Uncharted 4 tähtää avoimempaan seikkailuun
Uncharted 4: A Thief's Endin ohjaaja Neil Druckmann kertoo Game Informerin haastattelussa toiveistaan tehdä tulevasta seikkailupelistä avoimempi. Mallia tullaan hakemaan Naughty Dogin suurmenestykseksi nousseesta The Last of Usista.
Erityistä huomiota tullaan kiinnittämään liikkumisen ja tulitaisteluiden "flowiin". Kehittäjät toivovat luovansa pelimaailman, jossa liikkuminen tuntuu luonnolliselta ja mukaansatempaavalta. Pelisarjan sankarin Nathan Draken kiipeilytaitoja ja tasojen vertikaalisuutta korostetaan useaan kertaan.
Toinen osa-alue, jolla pelinkehittäjät toivovat parantavansa pelisarjaa seuraavassa osassa, on hiiviskely. Pääteemana on kuitenkin kaiken pitäminen mahdollisimman yksinkertaisena, jotta pelaajat eivät joudu miettimään erilaisia pelimekaniikkoja liian paljon.
Puolen tunnin mittainen videohaastattelu on katsottavissa kokonaan Game Informerin sivuilta. Videolla kuullaan lisäksi paljon mielenkiintoista faktaa The Last of Usin kehityksen taustalta.
Keskustelut (18 viestiä)
10.01.2015 klo 16.18 1
10.01.2015 klo 17.02 1
10.01.2015 klo 17.28 14
10.01.2015 klo 17.50 3
10.01.2015 klo 17.59 12
Avoin maailma sopii tiettyihin tilanteisiin, mutta jos tehtävänä on vaikka pelastus, niin ei se sellaiseen omasta mielestäni sovi.
10.01.2015 klo 18.24 6
^ xbotteja / herrarotulaisia, joita vituttaa kun eivät pääse tätä pelaamaan
Itseasiassa mietin juuri miten jengi jaksaa enään innostua Unchartedista kun itse kyllästyin jo toisen osan jälkeen ja kolmonen pölyttynyt hyllyssä jo toista vuotta. Toivottavasti viimenen peli sarjassa että ND voisi jo tuoda jotakin uutta IP:tä pelimarkkonoille.
10.01.2015 klo 18.31 3
Ihmetyttää aina putkijuoksusta itkevät ihmiset. Jos tehtävänä on pelastaa ystäväsi läheiseltä vihollisten leirintäalueelta, niin miksi minulle pitäisi tarjota mahdollisuus lähteä seikkailemaan viidakkoon ennen kuin menen varsinaisen tehtävän perässä?
Avoin maailma sopii tiettyihin tilanteisiin, mutta jos tehtävänä on vaikka pelastus, niin ei se sellaiseen omasta mielestäni sovi.
Mitä jos se ystävä ei kiinnosta mua vittuakaan? Mitä jos en halua mennä vaaraan vaan pelastaa itseni ja ehkä löytää vaikka jonkun kulta-aarteen?
10.01.2015 klo 19.02 1
Ihmetyttää aina putkijuoksusta itkevät ihmiset. Jos tehtävänä on pelastaa ystäväsi läheiseltä vihollisten leirintäalueelta, niin miksi minulle pitäisi tarjota mahdollisuus lähteä seikkailemaan viidakkoon ennen kuin menen varsinaisen tehtävän perässä?
Avoin maailma sopii tiettyihin tilanteisiin, mutta jos tehtävänä on vaikka pelastus, niin ei se sellaiseen omasta mielestäni sovi.
Mitä jos se ystävä ei kiinnosta mua vittuakaan? Mitä jos en halua mennä vaaraan vaan pelastaa itseni ja ehkä löytää vaikka jonkun kulta-aarteen?
Niin no jos tämä peli tulee sisältämään valintoja (epäilen kyllä) niin sitten avoimempi maailma voisi olla parempi. Ehkä kuullaan lisää myöhemmin ja ollaan sitten viisaampia.
10.01.2015 klo 19.15 4
Ehkä neljäs kerta toden sanoo... tai olen vain väärän pelisarjan äärellä.
10.01.2015 klo 19.28 4
10.01.2015 klo 19.57
10.01.2015 klo 21.16 1
10.01.2015 klo 23.34 7
^ xbotteja / herrarotulaisia, joita vituttaa kun eivät pääse tätä pelaamaan
Itseasiassa mietin juuri miten jengi jaksaa enään innostua Unchartedista kun itse kyllästyin jo toisen osan jälkeen ja kolmonen pölyttynyt hyllyssä jo toista vuotta. Toivottavasti viimenen peli sarjassa että ND voisi jo tuoda jotakin uutta IP:tä pelimarkkonoille.
"Uutta IP:tä"
Et varmaan huomannut, että tuon kolmosen jälkeen on tuli The Last of Us...
11.01.2015 klo 05.07 1
^ xbotteja / herrarotulaisia, joita vituttaa kun eivät pääse tätä pelaamaan
Itseasiassa mietin juuri miten jengi jaksaa enään innostua Unchartedista kun itse kyllästyin jo toisen osan jälkeen ja kolmonen pölyttynyt hyllyssä jo toista vuotta. Toivottavasti viimenen peli sarjassa että ND voisi jo tuoda jotakin uutta IP:tä pelimarkkonoille.
"Uutta IP:tä"
Et varmaan huomannut, että tuon kolmosen jälkeen on tuli The Last of Us...
Juuh, ja oletin että TLoU:n jälkeen tulisi uusi IP, mutta tulikin taas yksi Uncharted..
Rekisteröitynyt 16.02.2014
11.01.2015 klo 08.14 2
^ xbotteja / herrarotulaisia, joita vituttaa kun eivät pääse tätä pelaamaan
Ei vituta. Ykkösen ja kakkosen perusteella on parempi, että ette tunge näin paskoja pelejä PC:lle.
11.01.2015 klo 19.51 1
Ihmetyttää aina putkijuoksusta itkevät ihmiset. Jos tehtävänä on pelastaa ystäväsi läheiseltä vihollisten leirintäalueelta, niin miksi minulle pitäisi tarjota mahdollisuus lähteä seikkailemaan viidakkoon ennen kuin menen varsinaisen tehtävän perässä?
Avoin maailma sopii tiettyihin tilanteisiin, mutta jos tehtävänä on vaikka pelastus, niin ei se sellaiseen omasta mielestäni sovi.
Mitä jos se ystävä ei kiinnosta mua vittuakaan? Mitä jos en halua mennä vaaraan vaan pelastaa itseni ja ehkä löytää vaikka jonkun kulta-aarteen?
Niin no jos tämä peli tulee sisältämään valintoja (epäilen kyllä) niin sitten avoimempi maailma voisi olla parempi. Ehkä kuullaan lisää myöhemmin ja ollaan sitten viisaampia.
Pointti oli että vaikka peli käskisi mua menemään pelastamaan kaverini mutta jos se ei motivoi mua niin sitten haluan tehdä jotain muuta. Joskus jotkut pelit onnistuvat saamaan mut juoksemaan paikasta A paikkaan B koska asia tuntuu tärkeältä mutta usein kyllä paljon mielummin tekis jotain ihan muuta kuin mitä peli sillä hetkellä käskee mua tekemään
Far Cry 3 on kyllä malliesimerkki siitä miten piraattien ja elukoiden metsästäminen on kivaa, mutta peli yrittää vakuutella että snobibilehileet on pelastettava. Jos ainoa vaihtoehto olisi pelastaa ne tyypit niin kukaan ei olisi pelannut sitä peliä läpi
12.01.2015 klo 13.07
Luojalle kiitosta. Harvemmin kokenut mitään niin paskaa muuten niin hyvässä pelissä kuin Unchartedien räiskintä.
Niinpä niin, XBottihan se siellä. Ja miinaan astuin.
12.01.2015 klo 20.26
Luojalle kiitosta. Harvemmin kokenut mitään niin paskaa muuten niin hyvässä pelissä kuin Unchartedien räiskintä.
Niinpä niin, XBottihan se siellä. Ja miinaan astuin.
lol wat? :D