GTAV:n grafiikkaongelmat korjattu - ainakin osittain
Rockstar on ottanut uudessa päivityksessään huomioon Grand Theft Auto V:n taannoisen päivityksen mukanaan tuomat grafiikoihin liittyneet ongelmat.
Uusi päivitys 1.23 PS3:lle ja Xbox 360:lle ja päivitys 1.09 PS4:lle ja Xbox Onelle näyttävät korjanneen monet ongelmat, joita aiemmat päivitykset aiheuttivat muun muassa pelin visuaaliseen ulkoasuun.
Joitakin grafiikkaongelmia yhä löytyy tämänkin päivityksen jälkeen. Esimerkiksi piirtoetäisyyden heikkenemiseen ei ainakaan päivityksen kuvauksissa ole kiinnitetty huomiota. Myöskin ajoneuvojen peltivahingoissa on edelleen korjattavaa.
Korjausten lisäksi päivityksessä on mukana uusia ominaisuuksia, joista suurin osa liittyy GTA Onlinen Heists-osuuteen. Parannukset sisältävät muun muassa ryöstöön liittymisen nopeuttamista, muun muassa Heist Lobbyssa tarjotaan ”matchmaking”-ominaisuutta.
Muut pienemmät päivitykset korjasivat esimerkiksi kranaattien heittämistä tähtäämisen aikana häirinneen animaatiobugin PS4:llä.
GTA V:n grafiikoiden ongelmat tulivat ilmi aiemman päivityspaketin tultua julki. Tuo päivitys toi mukanaan Heists-osuuden, mutta jotkut käyttäjät Rockstarin tukifoorumeilla valittivat päivityksen heikentäneen pelin grafiikan laatua.
Alla vertailua videon muodossa aiemman päivityksen aiheuttamista laadunheikennyksistä:
Lähde: IGN
Uusi päivitys 1.23 PS3:lle ja Xbox 360:lle ja päivitys 1.09 PS4:lle ja Xbox Onelle näyttävät korjanneen monet ongelmat, joita aiemmat päivitykset aiheuttivat muun muassa pelin visuaaliseen ulkoasuun.
Joitakin grafiikkaongelmia yhä löytyy tämänkin päivityksen jälkeen. Esimerkiksi piirtoetäisyyden heikkenemiseen ei ainakaan päivityksen kuvauksissa ole kiinnitetty huomiota. Myöskin ajoneuvojen peltivahingoissa on edelleen korjattavaa.
Korjausten lisäksi päivityksessä on mukana uusia ominaisuuksia, joista suurin osa liittyy GTA Onlinen Heists-osuuteen. Parannukset sisältävät muun muassa ryöstöön liittymisen nopeuttamista, muun muassa Heist Lobbyssa tarjotaan ”matchmaking”-ominaisuutta.
Muut pienemmät päivitykset korjasivat esimerkiksi kranaattien heittämistä tähtäämisen aikana häirinneen animaatiobugin PS4:llä.
GTA V:n grafiikoiden ongelmat tulivat ilmi aiemman päivityspaketin tultua julki. Tuo päivitys toi mukanaan Heists-osuuden, mutta jotkut käyttäjät Rockstarin tukifoorumeilla valittivat päivityksen heikentäneen pelin grafiikan laatua.
Alla vertailua videon muodossa aiemman päivityksen aiheuttamista laadunheikennyksistä:
Lähde: IGN
Keskustelut (19 viestiä)
Rekisteröitynyt 09.11.2011
31.03.2015 klo 14.12 2
Rekisteröitynyt 13.02.2011
31.03.2015 klo 14.38 11
PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb)
Köyhät kyykkyyn..
Rekisteröitynyt 09.11.2011
31.03.2015 klo 15.08 7
31.03.2015 klo 15.18 5
Rekisteröitynyt 09.11.2011
31.03.2015 klo 15.23
Rekisteröitynyt 18.01.2015
31.03.2015 klo 17.17 1
PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb)
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
31.03.2015 klo 17.32 11
PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb)
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
31.03.2015 klo 18.24 1
Pelin PS4-versio pyörii nyt ainakin itselläni kaikissa tilanteissa todella smoothilla ruudunpäivityksellä, joten kaikki OK. PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb), joten en tiedä miten normaalin kovalevyn kanssa sitten pelaa.
31.03.2015 klo 19.02 1
[quote nick="Alajarvi84"]Pelin PS4-versio pyörii nyt ainakin itselläni kaikissa tilanteissa todella smoothilla ruudunpäivityksellä, joten kaikki OK. PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb), joten en tiedä miten normaalin kovalevyn kanssa sitten pelaa.
Eikös ps4 käytä SATA II liitäntää SATA III sijaan, eli siinä menee jo osa ssd kovalevy nopeudesta hukkaan. Mekaaniset kovalevyt tuski on niin nopeita, että oli väliä onko SATA II vai SATA III.
31.03.2015 klo 19.57 1
PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb)
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Rekisteröitynyt 18.01.2015
31.03.2015 klo 20.31 1
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Tuossa KAHDEN terabitin levy hintaan 126,90 euroa: http://vk.fi/53093
31.03.2015 klo 20.39 12
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Tuossa KAHDEN terabitin levy hintaan 126,90 euroa: http://vk.fi/53093
Since when 250gt = 2tb???
31.03.2015 klo 20.56 5
Rekisteröitynyt 11.04.2007
31.03.2015 klo 21.21 1
Eikös ps4 käytä SATA II liitäntää SATA III sijaan, eli siinä menee jo osa ssd kovalevy nopeudesta hukkaan. Mekaaniset kovalevyt tuski on niin nopeita, että oli väliä onko SATA II vai SATA III.
31.03.2015 klo 21.48 2
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Tuossa KAHDEN terabitin levy hintaan 126,90 euroa: http://vk.fi/53093
1/8 kahdesta terasta. Elikkäs lähentelee sitä 1000€ sitten, 1 tera sen puolen tonnia. Vittu olet kyllä lammas :D
Rekisteröitynyt 18.01.2015
01.04.2015 klo 07.26 1
Since when 250gt = 2tb???
Mistä lähtien 250Gt != 2 Tb?
Rekisteröitynyt 03.09.2007
01.04.2015 klo 12.35 2
Köyhät kyykkyyn..
Eipä tuollainen yhden terabitin levy maksa paljon mitään nykyään.
Eihän se puoli tonnia ole mitään. Näi o.
Tuossa KAHDEN terabitin levy hintaan 126,90 euroa: http://vk.fi/53093
1/8 kahdesta terasta. Elikkäs lähentelee sitä 1000€ sitten, 1 tera sen puolen tonnia. Vittu olet kyllä lammas :D
Jos osasit laskea sen kahdeksasosan, olisi ehkä ollut helppo myös huomata, miten yhdessä paikassa puhutaan biteistä ja toisessa tavuista? Vinkki: yksi tavu on kahdeksan bittiä, ja kiintolevyjen koot tyypillisesti ilmoitetaan tavuissa eikä biteissä, vaikka täällä biteistä puhuttiinkin.
Rekisteröitynyt 09.11.2011
01.04.2015 klo 14.53
Pelin PS4-versio pyörii nyt ainakin itselläni kaikissa tilanteissa todella smoothilla ruudunpäivityksellä, joten kaikki OK. PS4-konsolissani on tosin SSD (EVO 1Tb), joten en tiedä miten normaalin kovalevyn kanssa sitten pelaa.
No se on vähän niin ja näin, joissakin peleissä ero latausajoissa/asennuksessa jne. on valtava ja jopa itse peli voi toimia esimerkiksi paremmin kun taas peleissä missä suorityskyky/sen kyykkääminen ei ole sidottu tiedonsiirron nopeuteen. PS4:n alkuperäinen 5400rpm kovo on auttamatta surkea, ja jopa SS-HD levy on siihen selkeä parannus.
Itselläni on Samsungin SSD lankut vähän jo joka kamppeessa niin ehkä se tuli vähän senkin takia laitettua. 850 Pro on PC, 1 Teran 840 EVO läppärissä ja PS4. SS-HD PS3:ssa. Se ei ole ihan sama mitä sinne Pleikkariin tunkee, paree olla garbage collection jne. lankussa omasta takaa, eli halvimmat karsiutuvat tässä kohtaa pois.
Rekisteröitynyt 09.11.2011
01.04.2015 klo 15.04
Sequential Read (MB/s) 1305
Sequential Write (MB/s) 1732
Random Read (IOPS) 76912
Random Write (IOPS) 50590
Toki vastaavan toiminnon käyttö konsoleissa ei toistaiseksi ole mahdollista eikä hyvin suurella todennäköisyydellä tule olemaan.