Nintendo paransi pelimyyntiään 70 prosentilla joulukuussa
Nintendo kertoo tuoreessa lehdistötiedotteessaan, että Wii U -konsolien ja pelien myynti ovat molemmat kasvaneet merkittävästi viime jouluun verrattuna. Konsolimyynnin puolella kasvua on 29 prosentin verran, kun taas pelimyynti kasvoi jopa 70 prosenttia. Kyseessä onkin Wii U:n elinkaaren tähän asti tuottoisin vuosi.
Samassa yhteydessä kerrottiin myös Nintendon lippulaivapelien myyntitilastoja:
- Super Smash Bros. for Nintendo 3DS on myynyt kolmessa kuukaudessa yli 2 miljoonaa kopiota.
- Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire ovat myyneet ensimmäisen kuuden viikon aikana 2.6 miljoonaa kopiota.
- Mario Kart 8 myi yli 1.7 miljoonaa kopiota vuonna 2014. Super Smash Bros. for Wii U pääsi 1.3 miljoonan kopion myynteihin.
- Amiibo-figuureja myytiin lähes tuplasti enemmän kuin Super Smash Bros. pelejä.
Keskustelut (31 viestiä)
17.01.2015 klo 19.27 1
17.01.2015 klo 19.33 6
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
17.01.2015 klo 19.55 3
17.01.2015 klo 21.03 10
jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla
Jos fanit tykkää ja ostaa, miksi lopettaa?
Rekisteröitynyt 19.04.2007
17.01.2015 klo 21.10 9
Nintendolla näyttää menevän ihan hyvin ja hyvä niin.
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
Ja sitten Splatoon ja Codename S.T.E.A.M. eivät kiinnostakaan pelaajia ja mediaa :/
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.01.2015 klo 21.23 2
Nintendolla näyttää menevän ihan hyvin ja hyvä niin.
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
Ja sitten Splatoon ja Codename S.T.E.A.M. eivät kiinnostakaan pelaajia ja mediaa :/
Kuten olen todennutkin, niin Nintendo ei liiemmin panosta uusiin nimikkeisiin. Noistakin kumpikin näyttää ihan jees viihteeltä kolikkopeliksi, muttei kumpikaan oikein houkuttele kalliina konsolipelinä.
17.01.2015 klo 21.31 4
Nintendolla näyttää menevän ihan hyvin ja hyvä niin.
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
Ja sitten Splatoon ja Codename S.T.E.A.M. eivät kiinnostakaan pelaajia ja mediaa :/
Kuten olen todennutkin, niin Nintendo ei liiemmin panosta uusiin nimikkeisiin. Noistakin kumpikin näyttää ihan jees viihteeltä kolikkopeliksi, muttei kumpikaan oikein houkuttele kalliina konsolipelinä.
Kysymykseni on varmasti latautunut, mutta eikö kalliiseen konsolipeliin riitä arcade-laadukkuus vai tarvitaanko siihen jotain tarinallista epiikkaa tai kampanjapelitunteja?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
17.01.2015 klo 21.41 4
Kysymykseni on varmasti latautunut, mutta eikö kalliiseen konsolipeliin riitä arcade-laadukkuus vai tarvitaanko siihen jotain tarinallista epiikkaa tai kampanjapelitunteja?
Arcade-pelitkin on laaja käsite. Tarkoitin tässä tapauksessa, että nuo pelit näyttää siltä että niitä on ihan hauska pelata hetki ja se on sitten siinä. Ne ei anna ainakaan itselle sellaista kuvaa, että ne tarjoaisi tarpeeksi sisältöä kunnon konsolipeliksi ja low-budget paistaa pahasti läpi.
Kuten joku fiksu totesi jollain foorumilla, niin parin hengen indie -studiotkin tekee monipuolisempia ja teknisesti kehittyneempiä uusia nimikkeitä kuin Nintendo ja vielä huomattavasti halvemmalla.
Rekisteröitynyt 19.04.2007
17.01.2015 klo 22.04 19
17.01.2015 klo 22.17 3
Nintendolla näyttää menevän ihan hyvin ja hyvä niin.
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
Ja sitten Splatoon ja Codename S.T.E.A.M. eivät kiinnostakaan pelaajia ja mediaa :/
Kuten olen todennutkin, niin Nintendo ei liiemmin panosta uusiin nimikkeisiin. Noistakin kumpikin näyttää ihan jees viihteeltä kolikkopeliksi, muttei kumpikaan oikein houkuttele kalliina konsolipelinä.
Kysymykseni on varmasti latautunut, mutta eikö kalliiseen konsolipeliin riitä arcade-laadukkuus vai tarvitaanko siihen jotain tarinallista epiikkaa tai kampanjapelitunteja?
Kysymyksesi ei ollut edes niin latautunut kuin eräiden asenne nintedoa kohtaan. Mutta kysymykseesi: tarvitaan. Peli ei mielestäni voi olla kunnon konsolipeli jollei se sisällä vähintään b-luokan hollywoodhöttöä olevan juonen ja yksinpelin chest-high-wallseilla ryyditettynä, ole kopio jostain pidetystä pelisarjasta kuten Dark Souls, geneerisen räiskintäpelisarjan X osa 58 tai vaikka parilla ruohonkorrella ja kameramoodilla päivitetty versio viime sukupolven pelistä!
17.01.2015 klo 22.59 3
jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla
Jos fanit tykkää ja ostaa, miksi lopettaa?
Niin Nintendon kohdalla se on niin okei, mutta Call of Dutyn kohdalla pahan akselin Activision rahastaa... kauheaa kaksinaismoralismia.
Itse olen saman periaatteen kannalla kuin sinä kuitenkin.
17.01.2015 klo 23.36 12
Rekisteröitynyt 04.11.2007
18.01.2015 klo 00.02 5
Kysymyksesi ei ollut edes niin latautunut kuin eräiden asenne nintedoa kohtaan. Mutta kysymykseesi: tarvitaan. Peli ei mielestäni voi olla kunnon konsolipeli jollei se sisällä vähintään b-luokan hollywoodhöttöä olevan juonen ja yksinpelin chest-high-wallseilla ryyditettynä, ole kopio jostain pidetystä pelisarjasta kuten Dark Souls, geneerisen räiskintäpelisarjan X osa 58 tai vaikka parilla ruohonkorrella ja kameramoodilla päivitetty versio viime sukupolven pelistä!
Hauska että mainitset Dark Soulssin joka juuri todistaa, että hyvän ja monipuolisen pelin ei tarvitse sisältää näyttävää tarinankerrontaa, kopioida niitä samoja ominaisuuksia jotka löytyy 90% peleistä, olla pirun kallis projekti tai edes olla pelaajien suosikkigenreä.
18.01.2015 klo 03.23 6
Hauska että mainitset Dark Soulssin joka juuri todistaa, että hyvän ja monipuolisen pelin ei tarvitse sisältää näyttävää tarinankerrontaa, kopioida niitä samoja ominaisuuksia jotka löytyy 90% peleistä, olla pirun kallis projekti tai edes olla pelaajien suosikkigenreä.
Ja edellämainitut Splatoon ja Codename Steam eivät ole hyviä ja monipuolisia? Splatoonissa on yksinpelikampanja, jonkinlainen nettiplazasysteemi ja hahmonmuokkausta, Codename Steam näyttää Valkyria Chroniclesin ja XCOM: Enemy Unknownin yhdistelmältä taskukoossa, mikä tekee näistä yhtään sen yksinkertaisempia tai arcademaisempia (jotka ilmeisesti on huonoja seikkoja pelissä?) kuin keskiverto Nintendo-pelin?
