Kolme uusinta Resident Eviliä julkaistaan nykykonsoleille väärinpäin
Capcom tiedottaa, että Resident Evil 4, Resident Evil 5 ja Resident Evil 6 saapuvat Xbox Onelle ja Playstation 4:lle tämän vuoden aikana.
Mielenkiintoista on, että ne tulevat järjestyksessä Resident Evil 6 (maaliskuun loppu), Resident Evil 5 (kesällä) ja Resident Evil 4 (syksyllä).
Pelit maksavat 19,99 euroa kappale ja ainakin Amerikan mantereella ne saapuvat myös fyysisinä kauppoihin. Resident Evil 6:ssa mukana tulee kaikki julkaistu DLC-lisäsisältö ja asut.
Keskustelut (8 viestiä)
26.02.2016 klo 11.38 3
http://i.imgur.com/RmzZ6UL.jpg
26.02.2016 klo 13.29 2
P.S. On vaikea uskoa kun muistelee sitä alkuperäisten osien kohdalla kasvanutta kritiikin määrää (väähvääh tankkikontrollit, ei osaa kiivetä, paska tallennussysteemi...) että kaikki nämä alkuperäisten ihannoitsijat ovat tosissaan. Vai kultaako se aika tosiaan muistot?
26.02.2016 klo 16.29 1
fdjpsfdsjpo kirjoitti:
On vaikea uskoa kun muistelee sitä alkuperäisten osien kohdalla kasvanutta kritiikin määrää (väähvääh tankkikontrollit, ei osaa kiivetä, paska tallennussysteemi...) että kaikki nämä alkuperäisten ihannoitsijat ovat tosissaan. Vai kultaako se aika tosiaan muistot?
Tietysti jonnesukupolvi ulisee aina, kun ei ole sitä totuttua adhd-paskaa nykyaikaisilla herkuilla, mutta muistutan että Resident Evil HD:ta myytiin Euroopassa ja Amerikassa nopeammin kuin yhtäkään aiempaa Capcomin julkaisemaa latauspeliä koskaan. Myöskään yksikään aikaisempi latauspeli PlayStation Storessa ei ole Capcomin mukaan myynyt yhtä paljon kopioita julkaisupäivänään. Joten kyllä nuo vanhat "Ressat" edelleen kiinnostaa jengiä.
26.02.2016 klo 17.13 2
RE1 remake oli jymymenestys Capcomille ja kakkonen tulee olemaan vielä isompi. Vielä kun tajuaisivat että uusiinkiin peleihin voisi ammentaa jotain näistä jalokivistä eikä vaan tuutata täysillä adhd easymode tusinatavaraa.
26.02.2016 klo 22.24
Orbon kirjoitti:
Tietysti jonnesukupolvi ulisee aina, kun ei ole sitä totuttua adhd-paskaa nykyaikaisilla herkuilla,
Se "jonnesukupolvi" oli vaan äänekäs jo viimeistään silloin kun Nemesis julkaistiin ja alkoi kysely miksi vieläkin näitä samoja huonoja systeemejä. Zeron ja Code Veronican aikaan koko sarjaa alettiin jo julistaa kuolleeksi jos ei ala uudistumaan. Vaikka kyllähän pistemäärät ovat silti noilla kaikilla hyvät
HD remake menestyi ja onhan se paranneltukin. Tais kyllä se nostalgia ja kansan odottelukin olla syyllinen menestykseen. Ilmeisesti Zero sitten taas ei olekaan menestynyt yhtä hyvin. Kakkonenkin voi menestyä hyvin, mutta sen jälkeen sitten taas mitataankin sarjan potentiaali. Jaksaako ihmiset tällä kertaa pelata lähes identtisiä pelejä jotka on monen kohdalta kaiken lisäksi jo pelattu aiemmin? Ja jos ne vielä menee nostalgian tai uutuudenviehätyksen voimalla niin mitäs sitten jos lähdetään tekemään ihan uutta seiskaosaa samalla systeemillä?
Toki ne/te/me HC-fanit haluavat aina lisää. Jotkut hullut sanovat Duke Nukem Foreveriä, WRC-sarjaa jne hyväksi
Itselleni ei ole kauheasti väliä. Tykkäsin helvetisti alkuperäisistä ja niin tykkään näistä uusistakin. Joka pelissä on ollut myös omat rasittavuutensa. Jotenkin vaan kaikesta muutoksesta huolimatta siinä on se oma fiiliksensä. Tuohon aikaan kauhupelit oli melkolailla yhdestä muotista ja nykyään toimintapelit ovat samankaltaisia. Seiska on hypelistalla tulee sieltä sitten melkein mitä tahansa, vaikka toiveissa oliskin sellainen alkuperäisen kaltainen metroidvaniamainen maailma yhdistettynä vitosen inventaarioon ja nykyaikaisempaan Rev2-mäiseen toimintaan. Realistinen ja liikuntakykyinen kommando, joka ei pysty kantamaan kymmentä asetta ja miljoonaa ammusta jää loukkuun tekno/mörköhelvettiin.
27.02.2016 klo 00.43
fdsjpoidjpo kirjoitti:
Ja jos ne vielä menee nostalgian tai uutuudenviehätyksen voimalla niin mitäs sitten jos lähdetään tekemään ihan uutta seiskaosaa samalla systeemillä?
Itselleni ei ole kauheasti väliä. Tykkäsin helvetisti alkuperäisistä ja niin tykkään näistä uusistakin. Joka pelissä on ollut myös omat rasittavuutensa. Jotenkin vaan kaikesta muutoksesta huolimatta siinä on se oma fiiliksensä. Tuohon aikaan kauhupelit oli melkolailla yhdestä muotista ja nykyään toimintapelit ovat samankaltaisia.
Tottakai lienee sanomattakin selvää, että AAA-julkaisu noilla tankkikontrolleilla ei tule tapahtumaan koskaan eikä sarja palaa vanhoille juurilleen kiinteisiin kuvakulmiin. Ei paljon meidän vanhahomojen nostalgiafiilistelyt paina Capcomin pussissa, kun täysmittaisen jatko-osan pitäisi myydä kymmeniä miljoonia jotta se olisi kannattavaa. Nykyään suuri osa potentiaalisista kuluttajista ei tollasia tankkikontrolleja sulata, joten olisi Capcomille aivan liian suuri riski edes yrittää sarjalle tällaista reboottia. Itseäni koko pelisarjan alusta asti kokeneena vaan harmittaa, kun RE-sarja on ottanut vuosi vuodelta enemmän etäisyyttä siihen tunnelmaan, tarinankerrontaan ja kauhuun mitä se joskus vielä oli. Code Veronicasta tykkäsin älyttömästi ja peli oli oikeasti aika haastava aikoinaan. Nelonen oli hyvinkin viihdyttävä, mutta vitonen täysi läjä sitä itseään. Onneksi hyvin toteutettu co-op antoi paljon anteeksi ja sekin tuli pariin kertaan nakuteltua kaverin kanssa kaljoitellen. Kutonen puolestaan oli jo aivan täysi farssi ja toisella läpipeluukerralla (pari vuotta väliä) se tuntui vielä hirveämmältä. Leonin kampanjassa oli yritystä ja tunnelmaa, mutta alkumetreillä siinäkin kompastuttiin. Nykykontrolleihin viitaten minulla ei ole ongelmia. Pelaaminen on sulvaaa ja hauskaa. Ainut vaan että ohjaaminen on nykyään niin tehokasta ja nopeaa, ettei yksittäisistä zombeista ole enää edes vaaraa, kuten vanhoissa peleissä aikanaan.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
27.02.2016 klo 15.35
Ja se mikä teki Resident Evil 1,2,3sta hyvän oli ennenkaikkea tunnelma, pelin ahdistavuus, selviytymiskauhu tankkikontrollit ja kuva kulmat oli osa tätä, homma toimi peli oli oikeasti kauhua jossa jännäkakka oli koko ajan huulilla kunnes tapahtu ja löysät lörähti housuihin.
Ei uusissa mitään tälläistä fiilistä ole silkkaa FPSsää ja vielä huonoa sellaista kutonen oli jo niin huono että se oli ensimmäinen sarjasta jonka jätin kesken jopa vitonen oli huomattavasti parempi siis dynamiittiä heittäviä zombeja WTF?
Ei kiinosta enään pitäkäähän tunkkinne.
27.02.2016 klo 20.23
Orbon kirjoitti:
ohjaaminen on nykyään niin tehokasta ja nopeaa, ettei yksittäisistä zombeista ole enää edes vaaraa, kuten vanhoissa peleissä aikanaan.
Rehellisesti sanottuna en tiedä vaikuttavatko nykyajan sulavammat kontrollit tuohon asiaan välttämättä niin kovinkaan paljon. Vitosessakin lähitaistelu oli vielä vaarallista ja usein melko tehotonta (vaikka komboiskut olivat yksi pelin vahvuuksista)
Mutta jos Kutosen kohdalla oltaisiin käytetty vähän järkeä niin
1. Zombista kiinni ottaminen heiton tms. suorittamiseksi? Koko ideahan on että zombin purema, raapaisu tjsp tartuttaa taudin. Lähitaistelun pitäisi siis käytännössä olla mahdotonta ilman vähintään viidakkoveistä tai pesismailaa. Toki Capcom olis voinut antaa hahmoille pysyvän kirveen jolla paloittelevat zombeja ihan samanlaisilla "Press X to kill" menolla.
2. Aivan Kutosen alussa pari puraisua ilman lääkettä riitti tappamaan, mutta hahmopäivitysten ja lääkevaraston kertyessä ongelma melkolailla katoaa. Ihan samalla tavalla Dead Risingin alkuleveleillä pelissä on jopa kauhutunnelmaa kun on aina yksi tai max kolme palkkia elinvoimaa käytössä, mutta myöhemmin sitä onkin 20.
3. Ne aseet. Kun inventaariosta löytyy aina rynkkyä, haulikkoa, pistoolia, konepistoolia, granaatinheitintä, sinkoa, snipua ja lähes joka vihu tiputtaa ammuksia niin todennäköisyys on että aina johonkin aseeseen löytyy ammuksia. (Vaikka RE6:n yksi harvoja positiivisia yllätyksiä oli että ammus/lääkeinventaario oli kuitenkin kohtuu rajallinen, olis voinut olla paljon pahempikin)
REV2:kin on aika kohtuullinen esimerkki siitä että vaikka pelihahmo liikkuu ketterästi ja tähtää vapaasti niin henki voi silti olla uhattuna. Jos Capcom haluaisi niin modernit toimintakontrollit ja vaarallisuus olis aika helppo yhdistää.