Tuorein sisältö

Räiski viikonlopun iloksi - testaa V2.fi:n Team Fortress 2 -palvelinta

18.01.2008 klo 15.18 | Luettu: 15476 kertaa | Teksti: Mikko Heinonen



Yleisön pyynnöstä V2.fi on pystyttänyt testauskäyttöön Team Fortress 2 -pelipalvelimen. Nyt toivoisimme sille kuormitusta, jotta näemme toimiiko homma ylipäätään lainkaan tällä palvelinraudalla.

Ainakin tämän viikonlopun ajan, mahdollisesti pitempäänkin, toimii TF2-palvelin osoittessa 193.64.190.78 (mars.v2.fi). Palvelin on pystyssä täysin "vanilja-asetuksilla", jos teillä on perusteltuja ehdotuksia paremmista, niitä voi esittää. Samoin toivomme raportteja ongelmista palvelimen kanssa.

Hauskaa tiimiräiskintäviikonloppua kaikille!

V2.fi | Mikko Heinonen
< Sega huvittaa Lähi-i... Muistutus: FreeCiv-p... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (20 viestiä)

Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

18.01.2008 klo 15.45

suosittelen kyllä perus mappeja

Koska minun ansiosta eräällä servulla ei enään pelata tiettyjä mappeja =DD
spyllä menen spawniin ja puukotin 15 tyyppiä putkeen

+ kaikki lentävät kartan ulkopuolelle eivätkä kuole/pääse takaisin ja jotkut mapit eivät ole oikein "optimoituja" fps heittelehtii

mutta jos on jotain hyviä mappeja voi jotain lisäillä
lainaa
Laquendi

Rekisteröitynyt 17.10.2007

18.01.2008 klo 15.57

Perus mapit paitsi granary ja well ja customeista lazytown, mach3, orange_x/tower, turbine_v3, castle3, impact ja ehdottomasti melee_ringking! Se joku halosta pöllitty battlegreek vai mikä olikaan on kans ihan jees mut ei mikään välttämättömyys.
lainaa
Sampson

Rekisteröitynyt 21.10.2007

18.01.2008 klo 16.27

Olisi myös suotavaa, että jos voisitte laittaa v2.fin kautta ladattavan mappipackin, ettei tarvitsisi ladata peliserveriltä varsinkaan, jos Customeita tulee useampia.
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

18.01.2008 klo 16.29

Well ja 2Fort classic mapit ehdottomasti mukaan. Todella hyviä, verrattuna nykyisiin, tai ainakin tuo Well.
lainaa
Silverblade

Rekisteröitynyt 04.04.2007

18.01.2008 klo 16.47

Miksei serveri näy euroopan listassa? O.o
lainaa
ctrl-k

Moderaattori

Rekisteröitynyt 03.04.2007

18.01.2008 klo 16.58

Laquendi kirjoitti:
Perus mapit paitsi granary ja well ja customeista lazytown, mach3, orange_x/tower, turbine_v3, castle3, impact ja ehdottomasti melee_ringking! Se joku halosta pöllitty battlegreek vai mikä olikaan on kans ihan jees mut ei mikään välttämättömyys.


Orange X ei toimi ollenkaan. Täysin tasapainoton (tai siis täydessä tasapainossa, koska kumpikaan osapuoli ei _ikinä_ voita). Turbine on siedettävä, mutta ei paljon inspiroi. Ainakin Lazytownin aiemmissa versioissa viimeisen cp:n käppääminen oli lähes mahdotonta. Myös Mach3 on melko tasapainoton (hyökkäys/puolustus-suhteessa). Monet palvelimet ovat täynnä puolivillaisia räpellyksiä, jotka tappavat peli-ilon ja lopulta johtavat servun tyhjenemiseen. Siksi karttavalintoja pitää miettiä kunnolla.

Harmi, etten ehdi kokeilla tänään.

Omat ehdotukseni suhteellisen tasapainoisiksi customeiksi ovat:

- cp_labor
- stronghold_b5
- cp_castle
- cp_shock (kaipaa optimointia)

Cp_quarry vaikutti kiinnostavalta, mutta tasapainosta en tiedä mitään, koska ehdin pelata viitisentoista minuuttia.
lainaa
Caparzo

Rekisteröitynyt 04.01.2008

18.01.2008 klo 17.01

Perusmapeiksi: gravel pit, 2fort, dustbowl ja well (ja joitain custom mappeja)

Pelaaja määrä noin 26-30 olisi hyvä.

Mappien kesto ei liian pitkä tai lyhyt (10 min per erä) ja voittomäärä johonkin 4 asti.
lainaa
Aniska

Rekisteröitynyt 04.04.2007

18.01.2008 klo 17.02

Cp_wolf on loistava kartta.
lainaa
Riabo

Rekisteröitynyt 17.04.2007

18.01.2008 klo 17.05

Hienoa! Vieläku sais statsi sydeemi ;D
lainaa
ctrl-k

Moderaattori

Rekisteröitynyt 03.04.2007

18.01.2008 klo 17.05

Joop, wolfin vois lisätä listaan.
lainaa
Laquendi

Rekisteröitynyt 17.10.2007

18.01.2008 klo 17.20

ctrl-k kirjoitti:
Laquendi kirjoitti:
Perus mapit paitsi granary ja well ja customeista lazytown, mach3, orange_x/tower, turbine_v3, castle3, impact ja ehdottomasti melee_ringking! Se joku halosta pöllitty battlegreek vai mikä olikaan on kans ihan jees mut ei mikään välttämättömyys.


Orange X ei toimi ollenkaan. Täysin tasapainoton (tai siis täydessä tasapainossa, koska kumpikaan osapuoli ei _ikinä_ voita). Turbine on siedettävä, mutta ei paljon inspiroi. Ainakin Lazytownin aiemmissa versioissa viimeisen cp:n käppääminen oli lähes mahdotonta. Myös Mach3 on melko tasapainoton (hyökkäys/puolustus-suhteessa). Monet palvelimet ovat täynnä puolivillaisia räpellyksiä, jotka tappavat peli-ilon ja lopulta johtavat servun tyhjenemiseen. Siksi karttavalintoja pitää miettiä kunnolla.


Ei tässä kumminkaan mitään turnauksia aleta pelaamaan publilla niin ihan samahan se on onko ne tasapainoisia vai ei. Tärkeintä on että mappiä on hauska pelata ja siihen kategoriaan orange x ja mach3 pääsevät ihan kevyesti. Olen kyllä nähnyt sekä orange x:n että lazytownin loppuvan useita kertoja vaikka rundit voi kyllä venyä tuntien mittaisiksi, mutta sitä vartenhan on timelimitit.
lainaa
ctrl-k

Moderaattori

Rekisteröitynyt 03.04.2007

18.01.2008 klo 17.47

Laquendi kirjoitti:


Ei tässä kumminkaan mitään turnauksia aleta pelaamaan publilla niin ihan samahan se on onko ne tasapainoisia vai ei. Tärkeintä on että mappiä on hauska pelata ja siihen kategoriaan orange x ja mach3 pääsevät ihan kevyesti. Olen kyllä nähnyt sekä orange x:n että lazytownin loppuvan useita kertoja vaikka rundit voi kyllä venyä tuntien mittaisiksi, mutta sitä vartenhan on timelimitit.


Tässä näkyykin erimielisyyden syy. Minun näkemykseni on, että tavoitepohjaisessa tiimipelissä tarkoituksena on saavuttaa annetut tavoitteet. Joukkue pyrkii voittamaan toisen joukkueen annetun pelimuodon puitteissa. Tämä on siis erotuksena esimerkiksi DM ja Team DM -pelimuotoihin, joissa ainoa tavoite on frägääminen. Orange X:n kaltaiset kartat rikkovat hyvin perustavalla tavalla tiimipelin mekaniikan ja pystyvät lähinnä tarjoamaan tarkeille hiirikäden harjoitusta, ts. frägäämistä.

Tiimiaspektin lisäksi esimerkiksi Orange X (mutta myös moni muu kartta) unohtaa täysin luokkatasapainon. TF2:n hahmoluokista useimmat ovat hitaita ja avoimissa kartoissa helppoa riistaa tarkeille. Tämä johtaa toisaalta siihen, että ainoat pelikelpoiset luokat ovat tarkki, partiolainen ja moramies, ja toisaalta pelin kuivumiseen puolustusvoittoiseksi nyhjäämiseksi, mikä on kaikkea muuta kuin hauskaa.

Tf2 itsessään on yksi parhaiten tasapainotetuista verkkoräiskinnöistä ikinä, minkä vuoksi onkin tavallista irvokkaampaa, kun toimiva konsepti romutetaan huonoilla kartoilla ja typerillä asetuksilla (EI SPAWNTIMERIA LMAO!!1).
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

18.01.2008 klo 18.18

Caparzo kirjoitti:

Pelaaja määrä noin 26-30 olisi hyvä.


Pelaajamäärä on se CPU-intensiivisin juttu. Katselen loadeja nyt ja ne ovat 60% hujakoilla, pitäisi jäädä tilaa muillekin peleille vielä joten tästä ei voi kyllä nousta yhtään tällä laitteistolla.

Kone on P4 HT 2,8 GHz, 2 Gt RAM, 75G+75G SATA-RAID. Bitti 9 Mbps synkroninen.
lainaa
Aniska

Rekisteröitynyt 04.04.2007

18.01.2008 klo 18.36

Serveri ainakin toimii mainiosti.
lainaa
Jaffakeksi93

Rekisteröitynyt 14.04.2007

18.01.2008 klo 21.19

Kuka ostaa mulle TF2:den? ;(
lainaa
Jeppe

18.01.2008 klo 22.24

1) Servulle saatava Spawnien suojaus päälle, ettei voi raiskata heränneitä / idlaavia suoraan spawnista kun joku kulkee ulos tai sisään!!!

2) autokick >150 ping! Välillä lagaa kun porukalla on ylisuuria pingejä.

Muutoin toimii hienosti, vielä jos kartat alkavat vaihtua...
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

18.01.2008 klo 22.42

Pieniä muutoksia tehtiin: karttakierron pitäisi nyt ruveta toimimaan, idlestä potkitaan pois ja RCONin haksailu on estetty ainakin jossain määrin.

Koska olen säätänyt tätä vapaa-aikana ja peliserverit vähän vieraita, niin otan mieluusti vastaan ihan valmiita server.cfg -rivejä, joita lätkiä konffeihin. Esim. tuota ping-autokickiä ei ainakaan noista vakiokonffeista löytänyt.
lainaa
tiong

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.01.2008 klo 23.20

Jos custom-mappeja pitää mappilistaan tunkea niin sitten jokin mapvote-skripti kiitos :)

HLStatsX olisi myös mukava lisä.
lainaa
Dustin

Rekisteröitynyt 13.01.2008

19.01.2008 klo 01.43

Joku ehdotti lisäslotteja serverille. Todettakoon yleisesti että TF2 max slottimäärä on 24 (rajoitus valven toimesta) ellei sitten ole hakkeroitu serveri jolla saa jopa 32 slottisia servereitä.

Mikolle tiedoksi ettei noita ping autokickejä yms pelkillä konffeilla saa. Serverille pitää asentaa erillinen plugin joka tuo nuo ominaisuudet. Vinkkinä voisin sanoa että googleta mani-admin-plugin ja pääset säätämään.

Ohimennen voin sanoa että "kilpailu" on aina tervetullutta. Suomessa onkin liian monta tyhjää TF2 serveriä ja vain muutama täysi.
lainaa
Sampson

Rekisteröitynyt 21.10.2007

19.01.2008 klo 17.27

Tänää Klo 8 niin monta pelaaja paikalle ku mahollista niin saadan vähän toimintaa serverille.

Laittakaa ilmoitus, jos olet tulossa.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova