Virtuaali, virtuaali! Sonyn Morpheus saapuu ensi keväänä
Isoimmat virtuaalitodellisuusnimet ovat tällä hetkellä Oculus, tuoreeltaan Valve ja Sony, joka on juuri kertonut lisää Morpheus-virtuaalilaseistaan. Playstation Blogin tärkeimmät tiedot ovat, että laitteesta on julkaistu uusi prototyyppi ja että markkinoille se tuodaan vuoden päästä - 2016 keväällä.
OLED-näytöt on uudessa prototyypissä päivitetty 5,7 tuuman versioihin 1920 x 1080 -resoluutiolla. Ne pystyvät päivittymään 120 Hz:n taajuudella, eli tuplasti aiempaa nopeammin.
Laitteen latenssi on saatu alle 18 millisekunnin, eli se on puolitettu entisestä. Samoin laitteen liikkeen- ja paikantunnistusta on buustattu kolmella uudella ledillä.
Lopuksi kerrotaan, että Morpheuksen päähän laittamisesta ja pois ottamisesta on tehty entistä helpompaa ja pään ympäri menevän nauhan luvataan poistavan painon tunteen kasvoilta. Muutenkin kokonaisuutta on kevennetty.
Kyllä kohta on virtuaalia kämpät täynnä!
Päivitys: Ainakin Polygon tykkäsi!
Keskustelut (6 viestiä)
04.03.2015 klo 14.28 3
04.03.2015 klo 14.39 17
Ja pari vuotta sitten oltiin huolissaan miten tyhmältä näytetään Kinectin edessä heilumisesta
Rekisteröitynyt 04.11.2007
04.03.2015 klo 15.13 13
Ja pari vuotta sitten oltiin huolissaan miten tyhmältä näytetään Kinectin edessä heilumisesta
Tämän kanssa ei onneksi tarvi heilua tai puhua itsekseen.
04.03.2015 klo 15.15
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
04.03.2015 klo 16.09 6
Itselläni kysymyksiä herättää se, että miten mielekästä on laittaa 120hz VR paneelia laitteelle, joka ei pysty pyörittämään nykypelejä tai vanhempiakaan uudelleen julkaisuja täysin vakaasti 60 tai edes 30 fps puhumattkaan nyt tuosta resoluutiosta. Tietenkin jollain PS2 / PS1 grafiikkatason peleillä tuollaiset lukemat voisivat olla mahdollisia. Oletan kuitenkin, että Sonyn omien laitteiden ulkopuolella Morpheus tukea ei tulla näkemään, jossa tuollaisesta virkistystajuudesta voisi oikeasti hyötyä.
Virkistystaajuus on noin korkea käsittääkseni virtuaaliympäristön aiheuttamien orientaatio-ongelmien (kun silmät eivät näekään, mitä aivot olettavat niiden näkevän, tai joku ei liiku 'oikeaan' tahtiin) ja liikepahoinvointien minimoimiseksi. Ainakin se auttaa asiaa.
04.03.2015 klo 20.41