Horizon Zero Dawn on jättiläinen, Killzonet jäävät kauas taakse
Game Informerin haastattelema Guerrilla Gamesin pomo Hermen Hulst on kertonut, että Horizon Zero Dawn on jättimäinen monsteriprojekti.
Hulstin mukaan maaliskuussa Eurooppaan saapuva peli on noin neljä kertaa monimutkaisempi pelillisesti ja neljä kertaa laajempi alueeltaan, kuin mikään studion tekemistä Killzone-peleistä. Lisäksi kyseessä on studiolle uusi genre sekä uusi pelisarja uusine maailmoineen ja sääntöineen, joten guerrillalaisilla on ollut tehtävää kerrakseen.
"Teknisellä puolella tämä projekti on ollut tähänastisista haastavin, koska se sijoittuu avoimeen maailmaan. On huikea saavutus saada niin paljon yksityiskohtia ruudulle tähän valtavaan maailmaan, joka on pelaajien tutkittavana."
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.09.2007
22.09.2016 klo 21.20 1
23.09.2016 klo 11.19
Rekisteröitynyt 11.11.2011
23.09.2016 klo 14.12 1
En tiedä mikä siinä on mutta Horizoniin on kiinnostus nolla. Tai tiedänpäs, jotenkin nämä avoimen maailman wagon jumpperit on niin nähty. Voiko tässä oikeasti luoda jotakin kunnolla mullistavaa vai onko Horizonin kohtalo olla vain yksi tylsä avoimen maailman fetch quest helvetti vain hieman erilaisella miljööllä?
Mene lukemaan kirjoja tai katsomaan leffoja, jos valintoja vailla oleva, raiteilla kulkeva toiminta kiinnostaa.
23.09.2016 klo 14.36
En tiedä mikä siinä on mutta Horizoniin on kiinnostus nolla. Tai tiedänpäs, jotenkin nämä avoimen maailman wagon jumpperit on niin nähty. Voiko tässä oikeasti luoda jotakin kunnolla mullistavaa vai onko Horizonin kohtalo olla vain yksi tylsä avoimen maailman fetch quest helvetti vain hieman erilaisella miljööllä?
Mene lukemaan kirjoja tai katsomaan leffoja, jos valintoja vailla oleva, raiteilla kulkeva toiminta kiinnostaa.
Valitettavan harvan avoimen maailman pelin maailma on oikeasti sen verran uskottava simulaatio, että voi hetken uskoa olevansa jossain toisessa maailmassa. Tällä hetkellä parhaiten siihen on kyenneet GTA 4 ja 5 sekä The Witcher 3. Näissäkin peleissä illuusio särkyy jos alat todella seuraamaan NPC hahmojen simulaatiota, mutta on silti riittävän uskottava kun keskityt pelin tehtäviin. The Witcher 3 nosti Open World pelit taas uudelle tasolle, joten mikä tahansa by-the-numbers open world peli ei enää kelpaa. Horizonin asetelma on sinänsä ihan kiehtova, mutta eipä siitä pelivideoista ole muuta saanut irti kuin taas yksi varman päälle tehty avoimen maailman peli. Odotellaan arvosteluita, mutta fiilikset pelistä ei ole kummoiset.
Pelien pitäisi kehittyä eteenpäin, eikä jäädä junnaamaan samaa kaavaa. Mutta kun on niin isot rahat kyseessä, ei käytännössä voi tehdä mitään kaavasta poikkeavaa, ettei myynti vain kärsisi. Ja näin ei kehitystä juuri tapahdu.