Tuorein sisältö

Kojimalta The Phantom Pain 'jymyjulkistus' joulupäivänä

27.12.2014 klo 12.00 | Luettu: 25721 kertaa | Teksti: Mats Kyyrö



Kotaku kertoo joulupäivänä esitetystä Kojima Station -videoblogista, jossa Hideo ja muut Kojima Productionsin kehittäjät kertovat työstään ja jutustelevat muuten vain mukavia. Joulupäivänä odotuksissa oli uutta tietoa Metal Gear Solid V: The Phantom Painista - ja todellinen jymyuutinen sieltä tulikin.

Kolme tuntia kestäneen videoblogin päätteeksi Kojiman oli aika viimein kertoa suuri julkistuksensa. Tällöin mies kiskaisi esille ennenäkemättömän konseptikuvan tulevasta hiivintäseikkailusta:



Jos kuolet Phantom Painissa tarpeeksi monta kertaa, peli kysyy haluatko käyttää kanahattua. Kanahattu päässä viholliset reagoivat pelaajaan hitaammin, jolloin hieman kehnommillakin hiivintätaidoilla pääsee pelissä eteenpäin. Hatulla on myös muita erikoisominaisuuksia, mukaan lukien hehkuminen pimeässä (viholliset eivät tätä kuitenkaan näe!). Hattu pysyy luonnollisesti päässä myös tarinakohtausten aikana.

V2.fi | Mats Kyyrö
< Pienen porukan opisk... Elder Scrolls Online... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (26 viestiä)

Örh

27.12.2014 klo 12.47 5 tykkää tästä

Kojima se jaksaa trollata.. Miten ois se julkasupäivä, ihan virallisesti? Luultavasti 22.6 se tapahtuu, mutta kuitenkin.
lainaa
albertotomba

27.12.2014 klo 12.50 4 tykkää tästä

Itseäni kyseinen peli kiinnostaa kuin kilo paskaa
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

27.12.2014 klo 13.17 28 tykkää tästä

albertotomba kirjoitti:
Itseäni kyseinen peli kiinnostaa kuin kilo paskaa

itse meinaan ennakkotilata tpp:n
lainaa
kekonaatti

27.12.2014 klo 14.40 5 tykkää tästä

KOJIMAAAAA!
lainaa
koera

27.12.2014 klo 15.41 4 tykkää tästä

Peli mennyt itsellä odotuslistan kärkipäästä, ehkä-joskus-alelaarista-jos-ei-muutakaan-satu-olemaan-listan häntäpäähän. Komean näköinen peli on, mutta sitä mgs ja mgs 2 henkeä tässä ei enään ole tippaakaan joka sai itseni pelaamaan vielä nelosenkin läpi. Näin ne pelisarjat vajoavat yksi kerrallaan....
lainaa
ostoonmenee

27.12.2014 klo 16.05 6 tykkää tästä

Tää hattu on just semmonen hieno efekti jota ennen vanhaan oli kaikissa peleissä ja nykyään ei juuri missään
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.12.2014 klo 16.09 7 tykkää tästä

Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

27.12.2014 klo 16.09 7 tykkää tästä

Xbox-kauden Ninja Gaidenissa taisi saada jonku pinkin nauhan rusetilla käsivarteen jos valkkasi helpoimman vaikeusasteen.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

27.12.2014 klo 16.18 14 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
"Jos kuolet Phantom Painissa tarpeeksi monta kertaa, peli kysyy haluatko käyttää kanahattua. "

Niimpä, onneksi phantom painissa vain kysytään ja annetaan VAIHTOEHTOJA.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

27.12.2014 klo 16.18 2 tykkää tästä

Ykkönen oli jotain aivan käsittämättömän upeaa, loput olleet puhdasta ripuli paskaa.
lainaa
Liimaletti

27.12.2014 klo 16.27 4 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Pelottaako, että joudut itse turvautumaan tuohon päästäksesi eteenpäin pelissä, koska en muuten ymmärrä mitä haittaa tuosta kenellekkään on. Varsinkin kun pelaajaa, joka haluaa helpotuksia, nöyryytetään tuolla naurettavalla päähineellä. Ja kuten Mirri totesikin, myös Ninja Gaiden käytti samaa menelmää, jos luuserit eivät edenneet pelissä :)
lainaa
mogvisti

Rekisteröitynyt 12.04.2007

27.12.2014 klo 16.30 2 tykkää tästä

Itse olen pitkän linjan HC-MGS-fani. Oikeastaan surullista, että kiinnostus pelisarjaa lopahti MGS4:n jälkeen todella pahasti, enkä ole oikeastaan vieläkään saanut kunnon nostetta pelisarjalle. MGS4 oli jotenkin niin karmea pettymys, että melkein tekisi mieleni kyynelehtiä kun sitä mietin. Toki pelillisesti se oli timanttia, mutta jotenkin Kojiman tyylitaju ei toiminut ja ennen niin siistit kohtaukset ja toiminta oli nyt vain epämääräistä muka-siistiä kohkaamista.

Se mitä olen tästä varovaisesti seuraillut lupaa hyvää, mutta onko se tarpeeksi räjäyttämään oikeasti tajunnan ja palauttamaan kunnon fiiliksen pelisarjalle. Todella toivon sitä, sillä hyllyn perukoilla kerää pölyä kilokaupalla MGS-keräilytavaraa, jotka olisi mukava laittaa esille, jos koen sen sen arvoiseksi. :D
Muokannut: mogvisti 27.12.2014 klo 16.31 lainaa
PhantomShit

27.12.2014 klo 16.55 13 tykkää tästä

albertotomba kirjoitti:
Itseäni kyseinen peli kiinnostaa kuin kilo paskaa
Muita kiinnostaa kilo paskaa enemmän kuin sun olemassaolo.
lainaa
rolli

27.12.2014 klo 17.00 4 tykkää tästä

Tämä uutinen on myös julkistus siitä, että peli julkaistaan pääsiäisenä?
lainaa
tagmansonni

27.12.2014 klo 18.05 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.


Koska se on paljon parempi, että pelaaja kattoo Youtubesta apua sitten kun ei pärjää..
lainaa
entäwiiu

27.12.2014 klo 18.33 1 tykkää tästä

Onko mitään tietoa tuleeko tämä peli Wii U:lle ?
lainaa
fgpojdpoj

27.12.2014 klo 18.51

tagmansonni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.


Koska se on paljon parempi, että pelaaja kattoo Youtubesta apua sitten kun ei pärjää..


On, koska se ei pilaa mun peliäni ja luuseri pääsee keskustelemaan toisten luusereiden kanssa. Maailma on aina ollut täynnä huijauskoodeja ja pelioppaita luusereille. Se että mun koneessa oleva peli on täynnä jotain handicappeja vaikuttaa munkin pelikokemukseen
lainaa
kallekippari

27.12.2014 klo 19.28

koera kirjoitti:
Peli mennyt itsellä odotuslistan kärkipäästä, ehkä-joskus-alelaarista-jos-ei-muutakaan-satu-olemaan-listan häntäpäähän. Komean näköinen peli on, mutta sitä mgs ja mgs 2 henkeä tässä ei enään ole tippaakaan joka sai itseni pelaamaan vielä nelosenkin läpi. Näin ne pelisarjat vajoavat yksi kerrallaan....


Samaa mieltä. Sinne se uppoaa Titanicin viereen ja toivottavasti niin syvälle ettei sitä sieltä enään nosteta.

Piileskely pahvilaatikossa jossa on bikinibeibe ja hevosella tielle paskominen ei itseäni enään nappaa, peli on suunnattu teineille ja japanilaisille jotka tällaisesta innostuvat. Nykyään on niin paljon parempiakin pelejä tarjolla ja rajallisesti aikaa.
lainaa
M454

27.12.2014 klo 19.53

Hyvää kettuilua. Tuo hattu siis, chicken eli kana. Eli pelkuri. Näitähän on aikonaan peleissä ollut, jos tarpeeksi useasti kuoli sai jotain helpotusta peliin koska olit niin surkea pelaaja että annettiin jokin mahdollisuus läpäisyyn. Jos ei sittenkään pärjää niin kannattas varmaa harkita siirtymistä niihin lastenpeleihin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.12.2014 klo 21.14 1 tykkää tästä

Liimaletti kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Pelottaako, että joudut itse turvautumaan tuohon päästäksesi eteenpäin pelissä, koska en muuten ymmärrä mitä haittaa tuosta kenellekkään on. Varsinkin kun pelaajaa, joka haluaa helpotuksia, nöyryytetään tuolla naurettavalla päähineellä. Ja kuten Mirri totesikin, myös Ninja Gaiden käytti samaa menelmää, jos luuserit eivät edenneet pelissä :)

Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.
lainaa
superiorrace

27.12.2014 klo 22.44 1 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Liimaletti kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Pelottaako, että joudut itse turvautumaan tuohon päästäksesi eteenpäin pelissä, koska en muuten ymmärrä mitä haittaa tuosta kenellekkään on. Varsinkin kun pelaajaa, joka haluaa helpotuksia, nöyryytetään tuolla naurettavalla päähineellä. Ja kuten Mirri totesikin, myös Ninja Gaiden käytti samaa menelmää, jos luuserit eivät edenneet pelissä :)

Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.


Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

27.12.2014 klo 23.42 1 tykkää tästä

superiorrace kirjoitti:

Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.

Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin matkaa ja kerrontaa niin sitten on parempi pysyä niissä leffoissa ja sarjoissa. Videopelin kuuluu haastaa ja tarjota aivoille virikettä.
lainaa
örf

28.12.2014 klo 00.17 13 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
superiorrace kirjoitti:

Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.

Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin matkaa ja kerrontaa niin sitten on parempi pysyä niissä leffoissa ja sarjoissa. Videopelin kuuluu haastaa ja tarjota aivoille virikettä.

Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin ongelmia ja aivopähkinöitä niin sitten on parempi pysyä niissä sudokuissa ja ristisanatehtävissä. Videopelin kuuluu olla nautinnollinen ja tarjota aivoille viihdettä.
lainaa
ottikakkoseen

28.12.2014 klo 13.35 9 tykkää tästä

Tagman: hävisit.
lainaa
hall0n

Rekisteröitynyt 16.08.2011

28.12.2014 klo 21.27 1 tykkää tästä

mogvisti kirjoitti:
Todella toivon sitä, sillä hyllyn perukoilla kerää pölyä kilokaupalla MGS-keräilytavaraa, jotka olisi mukava laittaa esille, jos koen sen sen arvoiseksi. :D


En voi käsittää tätä "tosi"faniutta. Olen pitänyt pelisarjasta ykkösestä saakka ja onpa tuota faniryönää tässä vuosien saatossa hyllyyn kertynyt ihan mukava määrä. Ja siinä se on esillä. Nelososa oli myös itselleni alkuinnostuksen laannuttua karvas pettymys ja pelisarjan heikoin esitys. Se ei mitenkään vähennä varsinkaan MGS1-3:n äärimmäistä timangiutta. Tästä syystä tavara on vieraiden ja tuttujenkin nähtävänä, koska jo saavutettua parhautta ei mikään vie pois. MGSV:tä odotan innolla ja vaikka en siitä pitäisikään, niin krääsä on ja pysyy aitiopaikalla.

Aiheessa olisi ainesta vaikka lyhyeen kolumniin, mutta rauhoitun nyt ja annan kinkun sulaa.
lainaa
Örh

29.12.2014 klo 11.24

superiorrace kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Liimaletti kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Pelottaako, että joudut itse turvautumaan tuohon päästäksesi eteenpäin pelissä, koska en muuten ymmärrä mitä haittaa tuosta kenellekkään on. Varsinkin kun pelaajaa, joka haluaa helpotuksia, nöyryytetään tuolla naurettavalla päähineellä. Ja kuten Mirri totesikin, myös Ninja Gaiden käytti samaa menelmää, jos luuserit eivät edenneet pelissä :)

Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.


Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
Itse arvostan noiden kahden hyvää tasapainoa. Nautin peleistä kuten Demon's/Dark Souls, mutta erityisesti lähellä sydäntä myös Telltalen The walking Dead, muut tarinavetoiset pelit jne.. :)
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova