Tuorein sisältö

Doom pyörii kaikilla alustoilla 60FPS/1080p-tarkkuudella

26.02.2016 klo 21.00 | Luettu: 14837 kertaa | Teksti: Erkki Mervaala

id Software on paljastanut, että 13. toukokuuta Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja PC:lle julkaistava uusi Doom tulee pyörimään kaikilla alustoilla 1080p:n tarkkuudella ja kuvataajuudella 60 ruutua sekunnissa.

Asia paljastettiin Bethesdan sivuilla 22 Reasons to Love DOOM -blogilla. Pelin pääohjelmoija Billy Khanin mukaan studion tavoite on, että pelistä tulisi "parhaan näköinen peli" tällä tarkkuudella. Doom tulee myös hyödyntämään id Softwaren uutta pelimoottoria idTech 6.

V2.fi | Erkki Mervaala
< Uudet Pokémon pelit ... Sveitsiläisen verkko... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (13 viestiä)

ijpdfsfsdjpi

26.02.2016 klo 21.47 9 tykkää tästä

Eli siis siksi näytää niin vitun rumalta kun pyörii Xbonellakin noin hyvin
lainaa
Hartsa

26.02.2016 klo 23.19 4 tykkää tästä

Eipä olisi ensimmäinen kerta kun olisi fps:t lukittu PC puolella. Joku karpaasi saattaisi tässä nähdä jonkin sortin historian havinaakin...jotain quakeworld..eeikäkuu ;)

Eiköhän kuitenkin esim 2560x1440 ja tälle huhutulle 4k resoluutiollekin joka keittää kahvit ja ulkoiluttaa koiran ja kissan. Ja 4k näyttöjen hintojen perusteella myös vaimon. :P
lainaa
asjanTuntia

27.02.2016 klo 01.17 4 tykkää tästä

60 fps on nykyajan vaatimus korkea lentoiselle kokemus maailmalle koska vartti elikä 15 minuuttia on lyhyin aika josa vartteja menee tuntiin neljä, elikkä ei kannata ostaa yhtään vähempää kuin mitä tarvitsee, joten en pysty hyväksymään jos sanotaan mukamas että doom peli ei olisi fps peli, sehän on jopa 60 fps joita menee sekuntiin metri kaupalla
lainaa
PlaiBoiStation

27.02.2016 klo 03.38 1 tykkää tästä

Pyh.

https://freedoom.github.io/
lainaa
Dreakki

27.02.2016 klo 08.15 2 tykkää tästä

Eipä ihme, että xbonen pelivideot olleet niin suttuisia.
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

27.02.2016 klo 13.28


Hartsa kirjoitti:

Eipä olisi ensimmäinen kerta kun olisi fps:t lukittu PC puolella. Joku karpaasi saattaisi tässä nähdä jonkin sortin historian havinaakin...jotain quakeworld..eeikäkuu ;)

Eiköhän kuitenkin esim 2560x1440 ja tälle huhutulle 4k resoluutiollekin joka keittää kahvit ja ulkoiluttaa koiran ja kissan. Ja 4k näyttöjen hintojen perusteella myös vaimon. :P


Ei tarvitse edes mennä noin kauas, idTech 5 lukittu 60fps myös pc:llä
lainaa
Mirr5000

27.02.2016 klo 16.59 2 tykkää tästä

Ihan turhaa, ihmissilmä kuitenkaan edes erota eroa 60 ja 120 fpsn välillä.
lainaa
mietisNy

27.02.2016 klo 20.43 1 tykkää tästä

Mutta käsi voi erottaa. Et sinä välttämättä NÄE eroa vaikka jousen jäykkyydessä, mutta sen tuntee kädellä jos on kokenut. Ihmisellä on muitakin aisteja kuin näkö. Vai meinaatko että jos formulakuskit laitettaisiin ajamaan tietokonenäytön välityksellä , niin tulokset ei paranisi vaikka päivitystaajuus nostettaisiin 60:stä 120:een ja vaste lyhenisi vastaavasti?
lainaa
Karlos

28.02.2016 klo 08.46

Vähän kyllä henkilökohtaisesti hirvittää tuo Bethesda tuossa. Yksikään peli ei ole ollut julkaisupäivänä valmis vaan aina on jos jonkinlaista erroria pukannut. Skyrim saattoi ps3:lla asentua ihan vituralleen, tietokoneella tuli Out of system memory tai jotakin muuta error viestiä ihan niinkuin Fallout New Vegasissakin. Olen ihan varma että siinä vaiheessa kun ruudulla on 10 vihua ja muutama luoti ja pari räjähdystä niin erroria pukkaa, vaikka ois 16Gb RAM:ia. Sitten odotellaan päivitystä ongelmaan 3kk. PS4:llä ruutu ei tökin mutta hidastuu Xboxilla se on kokonaan uusi konsoli hankittava kun menee ihan päreiksi niinkuin edeltäjänsäkin...
lainaa
Blöööööööööö

28.02.2016 klo 09.51

Mitä on pelikuvaa nähnyt niin suurin osa hahmomalleista on todella kumisen/lelumaisen näköisiä.
Eli siis kaikkea muuta tiputetaan, että saadaan 1080p 60fps joka on kuitenkin vain hyvä. :)

Räiskintäpelejä ei kukaan pysty pelaamaan 30fps.
lainaa
zxcv

28.02.2016 klo 17.29 2 tykkää tästä


Karlos kirjoitti:

Vähän kyllä henkilökohtaisesti hirvittää tuo Bethesda tuossa. Yksikään peli ei ole ollut julkaisupäivänä valmis vaan aina on jos jonkinlaista erroria pukannut.


Doom ei tosin ole Bethesdan kehittämä vaan julkaisema. Bethesdan julkaisemat pelit ovat ihme kyllä usein olleet hyvässä tai ainakin siedettävässä kuosissa jo julkaisussa.
lainaa
sdpjffsdi

28.02.2016 klo 20.21


Blöööööööööö kirjoitti:

Räiskintäpelejä ei kukaan pysty pelaamaan 30fps.


Tän uutisen kommenteissa mennään hyvää vauhtia kohti tämmöisen "ei kukaan" höpinän ennätystä

Mut onhan tämä ihan eri kuin joku Fallout tai Elder Scrolls. Pienessä putkessa ilman minkäänlaista keskustelua, questia, inventorya tai valintaa
lainaa
kheetor

03.03.2016 klo 13.06

Kunnon trollbaittia lentää täällä. Silmä tottuu mihin tottuu ja pienempi numero pätkii katsojalle. First person shooter-peleissä frames per second on kaikki kaikessa eikä 60 fps pitäisi olla lukittu PC:llä. Tietenkin Doom voi taas typerillä tempuillaan jättää itsensä keskinkertaiseksi putkijuoksuseikkailuksi joka ei kiinnosta pelaajia, herättää modaajayhteisöissä vain marginaalista kiinnostusta kuten edellinenkin installaatio.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova