Onko pienennetyssä Xbox Onessa lisätehoja vai ei? Microsoft vastaa
Microsoftin julkistettua pienemmän Xbox One S:n (tulossa syksyllä) sekä tehokkaamman Project Scorpion (tulossa ensi vuonna), on monta kysymystä jäänyt yhä ilmaan ja monia spekulaatioita pyörii internetin keskustelualueilla. Tässä muutamia vastauksia Microsoftilta.
Eurogamerin mukaan S-malli ei anna peleihin lisäpotkua, vaikka se hieman tehokkaampi onkin. CPU:ta ja GPU:ta pikkumallissakin on buustattu, mutta Microsoft kertoo, että sillä ei käytännössä ole mitään vaikutusta pelien pyörimiseen - tosin uusi HDR-tuki voi tehdä niistä hieman kauniimpia (sitä tukevat mm. Gears of War 4 ja Forza Horizon 3). "Emme suunnitelleet tätä, jotta sillä voisi pelata Xbox One -pelejä paremmin kuin alkuperäisellä X1-konsolilla", totesi Phil Spencer.
Täällä lisää Forza Horizon 3:n HDR-hyödystä.
Gameinformer taas toistaa, että samat pelit toimivat sekä nykyisellä, S-Boxilla, että Scorpiolla. Microsoftin mukaan ainoa ero pelien välillä on niiden resoluutio - Scorpio tukee 4K:ta. Ruudunpäivitysnopeus sen sijaan pysyisi samana joka laitteella, eikä Scorpiolle tehdä pelejä, jotka toimisivat vain sillä. Ehkä palaamme näihin lupauksiin parin vuoden kuluttua...
Eurogamerin Phil Spencer -haastattelussa lisää aiheesta.
Keskustelut (5 viestiä)
Rekisteröitynyt 03.09.2007
15.06.2016 klo 13.47 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
15.06.2016 klo 19.02 3
16.06.2016 klo 18.55
Rekisteröitynyt 03.09.2007
17.06.2016 klo 04.10 1
Vähän outo strategia taas, jos scorpion tehot laitetaan 4k -resoon, eikä esimerkiksi parempaan ruudunpäivitykseen. Veikkaan että vielä vuoden päästäkin 4k televisoiden osuus on aika pieni, kun taas parempi ruudunpäivitys hyödyttäisi kaikkia.
4k-TV:iden hinnat ovat tulleet aika rajusti alaspäin, joten tehojen laittaminen resoluutioon on sijoitus tulevaisuuteen. Jo Scorpion julkaisun aikaan 4k-TV:t voivat olla yllättävän yleisiäkin. Ei se osuus tietty kovin suuri tule vielä silloin olemaan, mutta luultavasti silti suurempi kuin arvaatkaan.
17.06.2016 klo 11.58