NVidia ostaa fysiikkafirma AGEIAn
NVidia on ilmoittanut ostavansa PhysX-fysiikkaohjelmiston kehittäneen AGEIA Technologiesin. Firman tekniikkaa on käytössä kaikilla uusilla pelialustoilla PC:stä Wiihin.
"AGEIA on intohimoinen saman asian suhteen kuin mekin - uskomattomimpien ja vangitsevimpien pelielämyksien luomisen", kertoi NVidian toimitusjohtaja Jen-Hsun Huang. "Nyt voimme tuoda GeForcella kiihdytetyn PhysX:n miljoonille pelaajille ympäri maailmaa."
PhysX:ää rautatasolla hyödyntäviä pelejä ovat mm. Medal of Honor: Airborne, suomalainen Shadowgrounds Survivor, GRAW-pelit ja Unreal Tournament 3. Ohjelmistoteknologiaa käyttävät monet muutkin pelit.
PhysX:n kovin kilpailija on Havok, jonka Intel omistaa.
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 12.07.2007
05.02.2008 klo 10.47
Mooren lain mukaan Intel on luvannut 80 ytimisiä suorittimia 2012-2013 mennessä. http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2925
nVidia voisi keskittyä tekemään parempia grafiikka ajureita. Nyt tulee vielä murheeksi PhysX koodit Forcewareen.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
05.02.2008 klo 11.00
Itselläni puolisen vuotta ollut 8 corea käytössä, eipä pelit toistaiseksi tuon puolesta töki, vaikka kaikkia coreja ei edes aktiivisesti hyödynnettäisi. Itsekin siis näen kyllä hyvän skaalautuvuuden paljon oleellisempana kuin erityisen hardiksen moista varten...
Rekisteröitynyt 12.07.2007
05.02.2008 klo 12.32
Rekisteröitynyt 03.09.2007
05.02.2008 klo 13.42
sande missä minä sotkin hw ja sdk keskenään
Ainakin minun käsittääkseni Havok on softapohjainen, kun taas PhysX enemmän rautapohjainen viritelmä.
Rekisteröitynyt 12.07.2007
05.02.2008 klo 13.50
sande missä minä sotkin hw ja sdk keskenään
Ainakin minun käsittääkseni Havok on softapohjainen, kun taas PhysX enemmän rautapohjainen viritelmä.
Enhän minä missään väittänyt että asia olisi toisin?
Rekisteröitynyt 11.04.2007
05.02.2008 klo 15.39
Eli tuosta ajattelin, että olit Deux erhehtynyt luulemaan AGEIAa vain rautapohjaiseksi...?