Kotimainen Trine-pelisarja saattaa olla tiensä päässä (päivitetty)
Päivitys: Frozenbyte on julkaissut aiheesta videon, jossa Kai Tuovinen ja Joel Kinnunen vastaavat Trine 3:sta nousseeseen kuhinaan.
Huikean kaunis, suomalaisen Frozenbyten Trine 3 : Artifacts of Power -peli julkaistiin PC:lle viime viikolla, mutta ylistäviin ennakkotunnelmiin verrattuna pelaajapalaute on ollut tulista.
Steamin sivuilla pelin tuottaja Joel Kinnunen kertoo, mistä on oikein kyse.
"Sarjan tulevaisuus on nyt vaakalaudalla, sillä palaute, pelaajien arvostelut ja median vaisu kuhina ovat yllättäneet meidät."
Erityisesti palaute on koskenut pelin kestoa, hintaa (tällä hetkellä vähän alle 20 euroa) ja loppua. Monien mielestä peli on jätetty kesken ja cliffhanger-lopetus töksähtää.
"Emme uskoneet, että pelin suhteellinen lyhyys ja cliffhanger-lopetus aiheuttaisivat näin paljon pettymystä. Meillä oli alunperin paljon pidempi tarina ja enemmän tasoja suunniteltuina, mutta jos olisimme toteuttaneet suunnitelmamme, pelin teko olisi maksanut kolminkertaisesti, jopa 15 miljoonaa dollaria, minkä tajusimme liian myöhään ja mitä rahaa meillä ei ollut", tilittää Kinnunen.
Tällaisenaankin pelin budjetti oli jo kolminkertainen edelliseen osaan verrattuna.
Frozenbyteä on myös syytetty siitä, että nopeasti tuleva ja auki jäävä lopetus olisi silta tarinan jatkamiselle DLC-palasina. Näin ei Kinnusen mukaan kuitenkaan ole.
"DLC-suunnitelmia ei ole, mutta tarinaa voidaan toki jollain tavalla jatkaa. Olemme julkaisseet kaiken, mitä olemme tehneet ja kaiken, minkä aioimmekin julkaista Early Access -ajasta alkaen."
Tekijät kertovat olevansa ylpeitä pelistään ja siitä, mitä ovat sen tekemisessä saavuttaneet.
V2.fi:n arvio Trine 3:sta julkaistaan tällä viikolla.
Huikean kaunis, suomalaisen Frozenbyten Trine 3 : Artifacts of Power -peli julkaistiin PC:lle viime viikolla, mutta ylistäviin ennakkotunnelmiin verrattuna pelaajapalaute on ollut tulista.
Steamin sivuilla pelin tuottaja Joel Kinnunen kertoo, mistä on oikein kyse.
"Sarjan tulevaisuus on nyt vaakalaudalla, sillä palaute, pelaajien arvostelut ja median vaisu kuhina ovat yllättäneet meidät."
Erityisesti palaute on koskenut pelin kestoa, hintaa (tällä hetkellä vähän alle 20 euroa) ja loppua. Monien mielestä peli on jätetty kesken ja cliffhanger-lopetus töksähtää.
"Emme uskoneet, että pelin suhteellinen lyhyys ja cliffhanger-lopetus aiheuttaisivat näin paljon pettymystä. Meillä oli alunperin paljon pidempi tarina ja enemmän tasoja suunniteltuina, mutta jos olisimme toteuttaneet suunnitelmamme, pelin teko olisi maksanut kolminkertaisesti, jopa 15 miljoonaa dollaria, minkä tajusimme liian myöhään ja mitä rahaa meillä ei ollut", tilittää Kinnunen.
Tällaisenaankin pelin budjetti oli jo kolminkertainen edelliseen osaan verrattuna.
Frozenbyteä on myös syytetty siitä, että nopeasti tuleva ja auki jäävä lopetus olisi silta tarinan jatkamiselle DLC-palasina. Näin ei Kinnusen mukaan kuitenkaan ole.
"DLC-suunnitelmia ei ole, mutta tarinaa voidaan toki jollain tavalla jatkaa. Olemme julkaisseet kaiken, mitä olemme tehneet ja kaiken, minkä aioimmekin julkaista Early Access -ajasta alkaen."
Tekijät kertovat olevansa ylpeitä pelistään ja siitä, mitä ovat sen tekemisessä saavuttaneet.
V2.fi:n arvio Trine 3:sta julkaistaan tällä viikolla.
Keskustelut (9 viestiä)
25.08.2015 klo 16.01
Ylläri-pylläri että pelin teko maksaa rahaa. Tosin se että peli-firma missä on enemmän työntekijöitä tekee lyhyen pelin on anteeksi antamatonta koska markkinoilla on pelejä joita vääntää vain pari heepoa ja peli tunteja on enemmän.
25.08.2015 klo 16.15 1
peli tunteja
pelitunteja tai peli-tunteja
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.08.2015 klo 17.04 1
25.08.2015 klo 20.07
Rekisteröitynyt 21.12.2010
25.08.2015 klo 20.21 6
Ihmeen kallista Trinen kehitys, vaikka kyseessä on suoraviivainen tasohyppely.
Kun koko laitos tehdään talon sisällä pelimoottorista alkaen, tuppaa lyhytkin peli olemaan kallis. Ja onhan tuossa kuitenkin tuotantoarvot kohdallaan esim. grafiikoiden ja musiikin suhteen.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.08.2015 klo 22.25
Ihmeen kallista Trinen kehitys, vaikka kyseessä on suoraviivainen tasohyppely.
Kun koko laitos tehdään talon sisällä pelimoottorista alkaen, tuppaa lyhytkin peli olemaan kallis. Ja onhan tuossa kuitenkin tuotantoarvot kohdallaan esim. grafiikoiden ja musiikin suhteen.
Onhan tuo totta juu. Laatuahan nuo Trinet ovat.
26.08.2015 klo 08.21 1
Rekisteröitynyt 04.04.2008
26.08.2015 klo 08.35 1
26.08.2015 klo 18.25