Star Wars Rogue Squadroneita piti tulla Xboxille ja X360:lle
Gamespot kertoo tarinaa peruttujen Star Wars: Rogue Squadron -pelien taustalta. Sitä on valottanut Factor 5 -studion entinen johtaja Julian Eggebrecht.
Studio oli tekemässä Xboxille trilogia-kokoelmaa julkaistuista peleistä (Star Wars: Rogue Squadron, Star wars Rogue Squadron II: Rogue Leader, Star Wars Rogue Squadron III: Rebel Strike) Xboxille viilattuina versioina, mutta Lucasarts perui projektin.
Sitten Factor 5 teki Rogue Squadron -peliä Xbox 360:lle. Sen alustava nimi oli Star Wars Rogue Squadron: X-Wing vs. Tie Fighter ja mukana olisi ollut verkkomoninpeli. Sekin kuitenkin peruttiin ja sitten Sonylta soiteltiin studiolle.
Kyseisestä X360-pelistä muodostuikin Playstation 3:n lohikäärmelentely Lair, sillä Sony halusi uuden pelisarjan.
Lopulta Factor 5 yritti vielä uudestaan herättää trilogiapaketin henkiin Nintendo Wiille, mutta vuoden 2008 rahavaikeudet lopettivat sen hankkeen, sekä lopulta koko studion.
Lisää aiheesta voi kuunnella täältä.
Keskustelut (10 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
13.10.2014 klo 19.51 3
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
13.10.2014 klo 20.14 3
Rekisteröitynyt 21.12.2010
13.10.2014 klo 20.20 3
13.10.2014 klo 20.51 5
13.10.2014 klo 20.55 4
Lucasarts peruutti näköjään kaikki hyvät Star Wars pelit.Harmi vaan että Factor 5 oli yksi niistä studioista jotka menivät konkurssiin noiden Lucasartsin pelleilyjen takia.Lucasarts oli vielä PS2 ja Gamecube aikoina ihan kelvollinen julkaisija.Nähtävästi yhtiö halusi säästää viimeisinä vuosina rahaa pelien laadun kustannuksella ja Disney päätös sulkea yhtiö oli viimeinen naula Lucasartsin arkkuun.
13.10.2014 klo 21.32
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.10.2014 klo 11.32 1
Grafiikat ovat pelien ainoa valtti sillä avaruustaistelut pienissä hiekkalaatikoissa ja varsinkin ne run n gun tehtävät olivat äärimmäisen väsähtäneitä
Ei noista Rogue Squadron 3:n run'n gun -tehtävistä tainnut fanitkaan kovin pitää. Suurin syy ostaa kolmas osa taisi olla se, että se tarjosi Rogue Squadron 2:n tehtävät co-oppina.
Itselläni on Rogue Squadron 2 edelleen kesken. Itselleni on osoittaunut lähes ylitsepääsemättömäksi esteeksi automaattinen invert-ohjaus, jota ei saa muutettua pois. Lisäksi dogfightit ovat aikamoista hippaa, varsinkin kun vihollisalukset sekoittuvat vähän turhan yli mustaan avaruuteen.
Kenties tätä ikävämpi on näkymättömät aikarajat. Kaikenlaisissa puolustus- ja hyökkäystehtävissä on jonkinlainan aikaraja, tai emoaluksella esimerkiksi kesto, jonka loppuessa tehtävän häviää. Mistään ei kuitenkaan selviä järkevästi paljonko on vielä liikkumavaraa, joka saa kismittämään.
Eivät maineensa arvoisia pelejä, vaikka monta asiaa onkin tehty oikein.
14.10.2014 klo 17.07 1
Rekisteröitynyt 28.10.2014
28.10.2014 klo 22.32
Rekisteröitynyt 30.01.2012
20.11.2016 klo 15.58
Miksi olisi pitänyt tulla Micro$oftin huonoille konsoleille
Jotta joku muukin olisi päässyt pelaamaan kuin kaksi Nintendo-fania.