mutta sielläkin on jo leivottu yksi perusteellinen pannukakku (Pokemon Go:n kuseminen) ja toinen on vahvasti tulossa (Super Mario Run).

Peliveteraani kirjoitti:

Se mitä aiempien kommenttiesi perusteella voi päätellä, on että ainoa mikä sinulle kelpaisi...

Ja heti kättelyssä metsään. Ei kyse ole missään vaiheessa ollut siitä mikä minulle kelpaa vaan mikä kelpaa markkinoille ja mikä saa Nintendon pärjäämään liiketoiminnassa. (News flash: Nintendo on yritys globaaleilla markkinoilla ja sitä koskee samat säännöt kuin muitakin)

Peliveteraani kirjoitti:

...olisi, että Nintendo hylkäisi nykyisen linjansa täysin ja keskittyisi tekemään teknisiltä spekseiltään Sonyn ja Microsoftin laitteita tehokkaamman koneen joka olisi ideologisesti yhtä ambivalentti kun nuo kaksi muutakin, eli siis että sillä pelattaisiin kotisohvalta fotorealistisia AAA-tuotantoarvoisia K-18 väkivaltaeepoksia jotka löytyvät niille kahdelle muullekin laitteelle.

Toisin sanoen alkaisit pitää Nintendosta sillä sekunnilla kun se se lakkaisi olemasta Nintendo.

Olkiukko-argumenttivirheesi on niin naurettava etten ala siihen takertumaan. Kuitenkin täytyy todeta, että jos olet yhtään Nintendon historiaa seurannut niin Nintendo nimenomaan menestyi silloin kun sen laitteet olivat tehoteknisesti kilpailukykyisiä ja se ei palvellut pelkästään omaa pikku nicheään vaan tarjosin omien Mario, Zelda jne pelien lisäksi vahvan 3rd party valikoiman ja omasi laadukkaita yksinoikeuksia. Toki nykymaailmassa pelien standardit ja sisällölliset vaatimukset ovat kasvaneet rankasti ja Nintendon "pompi laatikoiden päällä ja kerää kolikoita"-malliset pelit ovat Nintendofaneja lukuunottamatta huonoja kilpailijoita Sonyn ja MS 1st/2nd party peleille joissa juonet ovat parhaimmillaan parempia kuin Hollywood-leffoissa ja tunnelma, ulkoasu ovat fantastisia ja tekemisen määrä on moninkertainen.


Noiden Nintendo fanejen kanssa on turha riidellä.He puolustavat Nintendon jokaista bisnes ratkaisua olisi sitten kuinka huono tahansa.He palvovat Nintendoa jonkinlaisena jumalana.Eikä Nintendoa saa kritisoida heidän mielestä ollenkaan.Nintendolle tulee kuittamaan vaikeat ajat Switchin kanssa.Toisin kun Nintendo fanit luulevat casuali yleisö ei enää osta konsoleita.He voivat pelata Mariota puhelimillaan ja se riittää heille.Nintendo voi ajatella että tuolla jossain on iso yleisö joka ei ole ikinä pelannut millään.Jolle voi myydä Switchin konseptin ja Nintendo tekee taas Wiit.Kassaan tulee satoja miljoonia euroja rahaa helposti ja nopeasti.Onnea vaan Nintendo yritykseen.Sitä kuuluisaa Iwatan lanseeramaa Blue Ocean markkinaa ei ole enää olemassa.Älypuhelimet ovat vallanneet sen markkinan.Mitä tulee taas niin kutsuttuun core yleisöön.He pelaavat pelinsä Xboxilla/Playstaniolla/PC:llä.Koska Nintendo haluaa pitää pelit ja raudan mahdollisinman yksinkertaisena niin en usko että moni tuostakaan porukasta on edes kiinnostunut Nintendo Switchistä.Pois lukien Nintendo fanit ja ehkä jotkut Japanilaiset.Käsikonsolit ovat edelleen sielläpäin suosiossa.Muuten Nintendo fanit joko on oma Nintendo Switch pistetty ennakkotilaukseen ??


Näin.Tiukkaa puolueetonta faktaa jonkun toisen yhtiön fanin suusta.Sinä onneksi tiedät että Switchi tulee olemaan vaan kiiluvasilmäisten Nintendo fanien konsoli jonka nämä idiootit ostavat.Idiootit pelaavat alitehoisella konsolilla lasten pelejä kun tosi miehet hakkaa pleikalla kunnon pelejä.Kolme Nintendo fania ja pari Japanialaista pelaa Nintendolla.Ihmiset tulevat tekemään lopullisen päätöksen pelivalikoiman ja kiinostavan konseptin vuoksi sekä hinnan.Minä olisin valmis maksamaan enemmänkin konsolista jos sillä saisi lisää tehoja mutta kaikki ei varmaankaan näin haluaisi tehdä.Kyllä varmaankin edelleen Nintendon konsoli tullaan ostamaan ensimmäiseksi sen vuoksi että päästään pelaamaan Nintendon pelejä.Potenttiaallisia ostajia siis riittämään kun laskee 3 Dssän ja wiuun omistajat yhteen(noin 80 miljoonaa)+plus ne pceen omistajat jotka haluavat pelata paremmin pyörivät ja hienommat versiot näiden tehokonsolien peleistä peeceellään mutta haluavat myös pelailla Nintendon lapsellisia ja huonon näköisiä pelejä kannettavalla kotikonsolilla.Itse ainakin kun tulen päivittämään tietokoneeni niin tulen sillä pelaamaan autopelit ja räiskinnät jos niistä löytyy mielenkiintoisia tekeleitä.Kohtuu hintaisella koti koneella nuo kuitenkin pyörii tehokonsoleita paremmin.Minulta se ei ole pois jos joku ei tule Switchiä ostamaan mutta ihmetyttää aina kuinka Nintendo herättää tuomion päivän manaajat.Jos Switchi olisi kaikkein tehokkain matolaatikko niin varmasti keksittäisiin samanlainen paskan konsolin jauhaminen joku syy siihen kuitenkin löytyisi.Tilausta ei ole vielä tehty kun virallisia hinta tietoja ei tiedä.Mutta kyllä minä tulen ostamaan Switchin jo pelkästään uuden Zeldan ja Marion vuoksi.Eli siis selvästi kiiluvasilmäinen fanipoika.Tuon tekstin perusteella sinun mielestäsi konsolin ennakko tilaajatkin on idiootteja fanipoikia jotka upottavat rahansa paskaan.Voi perse teitä ihmisiä täytyy tulla vinkumaan näihin Switchin uutisiin.Minulla ei kyllä riittäisi motivaatiota vinkua pleikka tai boxi uutisiin ja haukkumaan kyseisten firmojen toimia ja pelejä.No saahan sitä kommentoida.Mutta kun kommenteista paistaa läpi että Switchistä pitävät ovat vaan idiootti fanipoikia ja Nintendo kusettaa näitä idiootteja.En ole fanipoika vaan mies ja minulle kyllä Nintendon pelit ovat juurikin se syy mikä saa edelleen harrastamaan konsoli pelaamista.Ei vaan löydy minulle pelattavaa noista kahdesta matolaatikosta ja tosiaan maksan miuluusti muutaman sata euroa enemmän ja päivitän samalla tietokoneeni uudempaan ja pelaan sillä paremmat versiot noista tehokonsolien peleistä.
lainaa
Detain

21.12.2016 klo 17.19

Ylijonne42Äänessä kirjoitti:
Tämän on oltava noloin kommenttipalsta mitä on ikinä ollut. Kaikista noloin on tämä yli 40v ylijonne kuka haukkuu Nintendoa jokaisessa uutisessa ja kirjoittaa niin kauhean hienosti sivistyssanoja. Hanki elämä. Ja niin kuin tämä toinen sanoi, älä lue uutista, jos et osaa muuta kuin kirjoittaa paskaa ja haukkua. Pääsee sydämesikin helpommalla.

Joko et osaa lukea tai et ymmärrä luettua tekstiä, nämä "yli 40v jonnet" (2 henkilöä ainakin) juuri ovat kirjoittaneet Switchiä puolustavia ja kehuvia kommentteja. Voi sinua "alijonne" parkaa kun olet tyhmä.
lainaa
Humungus

21.12.2016 klo 17.48

Wilbur kirjoitti: Jos Switchi olisi kaikkein tehokkain matolaatikko niin varmasti keksittäisiin samanlainen paskan konsolin jauhaminen joku syy siihen kuitenkin löytyisi.
Humungus: Minun mielipiteeni on että Switchiä ei ehkä moitittaisi läheskään noin paljon jos se olisi tehokkaampi konsoli. Itse olen omistanut N64:sen ja Gamecuben ja ne olivat tehoiltaan todellakin kilpailukykyisiä aikanaan ja muutoinkin mainioita konsoleita. Olisinkin toivonut Nintendolta samantyylistä konsolia nytkin, eli tehoiltaan kilpailukykyistä mutta kun ei niin ei.
Sanokaa mitä haluatte mutta kyllä Nintendokin tarvitsi "multiplattareita" nyt se on jälleen kyseenalaista tuleeko niitä alkuhuuman jälkeen ollenkaan.
lainaa
Wilbur

21.12.2016 klo 18.35

Humungus kirjoitti:
Wilbur kirjoitti: Jos Switchi olisi kaikkein tehokkain matolaatikko niin varmasti keksittäisiin samanlainen paskan konsolin jauhaminen joku syy siihen kuitenkin löytyisi.
Humungus: Minun mielipiteeni on että Switchiä ei ehkä moitittaisi läheskään noin paljon jos se olisi tehokkaampi konsoli. Itse olen omistanut N64:sen ja Gamecuben ja ne olivat tehoiltaan todellakin kilpailukykyisiä aikanaan ja muutoinkin mainioita konsoleita. Olisinkin toivonut Nintendolta samantyylistä konsolia nytkin, eli tehoiltaan kilpailukykyistä mutta kun ei niin ei.
Sanokaa mitä haluatte mutta kyllä Nintendokin tarvitsi "multiplattareita" nyt se on jälleen kyseenalaista tuleeko niitä alkuhuuman jälkeen ollenkaan.


N64 ja Gamecube olivat loistavia konsoleita sekä tehokkaita mutta eihän nuo olleet suuria myynti menestyksiä.Toki wiiuuhun nähden olivat.

No ei nuo multiplättärit ainakaan pelivalikoimaa huonontaisi ja ulkopuolisten kehittäjien mukana pysyminen riippuu täysin konsolin myyntiluvuista. Kyllä minä olisin ollut valmis maksamaan enemmän konsolista jos siinä olisi ollut enemmän tehoja mutta ilmeisesti kaikki ei sitä olisi suostuneet tekemään.Näin Nintendo on ilmeisesti ajatellut.Toki tuo laitteen koko jo rajoittaa ettei sinne saa uusinta nvidian 1080 gtx grafiikka korttia laitettua tuulettimineen.Tässä tullut sellainen viilis että tämän konsolin pitäisi olla Ps4:sen tehoinen kannettava hybridi konsoli jossa olisi noilla tehoilla vielä 6 tunnin akun kesto ja tietenkin kaikki pitäisi saada tuohon 250 euron hintaan.No edelleen minun olohuoneeseen tämä tulee ja toisten ei.Minä pelaan sillä Nintendon huippu yksinoikeudet oikein tyytyväisenä ja tietenkin kolmansien osapuolien exclusivet.Näin on jämpti.
lainaa
Minä

21.12.2016 klo 19.29

Olen varannu nintendo switch konsolin, Tammikuusa nintendo kerto lisää peli koneen tehoista.Vuonna 2018 esitelän playstation5 , olen odotanu sitä uutista You tubesa näytety videoita ps5
lainaa
analyytikko

21.12.2016 klo 20.03 2 tykkää tästä

Nintendon pitää lähteä liikkeelle Switchin kanssa heti puskemalla agressiivisesti AAA-luokan pelejä tiuhaan tahtiin ja pelata upporikasta tai rutiköyhää. Nyt on laitettava pelistudiot tuottamaan ja rahaa haisemaan, jotta saavat myytyä heti riittävästi konsoleita. Sitä kautta 3rd party kehittäjiä alkaa Switch myöskin kiinnostamaan. Nintendolla on siis kaikki kortit käsissään, jotta Switchistä saa menestyksekkään tuotteen ja hyvän lähtölaukauksen. Tehoilla ei ole niin suurta merkitystä, vaan pelit on ne jotka ratkaisee, siitä on selvää näyttöä. Jos Nintendo onnistuu tässä missiossa, niin paalupaikka on taattu. Jos epäonnistuu, niin edessä on Wii U:n kohtalo. Itse en ole vielä ennakkotilannut, mutta todennäköisesti tilaan heti tammikuussa kun virallinen hinta saadaan selville.
lainaa
Peliveteraani

22.12.2016 klo 09.18

fsaf kirjoitti:
Noiden Nintendo fanejen kanssa on turha riidellä.He puolustavat Nintendon jokaista bisnes ratkaisua olisi sitten kuinka huono tahansa.He palvovat Nintendoa jonkinlaisena jumalana.Eikä Nintendoa saa kritisoida heidän mielestä ollenkaan.

Pieleen meni kyllä sikäli etten ole koskaan ollut Nintendo-fani. Meillä ei ollut edes NESiä vaikka olisin ollut siihen aikaan juuri oikeassa iässä. Ainoa Nintendon pelikone mistä minulla on mitään kokemusta on Wii, minkä ostin pojalleni kun hän oli pieni. Wiin aika meni, ja sen jälkeen hänkin siirtyi PC-mieheksi. Joten ei ole Switchikään tilauksessa.

En ole kuitenkaan koskaan kokenut että Nintendon omalaatuinen linja olisi ollut mitenkään minulta pois. Se on piristävä poikkeus, vaikka ei minua itseäni kiinnostakaan. Nintendofanit ovat toki pikkaisen ärsyttäviä kritiikittömyydessään, mutta eivät silti niin ärsyttäviä kun sinun tai Bladekillin kaltaiset hateboyt joita kiukuttaa, kun Nintendo ei halua alistua samaan muottiin kun Sony taikka Microsoft, jotka ovat edelleen yrityksinä enemmän laitteistovalmistajia kuin pelintekijöitä.

Olen itse asiassa ihan samaa mieltä siitä, että Nintendo on kyllä nykylinjassaan hakoteillä, mutta ennemmin minä sanoisin että "katsotaan mitä tapahtuu" kuin että "tuo ei ikinä tule onnistumaan". Myyntimenestys Wiin ja Switchin välissä on kuitenkin vasta yksi floppi, Wii U.

Ihan hirveästi uskoa Switchin menestykseen minullakaan ei ole. Joka tapauksessa olen ennemmin sitä mieltä, että hardware-puolella kilpailu Microsoftin ja Sonyn kanssa olisi lopullinen kuolinisku Nintendolle, koska se ei mitenkään voi paljon noita kahta pienempänä firmana panostaa yhtä paljon tuotekehitykseen. Se siis näännyttäisi itsensä taloudellisesti vaan päästäkseen kilpailemaan samoista markkinoista kahden paljon suuremman kilpailijan kanssa.
lainaa
SuperNX

22.12.2016 klo 20.47 1 tykkää tästä

Huhuja taas liikkeellä.. Ace Yasuda: Nintendo Switch's resolution not likely 1080 to 720, but WQHD to 1080. VR just for patent purpose not likely to be used.

Tämähän menee mielenkiintoiseksi.
lainaa
klsjrk

22.12.2016 klo 20.50 3 tykkää tästä

Eli puhutaan 1440p resosta 1080p resoluutioon. Sittenkin Tegra X2 sisällä?
lainaa
Wilbur

22.12.2016 klo 21.23

Kustomuitu tegra.Kukaan ei tiedä miten se on kustomoitu ja mistä tegrasta.12-13 tammikuuta selviää esiteltävistä peleistä.En usko että Nintendo julkaisee speksejä vaan mieluummin näyttää peleillä minkälaisia ne ovat Switchillä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova