Tuorein sisältö

Tampere pyrkii saamaan nuoret kiinnostumaan teknologiasta - mukana projektissa Dreamloop Games

27.09.2016 klo 19.00 | Luettu: 7323 kertaa | Teksti: Erkki Mervaala

Tampereen kaupungin kulttuuri- ja nuorisopalvelut ja tamperelainen pelistudio Dreamloop Games ovat aloittaneet yhteistyön saadakseen nuoret kiinnostumaan tietotekniikka-alasta. Yhteistyö näkyy jo Tampereen alueen nuorisotaloilla, joille Dreamloop Games on tarjonnut ilmaiseksi uusimman pelinsä Stardust Galaxy Warriors.

Dreamloopin mukaan on tärkeää näyttää nuorisolle, mitä kaikkea heidän kaupungissaan on mahdollista saada luotua, jottan nuoret uskoisivat voivansa saavuttaa samanlaisia asioita itse.

“Usein lapset luopuvat unelmiensa seuraamisesta koska heille toistellaan jatkuvasti kuinka vaikeaa ja epätodennäköistä siinä onnistuminen on. On tärkeää, että nuoret artistit ja ohjelmoijat eivät luovuta unelmiensa suhteen. On täysin mahdollista tehdä sitä mitä haluaa ja silti menestyä. Me Dreamloopissa olemme siitä elävä esimerkki”, kertoo Dreamloopin perustajajäsen Steve Stewart.

Stardust Galaxy Warriors on 1-4 pelaajan arcaderäiskintä PlayStation 4:lle , Xbox Onelle, PC:lle, Linuxille ja Macille.

V2.fi | Erkki Mervaala
< Uusin pelielokuvajul... Nintendo 64 -emulaat... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

vieras

27.09.2016 klo 19.14

Jos halutaan nuoret kiinnostumaan eikö kannata lähteä ihan koodauksen perusteista liikkeelle?
lainaa
vhiprfewpifh

27.09.2016 klo 19.47 2 tykkää tästä

Sen näköistä porukkaa että itsestäni ei näköjään voi tulla teknologiaihmistä
lainaa
abc

28.09.2016 klo 10.36 1 tykkää tästä

vieras kirjoitti:
Jos halutaan nuoret kiinnostumaan eikö kannata lähteä ihan koodauksen perusteista liikkeelle?


Ei.

Kosketuspinta-alaa on haettava sieltä, mitä nuoret nykyään oikeasti tekee. Commondore-aikoina peruskoodaaminen oli melko lähellä niitä lopputuotteita, mitä käytettiin. Silloin myös "pelimoottorin" ja koko loppuroskan suunnittelun hoiti yhdet ja samat ihmiset.

Nykyään jos jotain korkeamman tason logiikkaa hoitaa jollain huomattavasti siistimmällä scriptillä niin noissa puuhissa ei paljonkaan tarvitse välittää siitä, miten muistibitti muuttuu koneen sisällä toiseen. Joskus saattaa tulla tosin tilanne, missä perusosaamisesta on hyötyä, mutta monissa paikoissa sitä ei oikeasti vaadita. Kunhan logiikka ja matikka sujuu, niin työkalut hoitaa loput.

Jos ne matalemman tason puuhat kiinnostaa, niin esim. teknisen artistin töistä innostuva voi sitten lähteä noita taitoja opettelemaan. Silloin on ihan selkeä maali ja tarkoitusperä sillä, mitä tehdään. Ihan samalla tavalla kuin nuoren muusikon soittohalut voi tukahduttaa sillä, että pakotetaan oppimaan skaaloja ulkomuistiin sen enempää selittämättä ja kysymättä, niin voi tässä voi samalla ryssiä koko homman lähtemällä ensimmäisenä Emacsiin.
lainaa
pvhisdghip

28.09.2016 klo 19.58

Joo no ei tarvitse kuin katsoa jonkun pelin lopputekstit 80-luvulla ja lopputekstit nyt niin se ero on aika selkeä. Nykyään puolet pelin parissa työskenteleviä on sellaisia että ei tarvitse edes yhtä alkeellista webbisivua osata tehdä kun on piirtäjää ja kirjoittajaa ja ääniukkoa. Ja iso osa koodareistakin ulkoistaa sen koodaamisen muualle ja käsittelee itse lähinnä paintin tasoista rakennusohjelmaa

Mutta jossain on pakko olla hyvä
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova