Vampyrin taistelujärjestelmästä lisää tietoa
Vuoden 1918 Lontooseen sijoittuvassa toimintaroolipelissä pelaajalla on käytössään laaja valikoima "perinteisiä lyömä- ja ampuma-aseita". Hyökkäämällä ja väistelemällä pelin päähahmon Jonathan Reidin verimittarin täytyttyä pelaaja saa käyttöönsä voimakaat vampyyrihyökkäykset, kuten vihollisten lävistämisen piikkiin tai veren kaukaa imemisen.
Peliin kuuluu epälineaarinen taitopuu, josta tasoja, hyökkäyksiä ja kykyä voi avata karttuneen kokemuksen myötä missä tahansa järjestyksessä. Pelaajan on mahdollista luoda pelihahmostaan esimerkiksi aggressiivinen, paljon vahinkoa tekevä tai salaa toimiva, massoja hallitseva vampyyri.
Moreaun mukaan hahmon kykyjä voi kehittää kahdella eri tapaa: pelaaja voi tehostaa joko hyökkäyksen iskutehokkuutta tai tehdä itsestään hetkellisesti voittamaton.
Taistelun vaikeustasoon vaikuttaa pelaajan toimet maailmassa. Jos vampyyri ruokailee tavallisilla kansalaisilla, saa hän hieman kokemus-bonusta taistelutilanteita helpottamaan, mutta samalla Lontoon kaduista tulee hänelle vaarallisempi paikka.
"Pelaajan on tehtävä tutkimustyötä päättääkseen, kenestä hankkii ravinnon ja kenet säästää, tietoisina tarpeestaan lisätä voimaansa. Jonathanin vampyyri-impulssit tulevat aina toimimaan hänen ihmispuoltaan vastaan", Moreau kertoo. Pelaajan tekemät valinnat siis vaikuttavat sekä ympäröivään maailmaan ja pelin tarinaan, mutta peliä on myös mahdollista pelata kokonaan taistelematta käyttäen hyödyksi vampyyrin erikoisominaisuuksia.
Vampyr julkaistaan PlayStation 4:lle ensi vuonna.
Keskustelut (2 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.12.2007
01.10.2016 klo 14.24
01.10.2016 klo 17.16