Tuorein sisältö

Just Cause 3:ssa on yli 100 000 hehtaaria tallattavaa

01.10.2015 klo 17.25 | Luettu: 5615 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

...tai lennettävää, ajettavaa, juostavaa, liidettävää ja niin edelleen. Uudessa Just Cause 3:n kulissien taakse kurkistavassa videossa esitellään pelin karttaa, joka on kooltaan 400 neliömailia, eli yli 100 000 hehtaaria.

Pelihän julkaistaan 1.joulukuuta (PC, PS4, X1).


V2.fi | Manu Pärssinen
< Nintendon harvinaise... Minecraft: Story Mod... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (3 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

01.10.2015 klo 22.26 3 tykkää tästä

Ei se hehtaarimäärä, vaan monipuolisuus.
lainaa
Pakolainen

01.10.2015 klo 22.34

Siis 10x10km alue?
lainaa
Liimaletti

02.10.2015 klo 09.43 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Ei se hehtaarimäärä, vaan monipuolisuus.
Iso alue tuo enemmän uskottavuutta ja todentuntuisuutta Open World-peleissä. Tietysti, jos alueella ei ole mitään tekemistä, pelialueen koko menee hukkaan. Mutta sitten taas, jos alue on liian pieni ja tungettu täyteen tekemistä se vie todentuntuisuutta peliltä. Hyvä esimerkki tästä on Shadow of Mordor. Pelinä se on ihan pätevä, mutta pelialue oli niin auttamattoman pieni, että se vaivasi minua jatkuvasti. Vihuistakin oli pitänyt tehdä lähes sokeita, että ne eivät näkisi pelaajaa liian kaukaa pelialueen pienuuden takia. Isompi pelialue parantaa siellä olemisen tunnetta ja tuo uskottavuutta.

Toinen ääripään esimerkki on TES2:Daggerfall. Daggerfallin pelialue on kenties(?) isoin pelialue mitä missään on ollut (jos nyt mitään avaruussimuja ei lasketa). Tokihan Daggerfallissa on Quick Travel, mutta pelaaja voi myös oikeasti jolkottaa kaupungista toiseen, jos näin haluaa. Ja se kestää kenties tunteja, koska alue on niin iso, eikä siinä välillä oikeastaan ole mitään mielenkiintoista. Vain satunnaisesti generoitua maastoa. Kävelyä kaupungista toiseen tuskin kukaan kovinkaan paljon harrasti, mutta se luo uskottavuutta pelille, koska maailma on oikeasti iso. Ja jos pelaaja haluaa hän _voi_ lähteä kävelylle kaupungista toiseen, koska peli sen sallii.

Olisin itseasiassa toivonut The Witcher 3:n samanlaista ominaisuutta, kuin Daggerfallissa. Pelaaja olisi voinut ratsastaa pelialueelta toiseen satunnaisesti generoidussa maastossa, mitä olisi varsinaisten pelialueiden välissä. Niissä ei olisi ollut mitään sen kummempaa (Teitä, metsää, ehkä jotain eläimiä ja random monstereita jne.), mutta peli ei myöskään olisi rajoittanut pelaajaa, jos hän oikeasti haluaa ratsastella tai purjehtia rauhassa.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova