Uudesta Mass Effectistä vuosi vahingossa melkoinen tietopaketti?
Allgamesbeta uutisoi Reddit-ketjusta, jossa aloittaja kertoo osallistuneensa Mass Effect -aiheiseen kyselytutkmukseen. Tutkimuksessa on ollut tarkoituksena kartoittaa pelaajien kiinnostusta pelisarjaan ja sen tapahtumiin, jonka avuksi on annettu pohjustusta tulevasta pelistä.
Tiedoista ilmenee että pelaaja ottaa Pathfinderin roolin, jonka tarkoituksena on tutkia vielä kartoittamattomia avaruuden alueita kauan alkuperäisen Mass Effect -trilogian tapahtumien jälkeen. Tapahtumat sijoittuvat Helius-klusteriin Andromedan galaksissa, jonne ihmiskunta kaavailee itselleen uutta kotia. Pelaajan tavoitteena on sekä rakentaa uutta siirtokuntaa että luoda kontakteja ympäröivien rotujen kanssa.
Koko pelimaailman on määrä kehittyä yhdessä pelaajan valintojen kanssa, ja mukaan tarttuu seitsemän erilaisin persoonin varustettua kumppania. Yksi hahmoista on Krogan nimeltään Drack, jota käytetään esimerkkinä hahmojen taustatarinoihin vaikuttavista sivutehtävistä: jos pelaaja auttaa Drackia metsästämään Krogan-siirtokunnan kimppuun hyökänneet lainsuojattomat, vastineeksi Drackin luottamus pelaajaan kasvaa mikä avaa uusia taitoja.
Uudessa Mass Effectissä on myös mahdollisuus pelata Strike Team -tehtäviä kolmen ystävän kanssa verkossa, hieman samaan tapaan kuin Dragon Age: Inquisitionin moninpeli toimii. Lisäksi netissä voi kokeilla voimiaan Horde-tilassa, jossa painitaan loputtomia vihollisaaltoja vastaan. Molemmat moninpelitilat vaikuttavat suoraan yksinpelin tapahtumiin ja karruttavat APEX-rahayksikköä, jota voi käyttää hahmojen päivittämiseen.
Kaikki tämä voi tietenkin olla vain arvailuun perustuvaa puppua. Koko postaus sisältää kuitenkin roppakaupalla mielenkiintoista tietoa, joten sarjan fanien kannattaa tutustua siihen täältä.
Keskustelut (12 viestiä)
19.04.2015 klo 18.30 5
Ja tuo moninpeli kuulostaa ihan ME3:n Galaxy at War-paskeelta, josta seurasi valtava ruikutus kun yksinpelaajat eivät saaneet helpolla parhaita loppuja.
Eipä silti, voi tuo olla ihan mielenkiintoistakin keskittyä pienelle alueelle ja pieneen porukkaan. Galaksi on jo nähty joten jos nyt keskityttäisiin hahmoihin ja kyliin laatu ennen määrää. Kunnon Mako-planeetat eikä mitään putkiraidetta
19.04.2015 klo 18.33 8
19.04.2015 klo 20.03 10
Toivottavasti tuleva Mass Effect pystyy lunastamaan odotukset.Mutta kun julkaisija on EA niin odotukset eivät ole kovin korkealla.Nyt ei varsinkaan kun seuraava Battlefront on näillä näkymin osoittautumassa täydelliseksi pettymykseksi.
19.04.2015 klo 20.42
19.04.2015 klo 20.44 2
19.04.2015 klo 20.57 4
Seuraavan Mass Effect pelin pitäsi keskittyä pelkästään tarina vetoiseen yksinpeliin.Tuo moninpeli on täysin turha mutta EA:n mielestä jokaisessa heidän pelissä pitää ollainen sellainen niin minkäs teet.
Toivottavasti tuleva Mass Effect pystyy lunastamaan odotukset.Mutta kun julkaisija on EA niin odotukset eivät ole kovin korkealla.Nyt ei varsinkaan kun seuraava Battlefront on näillä näkymin osoittautumassa täydelliseksi pettymykseksi.
Vittuako sillä EA:lla nyt on minkään kanssa mitään tekemistä. Bäföjenkin kohdalla joka vitun ikinen niistä on ollut aivan saatanan buginen ja se on aina EA jota on syytetty. Että aina "EA hoputti" vaikka kyse on vain siitä ettei DICE:llä osata vääntää toimivaa koodia. EA oikeasti antaa studioille melko vapaat kädet kaiken suhteen, eivät hoida kuin hinnoittelu ja markkinointiasioita. Jos siis tästä uudesta Mass Effectistä tulee paska, niin se on ihan Bioware jota siitä saa syyttää. Jos se taas saa mikromaksuja ja monta kertaa itse pelin hinnan edestä dlc-sisältöä, niin se on EA:n tekosia.
19.04.2015 klo 21.41 6
Vittuako sillä EA:lla nyt on minkään kanssa mitään tekemistä. Bäföjenkin kohdalla joka vitun ikinen niistä on ollut aivan saatanan buginen ja se on aina EA jota on syytetty. Että aina "EA hoputti" vaikka kyse on vain siitä ettei DICE:llä osata vääntää toimivaa koodia. EA oikeasti antaa studioille melko vapaat kädet kaiken suhteen, eivät hoida kuin hinnoittelu ja markkinointiasioita. Jos siis tästä uudesta Mass Effectistä tulee paska, niin se on ihan Bioware jota siitä saa syyttää. Jos se taas saa mikromaksuja ja monta kertaa itse pelin hinnan edestä dlc-sisältöä, niin se on EA:n tekosia.
Et taida olla hirveemmin miettinyt yhtään mitään? BF4 on ihan "OK" kun sille annettiin vuosi lisää aikaa.
Kyllä se nyt vaan on niin että se joka sinun tuotokset julkaisee, omistaa yleensä myös oikeudet siihen mitä sinä teet ja sanelee milloin peli julkaistaan, valmiina tai ei.
Toisin sanoen, he pistävät sinut koville että se peli julkaistaan silloin kun he haluavat rahaa. Jos et suostu, sinulta lähtee työt ja oikeudet jäävät julkaisijalle kyseiseen tekeleeseen joka palkkaa uuden tekijän samalla kun sinä pummaat soskusta rahaa. Miksi luulet että termi "spiritual successor" ylipäänsä on olemassa?
Jos kaikki on sinusta "vittu mitä paskaa", niin ei tarvitse pelata. Älä edes wareta. Siitähän ne oppii jos ketään ei kiinnosta. Ei siitä että sinä itket foorumilla miten paska peli on kun olet pistänyt siihen itse rahaa kiinni. Ei niitä kiinnosta sinun mielipide vaan rahat. Lompakolla sitä äänestetään mikä on paskaa ja mikä ei.
19.04.2015 klo 21.49 4
lässyn lää
Kai sä ymmärrät, että EA on osakeyhtiö? Osakeyhtiöt ovat käytännössä olemassa vain sen takia, että niiden osakkeita myydään ja ostetaan pörssissä sijoittajien toimesta, jonka lisäksi EA on osakeyhtiönä kiinteästi sidoksissa kvartaalitalouteen, mikä tarkoittaa sitä, että pörssiyhtiöt kuten EA suunnittelevat toimintaansa neljännesvuosittain.
Tämä tarkoittaa juurikin sitä, että kun sijoittajat ahneuksissaan tahtovat rahaa, niin EAn pitää pistää pökköä pesään, ettei EAn pomot ahneuksissaan menetä jotain mitä eivät kuitenkaan oikeasti menettäisi missään tapauksessakaan.
Joka kerta, kun EA julkaisee pelin, tai julkaisee trailereita tai tuleviin julkaisuihin liittyviä kampanjoita, niin sillä on jotain vaikutusta EA:n osakkeiden kysyntään ja täten hintaan. EAn on pakko hoputtaa pelitalojaan, jotta tulosta tulee. Tämä on sitä oravanpyörää, jolla on negatiivinen vaikutus pelien laatuun. Vaikka kuinka yrittäisit argumentoida, että DICE tässä olisi jotenkin pääsyy näihin, niin asian laita ei ole niin. Et ole varmastikaan työskennellyt ikinä pelisuunnittelijana ison firman leivissä, kuten en ole minäkään, mutta ainakin olen lukenut siitä, millaista paskaa se voi pahimmillaan olla.
Tapaus AC: Unity riittää kertomaan jotain esimerkiksi Ubisoftin toimintamallista. Osakeyhtiö sekin.
Tätä on pojat ahneus!
19.04.2015 klo 21.57 1
lässyn lää
Kai sä ymmärrät, että EA on osakeyhtiö? Osakeyhtiöt ovat käytännössä olemassa vain sen takia, että niiden osakkeita myydään ja ostetaan pörssissä sijoittajien toimesta, jonka lisäksi EA on osakeyhtiönä kiinteästi sidoksissa kvartaalitalouteen, mikä tarkoittaa sitä, että pörssiyhtiöt kuten EA suunnittelevat toimintaansa neljännesvuosittain.
Tämä tarkoittaa juurikin sitä, että kun sijoittajat ahneuksissaan tahtovat rahaa, niin EAn pitää pistää pökköä pesään, ettei EAn pomot ahneuksissaan menetä jotain mitä eivät kuitenkaan oikeasti menettäisi missään tapauksessakaan.
Joka kerta, kun EA julkaisee pelin, tai julkaisee trailereita tai tuleviin julkaisuihin liittyviä kampanjoita, niin sillä on jotain vaikutusta EA:n osakkeiden kysyntään ja täten hintaan. EAn on pakko hoputtaa pelitalojaan, jotta tulosta tulee. Tämä on sitä oravanpyörää, jolla on negatiivinen vaikutus pelien laatuun. Vaikka kuinka yrittäisit argumentoida, että DICE tässä olisi jotenkin pääsyy näihin, niin asian laita ei ole niin. Et ole varmastikaan työskennellyt ikinä pelisuunnittelijana ison firman leivissä, kuten en ole minäkään, mutta ainakin olen lukenut siitä, millaista paskaa se voi pahimmillaan olla.
Tapaus AC: Unity riittää kertomaan jotain esimerkiksi Ubisoftin toimintamallista. Osakeyhtiö sekin.
Tätä on pojat ahneus!
Unohdin myös mainita kvartaalitalouden merkityksen peliteollisuudessa. Kun osakeyhtiöt toimivat näin neljännesvuosittain suunnitellen toimintaansa, niin se tarkoittaa sitä, että on saatava jotain posiitivista aikaan osakeindekseissä. Se taas tarkoittaa sitä, että pelitaloja hoputetaan saamaan aikaan jotain. Ja siinä samassa se tarkoittaa liian paljon ylityötunteja, stressaantuneisuutta, nykytilanteeseen vittuuntuneiden työntekijöiden irtisanoutumisia, ja muita ilmiöitä..
Rekisteröitynyt 03.01.2008
19.04.2015 klo 23.24 3
20.04.2015 klo 08.02 2
lässyn lää
Kai sä ymmärrät, että EA on osakeyhtiö? Osakeyhtiöt ovat käytännössä olemassa vain sen takia, että niiden osakkeita myydään ja ostetaan pörssissä sijoittajien toimesta, jonka lisäksi EA on osakeyhtiönä kiinteästi sidoksissa kvartaalitalouteen, mikä tarkoittaa sitä, että pörssiyhtiöt kuten EA suunnittelevat toimintaansa neljännesvuosittain.
Tämä tarkoittaa juurikin sitä, että kun sijoittajat ahneuksissaan tahtovat rahaa, niin EAn pitää pistää pökköä pesään, ettei EAn pomot ahneuksissaan menetä jotain mitä eivät kuitenkaan oikeasti menettäisi missään tapauksessakaan.
Joka kerta, kun EA julkaisee pelin, tai julkaisee trailereita tai tuleviin julkaisuihin liittyviä kampanjoita, niin sillä on jotain vaikutusta EA:n osakkeiden kysyntään ja täten hintaan. EAn on pakko hoputtaa pelitalojaan, jotta tulosta tulee. Tämä on sitä oravanpyörää, jolla on negatiivinen vaikutus pelien laatuun. Vaikka kuinka yrittäisit argumentoida, että DICE tässä olisi jotenkin pääsyy näihin, niin asian laita ei ole niin. Et ole varmastikaan työskennellyt ikinä pelisuunnittelijana ison firman leivissä, kuten en ole minäkään, mutta ainakin olen lukenut siitä, millaista paskaa se voi pahimmillaan olla.
Tapaus AC: Unity riittää kertomaan jotain esimerkiksi Ubisoftin toimintamallista. Osakeyhtiö sekin.
Tätä on pojat ahneus!
Vasemmisto hävisi vaalit.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
20.04.2015 klo 14.11 2
EAn on pakko hoputtaa pelitalojaan, jotta tulosta tulee. Tämä on sitä oravanpyörää, jolla on negatiivinen vaikutus pelien laatuun. Vaikka kuinka yrittäisit argumentoida, että DICE tässä olisi jotenkin pääsyy näihin, niin asian laita ei ole niin. Et ole varmastikaan työskennellyt ikinä pelisuunnittelijana ison firman leivissä, kuten en ole minäkään, mutta ainakin olen lukenut siitä, millaista paskaa se voi pahimmillaan olla.
Tapaus AC: Unity riittää kertomaan jotain esimerkiksi Ubisoftin toimintamallista. Osakeyhtiö sekin.
Tätä on pojat ahneus!
Vasemmisto hävisi vaalit.
Mainitset tämän, koska laadukkaiden tuotteiden tuottaminen olisi oikeistolaisuuden vastaista?
Oletko hompanssi, vai ihan muuten vain kykenemätön luetunymmärtämiseen?