Super Mario Run murskasi Pokémon Gon ennätykset - pörssi pettyi silti
Eilen julkaistu Super Mario Run on pinkonut mobiilialustoilla ennätyslukemiin. Samalla esimerkiksi Pokémon Go -tulokset vaikuttavat ensisilmäyksellä perin paperisilta uuden ilmiön edessä. Teos on tiettävästi ladatuin iPhone-tuotos 80 eri maassa, joista latausennätys puhkoutui 32 eri paikassa.
Super Mario Runia ladattiin julkaisupäivänä 2,85 miljoonaa kertaa, mikä on yli kolmesti enemmän kuin taskuhirviöiden 900 tuhatta latausta. Pokémon Go tosin kiristi tahtiaan, sillä ensimmäisen kolmen päivän 5,6 miljoonaa latausta on melkoinen nousubuumi alkuun verrattuna.
Pokémon Go tosin saa nousevasta tahdistaan kiittää julkaisuajankohtaa, joka oli jaoteltu manterettain. Toisin kuin kilpailijansa, Super Mario Run julkaisiin kaikkialla samana päivänä.
Mikäli SensorToweria on uskominen, Marion juoksuteos jatkoi julkaisupäiväänsä vahvasti. Ensimmäisen 24 tunnin aikana kerrotaan paukkuneen viiden miljoonan latauksen rajapyykki. Samalla teoksesta tuli Nintendon ensimmäinen Mario-peli, joka ylsi viiden miljoonan dollarin voittoon samaisena ajankohtana.
Menestys ei kuitenkaan taannut suosiota talouspiireissä. Eurogamer kertoo Nintendon osakkeen tippuneen 4,2 prosenttia. Samalla tekijätiimi DeNA Co. Menetti arvostaan lähes seitsemän prosenttia.
Super Mario Run on saatavissa iOS-alustoille AppStoresta.
Super Mario Runia ladattiin julkaisupäivänä 2,85 miljoonaa kertaa, mikä on yli kolmesti enemmän kuin taskuhirviöiden 900 tuhatta latausta. Pokémon Go tosin kiristi tahtiaan, sillä ensimmäisen kolmen päivän 5,6 miljoonaa latausta on melkoinen nousubuumi alkuun verrattuna.
Pokémon Go tosin saa nousevasta tahdistaan kiittää julkaisuajankohtaa, joka oli jaoteltu manterettain. Toisin kuin kilpailijansa, Super Mario Run julkaisiin kaikkialla samana päivänä.
Mikäli SensorToweria on uskominen, Marion juoksuteos jatkoi julkaisupäiväänsä vahvasti. Ensimmäisen 24 tunnin aikana kerrotaan paukkuneen viiden miljoonan latauksen rajapyykki. Samalla teoksesta tuli Nintendon ensimmäinen Mario-peli, joka ylsi viiden miljoonan dollarin voittoon samaisena ajankohtana.
Menestys ei kuitenkaan taannut suosiota talouspiireissä. Eurogamer kertoo Nintendon osakkeen tippuneen 4,2 prosenttia. Samalla tekijätiimi DeNA Co. Menetti arvostaan lähes seitsemän prosenttia.
Super Mario Run on saatavissa iOS-alustoille AppStoresta.
Keskustelut (11 viestiä)
17.12.2016 klo 11.57 4
Rekisteröitynyt 07.08.2007
17.12.2016 klo 13.46 6
Rekisteröitynyt 03.09.2007
17.12.2016 klo 14.56 2
Mobiililaitteella kirjoitettu, kun pisteen jälkeen on eksynyt iso kirjain paikkaan, jonne sellaista ei kuulu?
17.12.2016 klo 15.12 2
Rekisteröitynyt 11.04.2007
17.12.2016 klo 16.54 2
17.12.2016 klo 19.05 2
Nintendon kannattaisi suosiolla luopua omista purkkaviritelmistään.
Sanoisin että Sonyn kannattaa suosiolla luopua omista purkkaviritelmistään.
Rekisteröitynyt 11.11.2011
17.12.2016 klo 23.41 2
18.12.2016 klo 01.08 2
18.12.2016 klo 10.26 3
Eikös tän pitäny tulla hetedroidillekin?
Eiköhän teille kullin imijöillekin* tuo tule joskus. Viimeistään siinä vaiheessa kun markkinoille saadaan Android jossa on edes puolet siitä tehosta mitä iOS laitteissa.
*http://imgur.com/a/eAuwG
*http://imgur.com/a/r8sfu
Rekisteröitynyt 04.04.2008
18.12.2016 klo 20.09 1
Viimeistään siinä vaiheessa kun markkinoille saadaan Android jossa on edes puolet siitä tehosta mitä iOS laitteissa.
Ihan kuin Applen puhelimet muka pärjäisi tehoissa esim. Samsungin vastaaville jos tarkastellaan eroja samassa hintaluokassa. Viimeksi kun katsoin niin logo ei tuonut tehoja, mutta en nyt viimeaikoina ole seurannut Applen rahastusta.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.12.2016 klo 14.55
Viimeistään siinä vaiheessa kun markkinoille saadaan Android jossa on edes puolet siitä tehosta mitä iOS laitteissa.
Ihan kuin Applen puhelimet muka pärjäisi tehoissa esim. Samsungin vastaaville jos tarkastellaan eroja samassa hintaluokassa. Viimeksi kun katsoin niin logo ei tuonut tehoja, mutta en nyt viimeaikoina ole seurannut Applen rahastusta.
Applen puhelimet ovat samassa hintaluokassa huomattavasti edellä niin CPU kuin GPU puolella sekä Samsungia että nykyistä Snapdragonia. Tilanne on ollu samanlainen käytännössä aina paitsi ehkä ihan ensimmäisissä iPhone sukupolvissa.
En tiedä miksi kukaan edes kuvittelisi että geneeristen palikkojen yhdistelmä olisi mitenkään kilpailukyvykäs itse suunnitellun ja optimoidun softan että raudan kanssa.
http://puu.sh/sUAIw/4ad359090c.png