Tuorein sisältö

Virtuaali, virtuaali! Sonyn Morpheus saapuu ensi keväänä

04.03.2015 klo 13.00 | Luettu: 10334 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Isoimmat virtuaalitodellisuusnimet ovat tällä hetkellä Oculus, tuoreeltaan Valve ja Sony, joka on juuri kertonut lisää Morpheus-virtuaalilaseistaan. Playstation Blogin tärkeimmät tiedot ovat, että laitteesta on julkaistu uusi prototyyppi ja että markkinoille se tuodaan vuoden päästä - 2016 keväällä.

OLED-näytöt on uudessa prototyypissä päivitetty 5,7 tuuman versioihin 1920 x 1080 -resoluutiolla. Ne pystyvät päivittymään 120 Hz:n taajuudella, eli tuplasti aiempaa nopeammin.

Laitteen latenssi on saatu alle 18 millisekunnin, eli se on puolitettu entisestä. Samoin laitteen liikkeen- ja paikantunnistusta on buustattu kolmella uudella ledillä.

Lopuksi kerrotaan, että Morpheuksen päähän laittamisesta ja pois ottamisesta on tehty entistä helpompaa ja pään ympäri menevän nauhan luvataan poistavan painon tunteen kasvoilta. Muutenkin kokonaisuutta on kevennetty.

Kyllä kohta on virtuaalia kämpät täynnä!

Päivitys: Ainakin Polygon tykkäsi!


V2.fi | Manu Pärssinen
< Valve julkisti vaikk... Aivan järjetön kasa ... >

Keskustelut (6 viestiä)

jpodfpofdsfsdpoj

04.03.2015 klo 14.28 3 tykkää tästä

Ja pari vuotta sitten oltiin huolissaan miten tyhmältä näytetään Kinectin edessä heilumisesta
lainaa
jpodkrejeojsa

04.03.2015 klo 14.39 17 tykkää tästä

jpodfpofdsfsdpoj kirjoitti:
Ja pari vuotta sitten oltiin huolissaan miten tyhmältä näytetään Kinectin edessä heilumisesta
Ja näytetään yhä
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

04.03.2015 klo 15.13 13 tykkää tästä

jpodfpofdsfsdpoj kirjoitti:
Ja pari vuotta sitten oltiin huolissaan miten tyhmältä näytetään Kinectin edessä heilumisesta

Tämän kanssa ei onneksi tarvi heilua tai puhua itsekseen.
lainaa
MrJii

04.03.2015 klo 15.15

Itselläni kysymyksiä herättää se, että miten mielekästä on laittaa 120hz VR paneelia laitteelle, joka ei pysty pyörittämään nykypelejä tai vanhempiakaan uudelleen julkaisuja täysin vakaasti 60 tai edes 30 fps puhumattkaan nyt tuosta resoluutiosta. Tietenkin jollain PS2 / PS1 grafiikkatason peleillä tuollaiset lukemat voisivat olla mahdollisia. Oletan kuitenkin, että Sonyn omien laitteiden ulkopuolella Morpheus tukea ei tulla näkemään, jossa tuollaisesta virkistystajuudesta voisi oikeasti hyötyä.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.03.2015 klo 16.09 6 tykkää tästä

MrJii kirjoitti:
Itselläni kysymyksiä herättää se, että miten mielekästä on laittaa 120hz VR paneelia laitteelle, joka ei pysty pyörittämään nykypelejä tai vanhempiakaan uudelleen julkaisuja täysin vakaasti 60 tai edes 30 fps puhumattkaan nyt tuosta resoluutiosta. Tietenkin jollain PS2 / PS1 grafiikkatason peleillä tuollaiset lukemat voisivat olla mahdollisia. Oletan kuitenkin, että Sonyn omien laitteiden ulkopuolella Morpheus tukea ei tulla näkemään, jossa tuollaisesta virkistystajuudesta voisi oikeasti hyötyä.


Virkistystaajuus on noin korkea käsittääkseni virtuaaliympäristön aiheuttamien orientaatio-ongelmien (kun silmät eivät näekään, mitä aivot olettavat niiden näkevän, tai joku ei liiku 'oikeaan' tahtiin) ja liikepahoinvointien minimoimiseksi. Ainakin se auttaa asiaa.
lainaa
Yazu

04.03.2015 klo 20.41

Hyvin alkaa olla valinnan varaa virtuaali lasien suhteen. Vielä kun pääsis testaamaan kaikkia samassa tilassa...
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova