Tuorein sisältö

Remedy otti kantaa Quantum Breakin PC-version rikkinäisyyteen

14.04.2016 klo 11.00 | Luettu: 11853 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Windows 10 -pelien alkutaival ei ole ollut ruusuinen ja viimeinen uhri on Quantum Break, jonka PC-versio ei sekään aivan priimasti toimi. Remedy on jutustellut asiasta nyt pitkästi foorumillaan.

Pelistudio on tietoinen Win10- (ja X1-) version bugeista ja niiden korjauksia työstetään parhaillaan. Korjattavana ovat mm.:

- pätkivä ruudunpäivitys
- hitaus Windows 10:ssä, tällä hetkellä ajurisuositukset ovat AMD Radeon Software Crimson Edition 16.4.1 ja NVidia 362.00
- lopettaminen päävalikosta
- kaatuminen käynnistettäessä
- linssiheijastukset / vilkkuvat valot (pelin uudelleenkäynnistys auttaa)

Remedyltä todetaan, että toukokuussa Microsoft vapauttaa v-sync ja G-Sync-asetukset Windows 10 -kehittäjille. SLI:tä ei tulla tukemaan, Remedyn pelimoottori ei sitä tue.

Kommentit foorumilla listaavat monta muutakin ongelmaa. Aikataulua päivityksille ei vielä kerrota.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Alien pelottelee jäl... NBA 2K17 Legend edit... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (10 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

14.04.2016 klo 13.28 2 tykkää tästä

Täytyy kyllä ihmetellä miten Microsoft on jaksanut toimia studion rahoittajana näinkin kauan.

Quantum Break:n alunperäisestä julkistuksesta on jo kulunut ikuisuuksia ja nyt kaiken tämän odottelun jälkeen saadaa 70/100 peli teknisillä ongelmilla. Alan Wakekaan ei vahvasta hypestä ja markkinoinnista huolimatta ollut kuitenkaan kuin parhaimmillaan siedettävä tekele.

Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan tästä lähdetään Remedyn suhteen.
lainaa
jvsdpisvioh

14.04.2016 klo 14.09 3 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Täytyy kyllä ihmetellä miten Microsoft on jaksanut toimia studion rahoittajana näinkin kauan.

Quantum Break:n alunperäisestä julkistuksesta on jo kulunut ikuisuuksia ja nyt kaiken tämän odottelun jälkeen saadaa 70/100 peli teknisillä ongelmilla. Alan Wakekaan ei vahvasta hypestä ja markkinoinnista huolimatta ollut kuitenkaan kuin parhaimmillaan siedettävä tekele.

Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan tästä lähdetään Remedyn suhteen.


Yksinoikeus on kuitenkin yksinoikeus, ja Microsoft tarvitsee edes jotain. Ei pelkällä Halolla, Gearsilla ja Forzalla niin pitkälle pääse. Eikä näitä ison budjetin toimintapelejä muutenkaan nykyään liikaa tule.

Toisaalta kun katsoo mitä MS teki äskettäin Fablelle, Sparkille yms niin voi olla että suunta on muuttumassa ja Remedy on seuraavaksi "lahtauslistalla". Laitetaan nekin rahat uuteen Halo-studioon
lainaa
Muizj

14.04.2016 klo 17.20 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Täytyy kyllä ihmetellä miten Microsoft on jaksanut toimia studion rahoittajana näinkin kauan.

Quantum Break:n alunperäisestä julkistuksesta on jo kulunut ikuisuuksia ja nyt kaiken tämän odottelun jälkeen saadaa 70/100 peli teknisillä ongelmilla. Alan Wakekaan ei vahvasta hypestä ja markkinoinnista huolimatta ollut kuitenkaan kuin parhaimmillaan siedettävä tekele.

Mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan tästä lähdetään Remedyn suhteen.


Tekniset ongelmat ovat suurin osin Windows storen vika. Tämä todistettiin rise of the romb raiderin julkaisussa.. Tulispa tämä joskus Steamiin. Mielummin ihmettelisin miten Remedy on jalsanut olla Microsoftin kelkassa näinkin kauan.
lainaa
Orbon

14.04.2016 klo 19.13 4 tykkää tästä

Muizj kirjoitti:
Mielummin ihmettelisin miten Remedy on jalsanut olla Microsoftin kelkassa näinkin kauan.


Tuskin näitä "vain taivas on rajana" -budjetin rahottajia löytyy ihan ovelle jonoksi asti, kun rahoituksesta huolimatta studiolta ei löydy viimeisen 13 vuoden ajalta mitään muuta näyttöjä kuin geneeristä keskitason mäiskettä.
lainaa
aistiasioita

14.04.2016 klo 22.14 2 tykkää tästä

Orbon kirjoitti:
Muizj kirjoitti:
Mielummin ihmettelisin miten Remedy on jalsanut olla Microsoftin kelkassa näinkin kauan.


Tuskin näitä "vain taivas on rajana" -budjetin rahottajia löytyy ihan ovelle jonoksi asti, kun rahoituksesta huolimatta studiolta ei löydy viimeisen 13 vuoden ajalta mitään muuta näyttöjä kuin geneeristä keskitason mäiskettä.


Kuitenkin Remedyn tarinankerronta on siellä korkeimmalla tasolla. Ääninäyttely, musiikki, mocap, tematiikka, kaikki. Ai niin, unohdin sanoa, että tämä on minun mielipiteeni. Sinä et sitä maininnut, joten vaikutat valtavalta kusipäältä.
lainaa
Raimu

Rekisteröitynyt 07.10.2009

14.04.2016 klo 23.08 1 tykkää tästä

Olisi kyllä mageeta ja ältsin siistiä löytää itsensä paikasta, jossa Max Paynet ja Alan Waket postmodernin onaniakilkkeensä kanssa alkavat näyttävät tarinankerronnan korkeimmalta tasolta.
lainaa
shipsifp

14.04.2016 klo 23.21 1 tykkää tästä

Raimu kirjoitti:
Olisi kyllä mageeta ja ältsin siistiä löytää itsensä paikasta, jossa Max Paynet ja Alan Waket postmodernin onaniakilkkeensä kanssa alkavat näyttävät tarinankerronnan korkeimmalta tasolta.


Listaas muutama peli joissa nimenomaan KERRONTA on kovemmalla tasolla? Tai no jos pitää perinteistä video,tappelu,video-mekaniikkaa parhaana niin ei kai siinä.

Noin muuten mielestäni Max oli sitä parasta peliosaamista ja Quantum huonointa. Maxissa se peli oli sen verran keskiössä että välihömpät oli mahdollista skipata sekunnin tuhannesosissa eikä kenttäsuunnittelussakaan ollut juuri turhaa ilmaa mutta KERRONTA edisti silti tarinaa pelin ollessa käynnissä. Alan Wake oli myös ihan kiinnostava kokemus mutta uudelleen ei jaksa pelata sen cinemaattisen tarinankerronnan takia. Quantum onkin sitten lähinnä Tv-sarja ja jo ekalla kerralla tulee MGS4-flashbackit
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

15.04.2016 klo 00.38 2 tykkää tästä

aistiasioita kirjoitti:
Orbon kirjoitti:
Muizj kirjoitti:
Mielummin ihmettelisin miten Remedy on jalsanut olla Microsoftin kelkassa näinkin kauan.


Tuskin näitä "vain taivas on rajana" -budjetin rahottajia löytyy ihan ovelle jonoksi asti, kun rahoituksesta huolimatta studiolta ei löydy viimeisen 13 vuoden ajalta mitään muuta näyttöjä kuin geneeristä keskitason mäiskettä.


Kuitenkin Remedyn tarinankerronta on siellä korkeimmalla tasolla. Ääninäyttely, musiikki, mocap, tematiikka, kaikki. Ai niin, unohdin sanoa, että tämä on minun mielipiteeni. Sinä et sitä maininnut, joten vaikutat valtavalta kusipäältä.

Ainoa mielipide jolla on mitään merkitystä on markkinoiden suhtautuminen tekeleeseen mitä talouslukuihin tulee. Ei pelibisnes rullaa pyhällä hengellä sen kummemmin kuin parilla uskollisella fanillakaan. Se että yhdellä osa-alueella onnistutaan tai on joskus onnistuttu (Max Payne 2) ei valitettavasti riitä mihinkään jos suurin osa ihmisistä toteaa "not worth it".

Microsoftista en ole koskaan pitänyt enkä arvostanut juuri millään osa-alueella, mutta pakko sanoa että se mitä he tekevät Remedyn suhteen on lähes hyväntekeväisyyttä.
lainaa
Bob

15.04.2016 klo 08.22 1 tykkää tästä

aistiasioita kirjoitti:
Orbon kirjoitti:
Muizj kirjoitti:
Mielummin ihmettelisin miten Remedy on jalsanut olla Microsoftin kelkassa näinkin kauan.


Tuskin näitä "vain taivas on rajana" -budjetin rahottajia löytyy ihan ovelle jonoksi asti, kun rahoituksesta huolimatta studiolta ei löydy viimeisen 13 vuoden ajalta mitään muuta näyttöjä kuin geneeristä keskitason mäiskettä.


Kuitenkin Remedyn tarinankerronta on siellä korkeimmalla tasolla. Ääninäyttely, musiikki, mocap, tematiikka, kaikki. Ai niin, unohdin sanoa, että tämä on minun mielipiteeni. Sinä et sitä maininnut, joten vaikutat valtavalta kusipäältä.

Ääninäyttely, musiikki ja mocap vaativat budjettia.
lainaa
iNdo

Rekisteröitynyt 30.01.2012

16.04.2016 klo 16.00 1 tykkää tästä

aistiasioita kirjoitti:
Ai niin, unohdin sanoa, että tämä on minun mielipiteeni. Sinä et sitä maininnut, joten vaikutat valtavalta kusipäältä.


Eikö se nyt ole aika itsestäänselvää että nettipostaus on mielipide? Jos et sitä ymmärrä, vaikutat valtavalta kusipäältä.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova