Tuorein sisältö

Metal Gear Solid V saattaa sisältää pelinsisäisiä mikromaksuja

11.06.2015 klo 21.00 | Luettu: 10341 kertaa | Teksti: Erkki Mervaala

Italialaisen PlayStation Storen ennakkotilaussivulla Metal Gear Solid: Phantom Pain näyttäisi sisältävän pelinsisäisiä mikromaksuja. "Acquisti in-game opzionali" kääntyy suoraan "pelinsisäiset ostokset mahdollisia".

Myös IGN:n alustavan, demoon pohjautuvan arvion mukaan mikromaksut näyttäisivät mahdollisilta. Demossa tukikohdan rakennustöitä näyttäisi pystyvän vauhdittamaan, mutta sitä yrittäessä saatiin varoitus, ettei ominaisuus ole mahdollinen offline-tilassa. Espanjalainen LevelUp kertoo, että pelissä voi maksaa yksinkertaisia tehtäviä hoidetuiksi välittömästi. Myös LevelUpin kokeillessa ominaisuutta PSN-yhteyttä vaadittiin.

Konami ei ole toistaiseksi kommentoinut tietoa, mutta mikromaksujen mukaantulo ei ole millään tavoin yllätys. Peliyhtiö ilmoitti toukokuussa keskittävänsä bisnesmallinsa mobiilipelien mikromaksuihin.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain julkaistaan 1. syyskuuta 2015 PlayStation 3:lle, PlayStation 4:lle, Xbox 360:lle ja Xbox Onelle. PC-versio julkaistaan pari viikkoa myöhemmin 15. syyskuuta.

V2.fi | Erkki Mervaala
< The Bard's Tale IV:n... Demonit saavat kyyti... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (9 viestiä)

jpifdjpisd

11.06.2015 klo 21.11 8 tykkää tästä

olis vaan pitänyt lopettaa neloseen jota muutenkin mainostettiin eeppisenä loppuna

no mikään ei estä unohtamasta tätä kuten niin montaa muutakin nykyistä pelisarjaa
lainaa
MuhammedKarlsson

11.06.2015 klo 21.36 8 tykkää tästä

Vitunmoinen pettymys.
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

11.06.2015 klo 21.45 9 tykkää tästä

Osta peli jotta voit maksaa ettei tarvitsee pelata sitä itse, juuh ei hyvää päivää
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

11.06.2015 klo 23.04 1 tykkää tästä

MGS 4:ää ei ollut olemassa. Sarja loppui MGS 2:een.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.06.2015 klo 23.17 2 tykkää tästä

Täysihintainen peli free4play-rahoitusmallilla. Mukana varmaan myös Doritos -mainoksia ja vilkkuva donate-nappi.
lainaa
johkkk

11.06.2015 klo 23.44

Joo Konami tekee ehkä pikkasen enenmän voittoa kun he raiskaavat pelaajien lompakot mikromaksuilla.Mutta pitenmällä aikavälillä pelien myynnit kärsivät kun yhä useampi pelaaja jättää pelit ostamatta tämän jatkuvan rahastuksen takia.Sega ja Capcom saivat huomata sen jo viime sukupolvella.Se ei toiminut hyvin ja molemmat joutuivat vetäytymään konsolipeli markkinoilta.No Konamin mukaan yhtiön tulevaisuus on mobiilipeleissä.Joten heitä ei kiinnosta vaikka Metal Gear Solid 5 floppaa.Kojimakin on jo epävirallisesti potkittu ulos yhtiöstä.
lainaa
mogvisti

Rekisteröitynyt 12.04.2007

12.06.2015 klo 10.53 5 tykkää tästä

MGS4 oli kyllä melkoinen pettymys tyylillisesti vaikka pelillisesti se oli hyvin hiottu ja toimiva paketti. Ratkaisut eivät vain toimineet ja peli oli tyhjänpäiväinen. Yritin sitä viime viikkoina kokeilla uudestaan ja sotatantereen meininki oli viihdyttävää mutta Eurooppan sijoittuva osio oli niin tympeä, että peli pölyttyy nyt kotelossaan.

MGS3 on itselleni viimeinen MGS-sarjan mestariteos, todellinen PS2-aikakauden taidonnäyte jossa koko sarjan parhaat ominaisuudet on puristettu tiiviksi ja hiotuksi timantiksi. Muutamia pieniä haksahduksia lukuunottamatta (esim. aavistuksen hengettömät vastustajat) se on täydellistä viihdettä !

Tuli tuossa pelattua viime kuukausien aikana myös MGS2 läpi, joka oli nuorempana kovaa kamaa. Pakko sanoa, että nyt läpipeluun jälkeen peli oli kova pettymys. Juonikuviot oli kyllä ihan mielenkiintoiset, mutta tarinankuljetus oli tympeää ja tylsää sekä se kaikki tyhjän päiväinen parisuhdedraaman määrä oli puuduttava. Lisäksi peliympäristö oli tympeä ja kokonaisuus tuntui kyllä jotenkin hyvin laimealta. Harmi sinänsä, koska tästä pelistä tykkäsin kovastikin aiemmin. Vaan kylläpä tuon läpi pelasi.

Mutta mutkan kautta aiheeseen. Mikromaksuja, niinpä niin. MGS4n jälkeen olen toivonut tästä pelistä sitä helmeä, joka itseni innostaisi jälleen MGS-sarjan pariin samalla innolla kuin MGS3 aikanaan. Mikromaksu-ratkaisu jollain tavalla aina viittoo siihen suuntaan, että sen kustannuksella pelimekaniikkaan tehdään ratkaisuja, jotka eivät ainakaan peliä parempaan suuntaan vie. Toivon olevani väärässä. Katsotaan mitä tästä tulee.
lainaa
Kopsu

Rekisteröitynyt 16.02.2014

12.06.2015 klo 16.01

jpifdjpisd kirjoitti:
olis vaan pitänyt lopettaa neloseen jota muutenkin mainostettiin eeppisenä loppuna

no mikään ei estä unohtamasta tätä kuten niin montaa muutakin nykyistä pelisarjaa


Kai sä olet tietoinen siitä, että Phantom Pain ei jatka Metal Gear sarjaa, vaan sen tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1984? 20 vuotta Snake Eaterin jälkeen ja 21 vuotta ennen Shadow Moses Incidentiä.
lainaa
jhpisfdjdpifs

12.06.2015 klo 17.21

Kopsu kirjoitti:
jpifdjpisd kirjoitti:
olis vaan pitänyt lopettaa neloseen jota muutenkin mainostettiin eeppisenä loppuna

no mikään ei estä unohtamasta tätä kuten niin montaa muutakin nykyistä pelisarjaa


Kai sä olet tietoinen siitä, että Phantom Pain ei jatka Metal Gear sarjaa, vaan sen tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1984? 20 vuotta Snake Eaterin jälkeen ja 21 vuotta ennen Shadow Moses Incidentiä.


Kyllä, mutta paska maku silti Phantom Menacesta ja monesta muusta on jäänyt
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova