Kojimalta The Phantom Pain 'jymyjulkistus' joulupäivänä
Kotaku kertoo joulupäivänä esitetystä Kojima Station -videoblogista, jossa Hideo ja muut Kojima Productionsin kehittäjät kertovat työstään ja jutustelevat muuten vain mukavia. Joulupäivänä odotuksissa oli uutta tietoa Metal Gear Solid V: The Phantom Painista - ja todellinen jymyuutinen sieltä tulikin.
Kolme tuntia kestäneen videoblogin päätteeksi Kojiman oli aika viimein kertoa suuri julkistuksensa. Tällöin mies kiskaisi esille ennenäkemättömän konseptikuvan tulevasta hiivintäseikkailusta:
Jos kuolet Phantom Painissa tarpeeksi monta kertaa, peli kysyy haluatko käyttää kanahattua. Kanahattu päässä viholliset reagoivat pelaajaan hitaammin, jolloin hieman kehnommillakin hiivintätaidoilla pääsee pelissä eteenpäin. Hatulla on myös muita erikoisominaisuuksia, mukaan lukien hehkuminen pimeässä (viholliset eivät tätä kuitenkaan näe!). Hattu pysyy luonnollisesti päässä myös tarinakohtausten aikana.
Keskustelut (26 viestiä)
27.12.2014 klo 12.47 5
27.12.2014 klo 12.50 4
Rekisteröitynyt 27.05.2007
27.12.2014 klo 13.17 28
Itseäni kyseinen peli kiinnostaa kuin kilo paskaa
itse meinaan ennakkotilata tpp:n
27.12.2014 klo 14.40 5
27.12.2014 klo 15.41 4
27.12.2014 klo 16.05 6
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.12.2014 klo 16.09 7
Rekisteröitynyt 17.03.2009
27.12.2014 klo 16.09 7
Rekisteröitynyt 29.05.2007
27.12.2014 klo 16.18 14
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Niimpä, onneksi phantom painissa vain kysytään ja annetaan VAIHTOEHTOJA.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
27.12.2014 klo 16.18 2
27.12.2014 klo 16.27 4
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Rekisteröitynyt 12.04.2007
27.12.2014 klo 16.30 2
Se mitä olen tästä varovaisesti seuraillut lupaa hyvää, mutta onko se tarpeeksi räjäyttämään oikeasti tajunnan ja palauttamaan kunnon fiiliksen pelisarjalle. Todella toivon sitä, sillä hyllyn perukoilla kerää pölyä kilokaupalla MGS-keräilytavaraa, jotka olisi mukava laittaa esille, jos koen sen sen arvoiseksi. :D
27.12.2014 klo 16.55 13
Itseäni kyseinen peli kiinnostaa kuin kilo paskaa
27.12.2014 klo 17.00 4
27.12.2014 klo 18.05 2
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Koska se on paljon parempi, että pelaaja kattoo Youtubesta apua sitten kun ei pärjää..
27.12.2014 klo 18.33 1
27.12.2014 klo 18.51
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Koska se on paljon parempi, että pelaaja kattoo Youtubesta apua sitten kun ei pärjää..
On, koska se ei pilaa mun peliäni ja luuseri pääsee keskustelemaan toisten luusereiden kanssa. Maailma on aina ollut täynnä huijauskoodeja ja pelioppaita luusereille. Se että mun koneessa oleva peli on täynnä jotain handicappeja vaikuttaa munkin pelikokemukseen
27.12.2014 klo 19.28
Peli mennyt itsellä odotuslistan kärkipäästä, ehkä-joskus-alelaarista-jos-ei-muutakaan-satu-olemaan-listan häntäpäähän. Komean näköinen peli on, mutta sitä mgs ja mgs 2 henkeä tässä ei enään ole tippaakaan joka sai itseni pelaamaan vielä nelosenkin läpi. Näin ne pelisarjat vajoavat yksi kerrallaan....
Samaa mieltä. Sinne se uppoaa Titanicin viereen ja toivottavasti niin syvälle ettei sitä sieltä enään nosteta.
Piileskely pahvilaatikossa jossa on bikinibeibe ja hevosella tielle paskominen ei itseäni enään nappaa, peli on suunnattu teineille ja japanilaisille jotka tällaisesta innostuvat. Nykyään on niin paljon parempiakin pelejä tarjolla ja rajallisesti aikaa.
27.12.2014 klo 19.53
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.12.2014 klo 21.14 1
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.
27.12.2014 klo 22.44 1
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.
Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.12.2014 klo 23.42 1
Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin matkaa ja kerrontaa niin sitten on parempi pysyä niissä leffoissa ja sarjoissa. Videopelin kuuluu haastaa ja tarjota aivoille virikettä.
28.12.2014 klo 00.17 13
Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin matkaa ja kerrontaa niin sitten on parempi pysyä niissä leffoissa ja sarjoissa. Videopelin kuuluu haastaa ja tarjota aivoille virikettä.
Olen rehellisesti sitä mieltä, että jos ei arvosta kuin ongelmia ja aivopähkinöitä niin sitten on parempi pysyä niissä sudokuissa ja ristisanatehtävissä. Videopelin kuuluu olla nautinnollinen ja tarjota aivoille viihdettä.
28.12.2014 klo 13.35 9
Rekisteröitynyt 16.08.2011
28.12.2014 klo 21.27 1
Todella toivon sitä, sillä hyllyn perukoilla kerää pölyä kilokaupalla MGS-keräilytavaraa, jotka olisi mukava laittaa esille, jos koen sen sen arvoiseksi. :D
En voi käsittää tätä "tosi"faniutta. Olen pitänyt pelisarjasta ykkösestä saakka ja onpa tuota faniryönää tässä vuosien saatossa hyllyyn kertynyt ihan mukava määrä. Ja siinä se on esillä. Nelososa oli myös itselleni alkuinnostuksen laannuttua karvas pettymys ja pelisarjan heikoin esitys. Se ei mitenkään vähennä varsinkaan MGS1-3:n äärimmäistä timangiutta. Tästä syystä tavara on vieraiden ja tuttujenkin nähtävänä, koska jo saavutettua parhautta ei mikään vie pois. MGSV:tä odotan innolla ja vaikka en siitä pitäisikään, niin krääsä on ja pysyy aitiopaikalla.
Aiheessa olisi ainesta vaikka lyhyeen kolumniin, mutta rauhoitun nyt ja annan kinkun sulaa.
29.12.2014 klo 11.24
Pitääkö tähänkin peliin tunkea jotain pirun helpotuksia. Pelaajaa kuuluu motivoida keksimään keino päästä eteenpäin, eikä tyrkyttää tälle jotain pirun helpotuksia. Pelintekijät jotka käyttävät peleissään helpotuksia saisivat suoraan siirtyä tekemään pelejä vain ja ainoastaan aivoinvaliideille.
Kuten sanoin, niin minua ottaa päähän se ettei pelaajaa motivoida ratkaisemaan vaikeaa kohtaa itse, vaan heti ollaan taluttamassa pelaaja pahan paikan läpi. Nykyajan pelaajilla ei muutenkaan ole paskaakaan kärsivällisyyttä, eikä tälläinen skeida paranna tilannetta.
Miehet näkevät pelit jonakin joka pitää ratkaista, päihittää. Naiset arvostavat sitä matkaa ja kerrontaa.
Kirjoita kommentti