Twitter-rähinästä tunnettu Paranautical Activity palasi katuen Steamiin
Paranautical Activity on Quaken ja Doomin kaltaisista räiskinnöistä innoituksensa saanut indiepeli, joka yhdistää klassiseen räimeeseen Minecraft-tyylisen voxelimaailman ja roguelikeistä tutun kertakuoleman.
Paranautical Activityn kehittäjä Mike Maulbeck hermostui taannoin Twitterissä siitä, että hänen pelinsä listattiin Steamin Early Access -pelien joukossa vielä sen kokoversion julkaisun jälkeen. Mauttomat twiitit huipentuivat uhkaukseen tappaa Valven toimitusjohtaja ja yksinvaltias Gabe Newell, mikä ei oikein mennyt nappiin. Pian koko peli poistettiin palvelusta.
Maulbeck toki katui tekojaan ja ilmoitti pian eroavansa ja lopettavansa pelien tekemisen kokonaan. Oli puhetta masennuksesta ja vaikeuksista. Muutamaa viikkoa myöhemmin ilmoitettiin kuitenkin Miken palanneen takaisin Paranautical Activityn pariin.
Nyt vanhat haavat ovat parantuneet, ja Paranautical Activity on jälleen saatavilla Steamista Deluxe Atonement Editionina eli kepeästi käännettynä "katumusversiona". Jälleen kerran yksi pelimaailman outo tarina sai onnellisen lopun.
Keskustelut (8 viestiä)
15.02.2015 klo 13.38 7
Rekisteröitynyt 17.03.2009
15.02.2015 klo 15.07 10
15.02.2015 klo 17.51 2
15.02.2015 klo 18.47 6
Kaikkea sitä nykyään kelpuutetaan grafiikoiksi.
Kaikkea sitä nykyään kelpuutetaan kommenteiksi.
15.02.2015 klo 19.48 3
Kaikkea sitä nykyään kelpuutetaan grafiikoiksi.
Tämä on kuuluisa indie nahkafagottien taktiikka
Pistetään muka retrotyyliset tai muuten vaan pikseligrafiikat niin säästytään kovemmalta työltä
16.02.2015 klo 00.19
Kaikkea sitä nykyään kelpuutetaan grafiikoiksi.
Tämä on kuuluisa indie nahkafagottien taktiikka
Pistetään muka retrotyyliset tai muuten vaan pikseligrafiikat niin säästytään kovemmalta työltä
Oikein tehdyssä pikseligrafiikassa on kova työ. Puhumattakaan että se pitäisi animoida.
16.02.2015 klo 01.49 5
Kaikkea sitä nykyään kelpuutetaan grafiikoiksi.
Tämä on kuuluisa indie nahkafagottien taktiikka
Pistetään muka retrotyyliset tai muuten vaan pikseligrafiikat niin säästytään kovemmalta työltä
Oikein tehdyssä pikseligrafiikassa on kova työ. Puhumattakaan että se pitäisi animoida.
Se voi olla.
Mutta minä taas nahkafagottina väitän että "oikeissa" / realistisssa grafiikoissa tarkoilla ja isoresoluutiosilla tekstuureilla on vielä kovempi työ edessä.
16.02.2015 klo 10.25 2