Johan pomppas, Unreal Engine 4:stä tuli aivan ilmainen
Vuosi sitten Epicin Tim Sweeney julkisti, että Unreal Engine 4 maksaisi pelintekijöille vain 19 dollaria, kunhan tehdyn pelin tuotoista livautetaan viisi prosenttia heikäläisten suuntaan. Nyt sama mies on pistänyt vielä paremman kokonaisedullisen tarjouksen kehiin ja Unreal Engine 4 on tästä lähin ilmainen. Vailla maksua. Rahaa ei tarvita hankintaan. Nollabudjetilla pärjää.
Sama viiden prosentin siivuehto neljännesvuosittain pätee edelleen, kunhan 3000 dollaria on saatu tienattua. Koko julkistus täällä.
Sama viiden prosentin siivuehto neljännesvuosittain pätee edelleen, kunhan 3000 dollaria on saatu tienattua. Koko julkistus täällä.
Keskustelut (10 viestiä)
02.03.2015 klo 22.02 19
02.03.2015 klo 23.10 1
nonni sitte me valittajat koodataan maailman paras peli
Jollakin vitun paskalla Unreal Engine nelosella? uliuliuli
02.03.2015 klo 23.45 3
Onkin ollut tämä opiskelia versio käytössä, nyt on hieno jatkaa kehittelyä opiskeluiden jälkeenkin.
03.03.2015 klo 00.29
Rekisteröitynyt 17.03.2009
03.03.2015 klo 02.44 11
5% voitosta per peli, per quartteri. Ennen veroja. Kuulostaa huonolta diililtä.
Koska tulee amatöörilaumalle niin hemmetin paljon helpommaksi ja halvemmaksi palkata osaavia ohjelmoijia vääntämään moottori tyhjästä.
Steami taitaa ottaa vielä enemmän.
Rekisteröitynyt 18.01.2015
03.03.2015 klo 11.34 1
Rekisteröitynyt 22.03.2012
03.03.2015 klo 14.44 2
03.03.2015 klo 14.57 1
30% Steamille, 30% valtiolle, 5% Epicille & 35% itelle.
miks vitussa julkaset steamin kautta. kun on tarpeeksi hyvä peli niin oma pelipalvelu siinä samalla vaan pystyyn kunnon DRMllä
03.03.2015 klo 21.02 5
nonni sitte me valittajat koodataan maailman paras peli
Jollakin vitun paskalla Unreal Engine nelosella? uliuliuli
Mitä se nahkafaggot siellä möykkää? Mikään ei kelepaa taas. Ilmasella annetaan ja ei taas vaan kelpaa. Tuommoset kommentit menee suoraan typeryyden kuningasluokkaan!
Toiset tykkäävät lihasta, toiset kalasta. Sinä taas olet mätisäkki.
04.03.2015 klo 12.39 1
30% Steamille, 30% valtiolle, 5% Epicille & 35% itelle.
miks vitussa julkaset steamin kautta. kun on tarpeeksi hyvä peli niin oma pelipalvelu siinä samalla vaan pystyyn kunnon DRMllä
Kyllä se vaan niin on että vaikka saat Steamin kautta vähemmän rahaa niin volyymi kasvaa niin huomattavasti ettei tarvitse edes pitkälle miettiä onko se taloudellisesti kannattavaa vai ei. Oman pilvipalvelun kehittäminen ja ylläpito (serverit, kaista, tuki) se vasta kallista hommaa onkin puhumattakaan siitä kuinka epähoukuttelevaa on kuluttajalle (joka on lähes 100% varmuudella Steamissä) lähteä johonki minimibudjetin pilvipalveluun X sen yhden indieräpellyspelin takia.
V2 on muuten missanut tähän UE4 ja Source 2-väliin ajoittuneen eilisen Unity 5 julkaisun, joka mullistaa Unityn indiemahikset, mm. kaikki enginen ominaisuudet ja alustat on ilmaisversiossa käytettävissä, wink wink.