18.01.2015 klo 12.27 1
18.01.2015 klo 14.07 1
18.01.2015 klo 14.35 5
Onhan se vähän pepusta kun ei muita pelejä tunnu tulevan kuin Mariot, Donkey kongit, Zeldat, ym... vaikka ei ne mitään surkeita pelejä ole, mutta jotain vaihtelua kiitos.
Itselläni Wii U, 3DS ja Nintendon laitteet ylipäätään ovat juuri siksi, että ne tuovat erilaisuudellaan mukavasti vaihtelua muihin peleihin. Tietenkin jos pelkkiä Nintendon pelejä pelaisi, tuo alkaisi tuntua yksitoikkoiselta.
18.01.2015 klo 15.45 1
Onhan se vähän pepusta kun ei muita pelejä tunnu tulevan kuin Mariot, Donkey kongit, Zeldat, ym... vaikka ei ne mitään surkeita pelejä ole, mutta jotain vaihtelua kiitos.
Wii U on tehty pelkästään Nintendon omille peleille ja heidän faneille.Eipä sitä juuri muut osta kun Nintendo fanit.Nuo Wii U:n myynnit eivät tuosta enää paljon nouse koska suurinosa Nintendo faneista on jo ostanut Wii U:n.
Mitä taas tulee tuohon vaihteluun koska Wii U:lla ei ole enää käytännössä mitään 3 party tukea,Niin Nintendon pitäisi joko itse luoda muutama uusi IP tai sitten palkata joku 3 party kehittäjä tekemään pelejä Nintendon konsoleille yksinoikeudella.
Bayonetta 2 oli yksi tälläinen esimerkki missä Nintendo rahoitti pelin jota muuten ei olisi tehty.Bayonetta 2 myi vaan 600000 kappaletta mikä ei ole paljon.Sinällään outoa että se myi noi vähän kun Wii U:ta on kuitenkin myyty noin 8 miljoonaa kappaletta ja sen peli tarjonta ei ole kovin suuri.No ehkä Wii U:n omistajat eivät vaan olleet kiinnostuineita Bayonetta 2:sta.
En usko että Nintendo jaksaa enää panostaa muihin kun noihin omiin pelisarjoihin.Nintendo fanit ostavat kuitenkin suurinmaksi osaksi vain noita Nintendon omia pelejä.Noiden uusien pelisarjojen tekeminen tai ostaminen joltain 3 party kehittäjältä maksaa kuitenkin paljon rahaa ja kuten Bayonetta 2 osoitti ne eivät välttämättä myy kovin hyvin Wii U:lla.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
18.01.2015 klo 17.05 2
Bayonetta 2 oli yksi tälläinen esimerkki missä Nintendo rahoitti pelin jota muuten ei olisi tehty.Bayonetta 2 myi vaan 600000 kappaletta mikä ei ole paljon.Sinällään outoa että se myi noi vähän kun Wii U:ta on kuitenkin myyty noin 8 miljoonaa kappaletta ja sen peli tarjonta ei ole kovin suuri.No ehkä Wii U:n omistajat eivät vaan olleet kiinnostuineita Bayonetta 2:sta.
En usko että Nintendo jaksaa enää panostaa muihin kun noihin omiin pelisarjoihin.Nintendo fanit ostavat kuitenkin suurinmaksi osaksi vain noita Nintendon omia pelejä.Noiden uusien pelisarjojen tekeminen tai ostaminen joltain 3 party kehittäjältä maksaa kuitenkin paljon rahaa ja kuten Bayonetta 2 osoitti ne eivät välttämättä myy kovin hyvin Wii U:lla.
Bayonetta2:n myyntiluvut oli hyvin paljon sitä mitä odotinkin. Eka osa ei ollut mikään järjetön myyntitykki, genre ei ole järin suosittu ja WiiU:lla on vähän kohderyhmää. Sarjan faneille hyvä, että Nintendo mahdollisti Bayonetta 2:n, mutta Nintendon itsensä kannalta nuo rahat olisi voinut sijoittaa huomattavasti järkevämminkin.
18.01.2015 klo 18.37 5
Onhan se vähän pepusta kun ei muita pelejä tunnu tulevan kuin Mariot, Donkey kongit, Zeldat, ym... vaikka ei ne mitään surkeita pelejä ole, mutta jotain vaihtelua kiitos.
18.01.2015 klo 20.20 1
Nintendolla näyttää menevän ihan hyvin ja hyvä niin.
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Enkä tarkoita tätä pahalla, näitä pelisarjoja saa jatkaa. Kuitenkin rahastuksen maku alkaa jo tulla... toisaalta yleinen ongelma pelialalla.
18.01.2015 klo 20.48 2
Jos Nintendolta tuleekin se pari-kolme uutta sarjaa niin eihän se oikeasti näille valittajille riitä. Ja ei noita Zeldoja ja Marioja tehtäisi jolleivät ne kävisi kaupaksi. Sitten voidaan ulista siitä toisten ihmisten paskasta pelimausta...
18.01.2015 klo 21.24 1
Rekisteröitynyt 06.08.2007
19.01.2015 klo 00.43 3
Pientä kritiikkiä: jos Nintendo joskus tekisi muutakin kuin Pokemonia, Super Smash Brosia tai Mariota. Saisi oikeasti tehtyä itsestään muutakin kuin lasten konsolin.
Niin...ei ole tullut kuin Zelda, Pikmin, Bayonetta 2 (Nintendo julkaisijana, eli maksanut kehityksen), Wonderfull 101 (Nintendo julkaisijana, eli maksanut kehityksen), Donkey Kong, Metroid, Kid Icarus, Hyrule Warriors, F-Zero, Punch-Out, Star Fox, Battalion Wars, Fire Emblem, Xenoblade Chronicles, Splatoon ja pari muuta.
Onnetonta. Yrittäisivät edes....
19.01.2015 klo 08.11
Muutenkin jo vähän jännittää koska... Tämä!
https://www.youtube.com/watch?v=MCvJvpEzqkY
19.01.2015 klo 09.15 2
Hauska että mainitset Dark Soulssin joka juuri todistaa, että hyvän ja monipuolisen pelin ei tarvitse sisältää näyttävää tarinankerrontaa, kopioida niitä samoja ominaisuuksia jotka löytyy 90% peleistä, olla pirun kallis projekti tai edes olla pelaajien suosikkigenreä.
Niin no... Dark Souls on kyllä kopioinut ja aika paljonkin, mm. Castlevania: Symphony of the Night:sta ja Monster Hunterista. Myös tapa kertoa tarinaa ympäristön kautta on myös käytetty jo ennen noita pelejä useammassakin pelissä, tunnetuimmat varmastikin Portal ja Bioshock.
Ei siinä, loistava peli, muttei monessakaan mielessä mikään innovaattori. Se niiden "persistent online" on lähinnä SE innovaatio. Ja vaikka nuo projektit olivatkin voitollisia, niin eivät ne silti ole mitään mega-menestyksiä. Näiden pelien fanit ovat vain todella äänekkäitä ja aktiivisia (verrattuna moniin muihin peleihin), joka luo hienoisen illuusion myyntimääristä.
Mutta kyllä multakin tulee isoja plussapisteitä From:lle, että onnistuivat tekemään suhteellisen haastavista peleistään kuitenkin sen kokoisia menestyksiä (kiitos etenkin edellämainitun tosi kovaäänisen fanikunnan - word of mouth oli etenkin Demon's:n kohdalla aivan huikea), että homma jatkuu ja monet muutkin AAA-studiot rupesivat reagoimaan siihen, ettei aina tarvitse pitää pelaajan kädestä kiinni. Itse alkaisin vain toivomaan nyt nimenomaan From:lta jotaan aivan erilaista taas. Toivottavasti Bloodborne on tarpeeksi erilainen, videot eivät tosin ihan siltä näytä.
19.01.2015 klo 09.18 1
Hauska että mainitset Dark Soulssin joka juuri todistaa, että hyvän ja monipuolisen pelin ei tarvitse sisältää näyttävää tarinankerrontaa, kopioida niitä samoja ominaisuuksia jotka löytyy 90% peleistä, olla pirun kallis projekti tai edes olla pelaajien suosikkigenreä.
Niin no... Dark Souls on kyllä kopioinut ja aika paljonkin, mm. Castlevania: Symphony of the Night:sta ja Monster Hunterista. Myös tapa kertoa tarinaa ympäristön kautta on myös käytetty jo ennen noita pelejä useammassakin pelissä, tunnetuimmat varmastikin Portal ja Bioshock.
Niin ja itseasiassa Zeldastakin: Z-locking taitaapi olla Zelda-pelien (Ocarina?) keksintöä. :)
19.01.2015 klo 09.27 2
Hauska että mainitset Dark Soulssin joka juuri todistaa, että hyvän ja monipuolisen pelin ei tarvitse ... olla pirun kallis projekti ...
Hyvä, että mainitsit projektin kalleuden: se on juurikin Nintendon yksi strategia, ettei heidän kehittämänsä pelit ole kustannuksiltaan älyttömän kalliita. Sen takia tutu sarjat kehissä, sen takia myös hardware pidetään hieman mopona. Hinta lienee myös syynä, miksi myös FromSoftware pumppaa nyt jo peräti neljättä peliä, joka on helposti niputettavissa "Souls-sarjan" pelien kanssa samaan kategoriaan, nimestään huolimatta. Heilläkin on nyt siihen jo monet työkalut kehitetty ja nyt seuraavien tekeminen on aika paljon halvempaa, tai sen rahan voi kuluttaa muuhun (sisältöön).
Nintendon pelithän ovat lähes poikkeuksetta aivan helvatan hyviä omissa genreissään ja niissä oikeasti monessa tapahtuu innovaatioita. Level design on yleensä aivan timanttia, ja mielikuvituksen käyttö muutenkin. Jos niitä pelejä ei pelaa, niin ne voi mennä vähän ohi, aivan kuten urheilupelien kanssa: vuodesta toiseen ihmiset kelaavat, ettei ne pelit kehity. Kyllä ne vaan kehittyy, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.01.2015 klo 18.24 1
Niin no... Dark Souls on kyllä kopioinut ja aika paljonkin, mm. Castlevania: Symphony of the Night:sta ja Monster Hunterista. Myös tapa kertoa tarinaa ympäristön kautta on myös käytetty jo ennen noita pelejä useammassakin pelissä, tunnetuimmat varmastikin Portal ja Bioshock.
Tarkoitin ettei se ole kopioinut niitä tämän hetken suurimpia trendejä: palautuva health, esteen takana kyykkiminen, elokuvamaiset välipätkät, haastettomuus, suoraviivaisuus... Kaikki nykyajan pelithän on kopioinut jotain jostain muuhalta. Eniten From Software varmaan kopioi itseltään, sillä se teki jo 90-luvulla King's Field -pelejä, joiden on sanottu olevan henkinen edeltäjä Souls-sarjan peleille.
Hyvä, että mainitsit projektin kalleuden: se on juurikin Nintendon yksi strategia, ettei heidän kehittämänsä pelit ole kustannuksiltaan älyttömän kalliita. Sen takia tutu sarjat kehissä, sen takia myös hardware pidetään hieman mopona. Hinta lienee myös syynä, miksi myös FromSoftware pumppaa nyt jo peräti neljättä peliä, joka on helposti niputettavissa "Souls-sarjan" pelien kanssa samaan kategoriaan, nimestään huolimatta. Heilläkin on nyt siihen jo monet työkalut kehitetty ja nyt seuraavien tekeminen on aika paljon halvempaa, tai sen rahan voi kuluttaa muuhun (sisältöön).
Minusta tämä on huono strategia. Tehokkaammalla raudalla saisivat 3rd partyt puolelleen ja kehittämällä 1-2 AAA -peliä vuodessa saattaisi auttaa kohdeyleisön laajentamisessa. Jos Zeldakin olisi tehty niillä realistisemmilla graffoilla, joita demottiin WiiU:n julkaisussa, niin todennäköisesti useampi uusi(ei zelda-fani) olisi kiinnostunut pelistä.
Nintendon pelithän ovat lähes poikkeuksetta aivan helvatan hyviä omissa genreissään ja niissä oikeasti monessa tapahtuu innovaatioita. Level design on yleensä aivan timanttia, ja mielikuvituksen käyttö muutenkin. Jos niitä pelejä ei pelaa, niin ne voi mennä vähän ohi, aivan kuten urheilupelien kanssa: vuodesta toiseen ihmiset kelaavat, ettei ne pelit kehity. Kyllä ne vaan kehittyy, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Itse olen tässä erimieltä. Minusta Nintendon pelien laatu on tippunut huomattavasti kulta-ajoista. Nintendon kenttäsuunnittelu ei ole onnistunut yllättämään enää aikoihin ja aina toistuu samat teemat ja elementit. Twilight Princessin maailmakin oli tyhjä ja pystöön kuollut, joskin luolastojen suunnittelu oli vielä ok. Olen pelanut läpi Super Mario Galaxyn, Twilight Princessin, New Super Mario Bros WiiU:n ja 3D Worldin.
19.01.2015 klo 20.29 2
Jos Zeldakin olisi tehty niillä realistisemmilla graffoilla, joita demottiin WiiU:n julkaisussa, niin todennäköisesti useampi uusi(ei zelda-fani) olisi kiinnostunut pelistä.
Taidat sekoittaa tuon graffahuoraamisen johonkin ihan muuhun alustaan.
Minusta Nintendon pelien laatu on tippunut huomattavasti kulta-ajoista.
Höpöhöpö. Varsinkin Marion 3D-pääsarja on pysynyt tasaisen laadukkaana Super Mario 64:sta asti. Zeldoja en ole hetkeen pelannut, mutta mitä nyt nopeaan MC-kyyläykseen on luottaminen niin eipä hirveätä laadun romahtamista ole sielläkään nähtävissä.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.01.2015 klo 22.37 2
Jos Zeldakin olisi tehty niillä realistisemmilla graffoilla, joita demottiin WiiU:n julkaisussa, niin todennäköisesti useampi uusi(ei zelda-fani) olisi kiinnostunut pelistä.
Taidat sekoittaa tuon graffahuoraamisen johonkin ihan muuhun alustaan.
Olen lukenut useampia pettyneitä kirjotuksia siitä, että uudessa Zeldassa päädyttiin cel-shadeen eikä graffoihin jotka oli siinä WiiU-demossa. On fakta, että realistisemmat graffat tekee pelistä helpommin lähestyttävemmän isommalle joukolle, kuin cel-shade.
Höpöhöpö. Varsinkin Marion 3D-pääsarja on pysynyt tasaisen laadukkaana Super Mario 64:sta asti. Zeldoja en ole hetkeen pelannut, mutta mitä nyt nopeaan MC-kyyläykseen on luottaminen niin eipä hirveätä laadun romahtamista ole sielläkään nähtävissä.
Super Mario 3D-sarja on ollut pelkkää alamäkeä loistavan Super Mario Sunshinen jälkeen. Tämän jälkeen pelit ovat menneet suoraviivaisemmaksi ja yksikertaisemmiksi. Galaxyssa kentät oli sieluttomia temppuratoja ja 3D Worldissa homma meni entistä pahempaan ja yksinkertaisempaan suuntaan.