Fallout 4:n ääntelehtijät selvisivät
Fallout 4:n käsikirjoittaja ja pääsuunnittelija Emil Pagliarulo on paljastanut, ketkä näyttelevät pelin päähenkilöä (pelaaja voi itse valita, pelaako miehenä vai naisena).
Naisäänenä toimii Courtenay Taylor, joka oli Jack Mass Effecteissä sekä Juhani (kyllä, Juhani) Knights of the Old Republicissa. Falllout-kokemusta hänellä on New Vegasin sivurooleista.
Miesääni on Brian T.Delaney, joka ääntelee myös seuraavassa Halo-pelissä Rolandina. Brian on ollut mukana myös monissa muissa peleissä ja tv-sarjoissa.
Naisäänenä toimii Courtenay Taylor, joka oli Jack Mass Effecteissä sekä Juhani (kyllä, Juhani) Knights of the Old Republicissa. Falllout-kokemusta hänellä on New Vegasin sivurooleista.
Miesääni on Brian T.Delaney, joka ääntelee myös seuraavassa Halo-pelissä Rolandina. Brian on ollut mukana myös monissa muissa peleissä ja tv-sarjoissa.
Bringing F4 to life. VO director @KalElBogdanove protagonists @courtenaytaylor @Brian_T_Delaney designer Will Shen pic.twitter.com/G6eDXfCO8R
— Emil Pagliarulo (@Dezinuh) 18. kesäkuuta 2015
Keskustelut (10 viestiä)
23.06.2015 klo 15.45 3
23.06.2015 klo 15.48
23.06.2015 klo 15.55 4
Sitten budjetista kuitenkin iso osa käytetään että saadaan julkkiksia paikalle, esim Sean Bean Oblivionissa, New Vegasissa (joskin Obsidianin tekemä, en tiedä valitsivatko he hänet) Matthew Perry, Christopher Plummer Skyrimissä, helvetti, Liam Neeson ja Patrick Stewartkin ovat olleet mukana
Olisi mukavaa jos käyttäisivät budjettiaan myös siihen että ääninäyttelijöitä olisi paljon useampia
23.06.2015 klo 15.57 2
23.06.2015 klo 16.52
onhan se ihan ääntelyä kun hahmojen äänivalikoima koostuu puhinasta, kipuhuudoista ja muusta epämääräisestä mölinästä. miksi viitsii palkata tuollaiset kallispalkkaiset tekijät kun firman siivoojalta saisi ihan samat mölinät kiinnittämällä mikrofonin päiväksi rinnuksiin
Kai siinä muitakin ääniä tulee äänitettyä. Tietyltä näyttelijältä tulee just semmonen ääni mitä halutaan ja yleensä pitäis saada muutamalla nauhoituksella äänet jo purkiin. Mut luulis tuohon kelpaavan joku puoli ammattilainenkin.
23.06.2015 klo 17.07 2
onhan se ihan ääntelyä kun hahmojen äänivalikoima koostuu puhinasta, kipuhuudoista ja muusta epämääräisestä mölinästä. miksi viitsii palkata tuollaiset kallispalkkaiset tekijät kun firman siivoojalta saisi ihan samat mölinät kiinnittämällä mikrofonin päiväksi rinnuksiin
Mutta kun tässä falloutissa siihen kuuluu myös dialogi...
23.06.2015 klo 18.08
24.06.2015 klo 12.11
24.06.2015 klo 13.36 1
Bethesdan nahkafagoteilla on ollut aina sellainen ongelma ääninäyttelijöiden kanssa että vaikka laatu on hyvää, heitä on aivan liian vähän. Hermoja kiristää kun Oblivionissa, Skyrimissa tai Fallout 3 pelaat ja kuulet niin tutun ja saman äänen niin monella eri hahmolla. Syö immersiota.
Sitten budjetista kuitenkin iso osa käytetään että saadaan julkkiksia paikalle, esim Sean Bean Oblivionissa, New Vegasissa (joskin Obsidianin tekemä, en tiedä valitsivatko he hänet) Matthew Perry, Christopher Plummer Skyrimissä, helvetti, Liam Neeson ja Patrick Stewartkin ovat olleet mukana
Olisi mukavaa jos käyttäisivät budjettiaan myös siihen että ääninäyttelijöitä olisi paljon useampia
Ennemmin random NPC:t ei puhu mitään ja panostettaisiin monipuolisempiin ja syvempiin dialogipuihin. Parilla päätekijällä voi sitten olla se "puhuva pää" eli animoitu naama oikealla äänellä.
Fallout 2, never forget.
24.06.2015 klo 15.31
Bethesdan nahkafagoteilla on ollut aina sellainen ongelma ääninäyttelijöiden kanssa että vaikka laatu on hyvää, heitä on aivan liian vähän. Hermoja kiristää kun Oblivionissa, Skyrimissa tai Fallout 3 pelaat ja kuulet niin tutun ja saman äänen niin monella eri hahmolla. Syö immersiota.
Sitten budjetista kuitenkin iso osa käytetään että saadaan julkkiksia paikalle, esim Sean Bean Oblivionissa, New Vegasissa (joskin Obsidianin tekemä, en tiedä valitsivatko he hänet) Matthew Perry, Christopher Plummer Skyrimissä, helvetti, Liam Neeson ja Patrick Stewartkin ovat olleet mukana
Olisi mukavaa jos käyttäisivät budjettiaan myös siihen että ääninäyttelijöitä olisi paljon useampia
Ennemmin random NPC:t ei puhu mitään ja panostettaisiin monipuolisempiin ja syvempiin dialogipuihin. Parilla päätekijällä voi sitten olla se "puhuva pää" eli animoitu naama oikealla äänellä.
Fallout 2, never forget.
onhan näitä ollut ja täyttä paskaa ovat. jos halutaan tehdä tiivis pariin hemmoon keskittyvä peli niin on parempi tehdä putkijuoksu. en näe mitä vitun järkeä on tehdä avoimen maailman simupeli ja sitten keskittyä siihen 1%iin sisällöstä ja tehdä lopusta statisteja ja lavastusta
jostain fallout 2sta puhuminen nyt on ihan kuin sanoisin että haluan futispelini olevan yhtä hyvä kuin pong. ilmeisesti olet kuitenkin sitä jengiä joka haluaisi nimenomaan puhutun dialogin pois ja ruudun täytteen tekstiä. se on lähinnä tyylivalinta
ääninäyttely kyllä hieman häiritsi parissa ensimmäisessä pelaamassani bethesdan pelissä mutta tärkeät kehityskohteet ovat jossain ihan muualla. vaikka Skyrimkin oli ihan jees peli niin kyllähän se fetchquestien suorittaminen, kylissä shoppailu ja luolissa möyriminen meni ihan rutiiniksi ja säännöllisesti mieleen tuli että oliko tämä tosiaan oblivionissa, morrowindissa ja first-person fallouteissakin näin monotonista. eipä tämän falloutinkaan videoissa nähty juuri eroa, koira oli jo new vegasissa ja talot ovat aina olleet melko turhia ja simppeleitä joten onko itse rakenneltu jotenkin erikoinen?