Legendaariset seikkailupelisedät majailevat Thimbleweed Parkissa
Jos tunnistat nimet Ron Gilbert ja Gary Winnick olet todennäköisesti vanhemman polven pelaaja tai innokas retroilija. Ja jos näin on, nämä nimet yhdistettynä otsikkoon herättävät varmasti jonkinlaista kutinaa.
Gilbert & Winnick loivat aikoinaan muun muassa klassisen point'n'click-seikkailu Maniac Mansionin ja samalla tyylillä tallataan taas: Kickstarteriin on pystytetty projekti pelille nimeltä Thimbleweed Park, eikä sitä klassisista seikkailuista äkkiseltään erota juuri lainkaan. Ja siitäkös moni tykkää.
Peliä mainostetaan lauseella: "Se on kuin avaisi laatikon ja löytäisi LucasArtsin seikkailupelin, jota ei ole koskaan pelannut".
Projektille haetaan 375 000 dollaria.
Keskustelut (10 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
18.11.2014 klo 23.12
18.11.2014 klo 23.54 1
>375 000 dollaria
19.11.2014 klo 00.53 2
Jos tavoite olisi vaikkapa 100k ja Gilbertin viimeaikaiset projektit eivät olisi olleet niin totaalisia floppeja (The Cave, osuus Broken Agessa) niin saattaisin lähteä vaikka tukemaan. Nyt tuntuu silkalta kusetukselta.
19.11.2014 klo 06.49 1
Komppaan kyllä tähän, että tavoite on aika naurettava. Tuon tyyppisen pelin rakentaminen esimerkiksi ilmaisella AGS-frameworkilla (joka oikoo Scumm-tyyppisten niksunaksujen tekemistä paljon) ei todellakaan maksa lähemmäksi 400 000 dollaria tänä päivänä. Tyypit tekee vastaavia pelejä aikansa kuluksi omissa makuuhuoneissaan ja julkaisevat ilmaiseen levitykseen.
Jos tavoite olisi vaikkapa 100k ja Gilbertin viimeaikaiset projektit eivät olisi olleet niin totaalisia floppeja (The Cave, osuus Broken Agessa) niin saattaisin lähteä vaikka tukemaan. Nyt tuntuu silkalta kusetukselta.
100k? Jopa suomessa kolme ihmistä tienaa vuodessa 100k, sillä ei kehitetä mitään ammattimielessä
19.11.2014 klo 12.08
Komppaan kyllä tähän, että tavoite on aika naurettava. Tuon tyyppisen pelin rakentaminen esimerkiksi ilmaisella AGS-frameworkilla (joka oikoo Scumm-tyyppisten niksunaksujen tekemistä paljon) ei todellakaan maksa lähemmäksi 400 000 dollaria tänä päivänä. Tyypit tekee vastaavia pelejä aikansa kuluksi omissa makuuhuoneissaan ja julkaisevat ilmaiseen levitykseen.
Jos tavoite olisi vaikkapa 100k ja Gilbertin viimeaikaiset projektit eivät olisi olleet niin totaalisia floppeja (The Cave, osuus Broken Agessa) niin saattaisin lähteä vaikka tukemaan. Nyt tuntuu silkalta kusetukselta.
100k? Jopa suomessa kolme ihmistä tienaa vuodessa 100k, sillä ei kehitetä mitään ammattimielessä
mitä muita kuluja tässä sun mielestä on kun kahden ihmisen palkka? veikkaatko että gilbertin ja winnickin pitää maksaa erikseen vielä vaikka vesi ja sähkö sinne Double Finen toimistoon jos tekevät tätä projektia? eikä välttämättä kyllä kehitysajankaan tarvitse olla vuosi.
19.11.2014 klo 12.51
63% Desing + Art + Coding
4% Music + Sfx
5% Testing
6% Taxes
12% Rewards
10% Kickstarter + Amazon
Huvikseen väsätyt makuuhuonepelit on vähän eri juttu, niissä ei ole viimeisteltyjä taustoja eikä niitä rumia ja yksinkertaisiakaan taustoja yleensä montaa ole jaksettu tehdä.
19.11.2014 klo 13.11
Onhan ne tuolla selitettykin:
63% Desing + Art + Coding
4% Music + Sfx
5% Testing
6% Taxes
12% Rewards
10% Kickstarter + Amazon
Huvikseen väsätyt makuuhuonepelit on vähän eri juttu, niissä ei ole viimeisteltyjä taustoja eikä niitä rumia ja yksinkertaisiakaan taustoja yleensä montaa ole jaksettu tehdä.
Jaa en tiedä, Wadjet Eye on tainnut tehdä yhden kahden ihmisen voimin nollabudjetilla pelejä jo vuosikaudet ja lyönyt niillä leivillekin (Gemini Rue, The Shivah, Blackwell-pelisarja).
Ja huvittaa tuo Design + Art + Coding suurimpana tekijänä. Eli mitä, vähän alle 200 000 menee siihen että Gilbert istuu sormi perseessä ja koittaa olla yhtä vitsikäs kuin nuorena? Pikseleitä piirtää tänä päivänä kaikki ja mun mutsi eikä tuo videokaan kovin hääviltä näytä sen suhteen.
Koodia niiden ei tarvitse vääntää kuin minimaalinen määrä jos käyttäisivät jotain valmista Scumm-frameworkkia kuten sitä Adventure Game Studiota. Jos eivät käytä niin ainoa syy on varmaan ylpeys, vähän niin kuin aloittaisi kuopan kaivamisen rakentamalla lapion.
19.11.2014 klo 13.22
19.11.2014 klo 14.52
20.11.2014 klo 18.22
Onhan ne tuolla selitettykin:
63% Desing + Art + Coding
4% Music + Sfx
5% Testing
6% Taxes
12% Rewards
10% Kickstarter + Amazon
Huvikseen väsätyt makuuhuonepelit on vähän eri juttu, niissä ei ole viimeisteltyjä taustoja eikä niitä rumia ja yksinkertaisiakaan taustoja yleensä montaa ole jaksettu tehdä.
Jaa en tiedä, Wadjet Eye on tainnut tehdä yhden kahden ihmisen voimin nollabudjetilla pelejä jo vuosikaudet ja lyönyt niillä leivillekin (Gemini Rue, The Shivah, Blackwell-pelisarja).
Ja huvittaa tuo Design + Art + Coding suurimpana tekijänä. Eli mitä, vähän alle 200 000 menee siihen että Gilbert istuu sormi perseessä ja koittaa olla yhtä vitsikäs kuin nuorena? Pikseleitä piirtää tänä päivänä kaikki ja mun mutsi eikä tuo videokaan kovin hääviltä näytä sen suhteen.
Koodia niiden ei tarvitse vääntää kuin minimaalinen määrä jos käyttäisivät jotain valmista Scumm-frameworkkia kuten sitä Adventure Game Studiota. Jos eivät käytä niin ainoa syy on varmaan ylpeys, vähän niin kuin aloittaisi kuopan kaivamisen rakentamalla lapion.
Wadjet eyen Blackwell-sarja työllisti keskimäärin 25 henkilöä per peli. Nykyisin firma on jo sen verran iso, että julkaisee muidenkin kehittäjien pelejä. Virallisesti työntekijöitä on kuitenkin tällä hetkellä vain 4. Kertoo siitä, että käyttävät aika tehokkaasti alihankintaa.
Eikä se pelin tekeminen nyt pelkkää sormi perseessä istumista ole. Jo pelkästään suunnittelu on aika valtava urakka tuollaisessa pelissä. Eivätkä herrat tuota koko peliä kahdestaan tee ja hyvin vaatimattomilla palkoillakin työstävät. Nopeasti laskettuna ei tuosta jää kuin n. 3000 kuussa käteen tuolla aikataululla.
AGS on aika käyttökelvoton, koska se ei tue oikeastaan mitään alustoja PC:n ulkopuolelta. Siinä myös tulee aika äkkiä rajat vastaan. Fester Muddkin tehtiin kyllä alunperin sillä, mutta jouduttiin lopulta tekemään uudestaan Unitylla.