Räiski viikonlopun iloksi - testaa V2.fi:n Team Fortress 2 -palvelinta
Yleisön pyynnöstä V2.fi on pystyttänyt testauskäyttöön Team Fortress 2 -pelipalvelimen. Nyt toivoisimme sille kuormitusta, jotta näemme toimiiko homma ylipäätään lainkaan tällä palvelinraudalla.
Ainakin tämän viikonlopun ajan, mahdollisesti pitempäänkin, toimii TF2-palvelin osoittessa 193.64.190.78 (mars.v2.fi). Palvelin on pystyssä täysin "vanilja-asetuksilla", jos teillä on perusteltuja ehdotuksia paremmista, niitä voi esittää. Samoin toivomme raportteja ongelmista palvelimen kanssa.
Hauskaa tiimiräiskintäviikonloppua kaikille!
Keskustelut (20 viestiä)
Rekisteröitynyt 25.07.2007
18.01.2008 klo 15.45
Koska minun ansiosta eräällä servulla ei enään pelata tiettyjä mappeja =DD
spyllä menen spawniin ja puukotin 15 tyyppiä putkeen
+ kaikki lentävät kartan ulkopuolelle eivätkä kuole/pääse takaisin ja jotkut mapit eivät ole oikein "optimoituja" fps heittelehtii
mutta jos on jotain hyviä mappeja voi jotain lisäillä
Rekisteröitynyt 17.10.2007
18.01.2008 klo 15.57
Rekisteröitynyt 21.10.2007
18.01.2008 klo 16.27
Rekisteröitynyt 04.07.2007
18.01.2008 klo 16.29
Rekisteröitynyt 04.04.2007
18.01.2008 klo 16.47
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.01.2008 klo 16.58
Perus mapit paitsi granary ja well ja customeista lazytown, mach3, orange_x/tower, turbine_v3, castle3, impact ja ehdottomasti melee_ringking! Se joku halosta pöllitty battlegreek vai mikä olikaan on kans ihan jees mut ei mikään välttämättömyys.
Orange X ei toimi ollenkaan. Täysin tasapainoton (tai siis täydessä tasapainossa, koska kumpikaan osapuoli ei _ikinä_ voita). Turbine on siedettävä, mutta ei paljon inspiroi. Ainakin Lazytownin aiemmissa versioissa viimeisen cp:n käppääminen oli lähes mahdotonta. Myös Mach3 on melko tasapainoton (hyökkäys/puolustus-suhteessa). Monet palvelimet ovat täynnä puolivillaisia räpellyksiä, jotka tappavat peli-ilon ja lopulta johtavat servun tyhjenemiseen. Siksi karttavalintoja pitää miettiä kunnolla.
Harmi, etten ehdi kokeilla tänään.
Omat ehdotukseni suhteellisen tasapainoisiksi customeiksi ovat:
- cp_labor
- stronghold_b5
- cp_castle
- cp_shock (kaipaa optimointia)
Cp_quarry vaikutti kiinnostavalta, mutta tasapainosta en tiedä mitään, koska ehdin pelata viitisentoista minuuttia.
Rekisteröitynyt 04.01.2008
18.01.2008 klo 17.01
Pelaaja määrä noin 26-30 olisi hyvä.
Mappien kesto ei liian pitkä tai lyhyt (10 min per erä) ja voittomäärä johonkin 4 asti.
Rekisteröitynyt 04.04.2007
18.01.2008 klo 17.02
Rekisteröitynyt 17.04.2007
18.01.2008 klo 17.05
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.01.2008 klo 17.05
Rekisteröitynyt 17.10.2007
18.01.2008 klo 17.20
Perus mapit paitsi granary ja well ja customeista lazytown, mach3, orange_x/tower, turbine_v3, castle3, impact ja ehdottomasti melee_ringking! Se joku halosta pöllitty battlegreek vai mikä olikaan on kans ihan jees mut ei mikään välttämättömyys.
Orange X ei toimi ollenkaan. Täysin tasapainoton (tai siis täydessä tasapainossa, koska kumpikaan osapuoli ei _ikinä_ voita). Turbine on siedettävä, mutta ei paljon inspiroi. Ainakin Lazytownin aiemmissa versioissa viimeisen cp:n käppääminen oli lähes mahdotonta. Myös Mach3 on melko tasapainoton (hyökkäys/puolustus-suhteessa). Monet palvelimet ovat täynnä puolivillaisia räpellyksiä, jotka tappavat peli-ilon ja lopulta johtavat servun tyhjenemiseen. Siksi karttavalintoja pitää miettiä kunnolla.
Ei tässä kumminkaan mitään turnauksia aleta pelaamaan publilla niin ihan samahan se on onko ne tasapainoisia vai ei. Tärkeintä on että mappiä on hauska pelata ja siihen kategoriaan orange x ja mach3 pääsevät ihan kevyesti. Olen kyllä nähnyt sekä orange x:n että lazytownin loppuvan useita kertoja vaikka rundit voi kyllä venyä tuntien mittaisiksi, mutta sitä vartenhan on timelimitit.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
18.01.2008 klo 17.47
Ei tässä kumminkaan mitään turnauksia aleta pelaamaan publilla niin ihan samahan se on onko ne tasapainoisia vai ei. Tärkeintä on että mappiä on hauska pelata ja siihen kategoriaan orange x ja mach3 pääsevät ihan kevyesti. Olen kyllä nähnyt sekä orange x:n että lazytownin loppuvan useita kertoja vaikka rundit voi kyllä venyä tuntien mittaisiksi, mutta sitä vartenhan on timelimitit.
Tässä näkyykin erimielisyyden syy. Minun näkemykseni on, että tavoitepohjaisessa tiimipelissä tarkoituksena on saavuttaa annetut tavoitteet. Joukkue pyrkii voittamaan toisen joukkueen annetun pelimuodon puitteissa. Tämä on siis erotuksena esimerkiksi DM ja Team DM -pelimuotoihin, joissa ainoa tavoite on frägääminen. Orange X:n kaltaiset kartat rikkovat hyvin perustavalla tavalla tiimipelin mekaniikan ja pystyvät lähinnä tarjoamaan tarkeille hiirikäden harjoitusta, ts. frägäämistä.
Tiimiaspektin lisäksi esimerkiksi Orange X (mutta myös moni muu kartta) unohtaa täysin luokkatasapainon. TF2:n hahmoluokista useimmat ovat hitaita ja avoimissa kartoissa helppoa riistaa tarkeille. Tämä johtaa toisaalta siihen, että ainoat pelikelpoiset luokat ovat tarkki, partiolainen ja moramies, ja toisaalta pelin kuivumiseen puolustusvoittoiseksi nyhjäämiseksi, mikä on kaikkea muuta kuin hauskaa.
Tf2 itsessään on yksi parhaiten tasapainotetuista verkkoräiskinnöistä ikinä, minkä vuoksi onkin tavallista irvokkaampaa, kun toimiva konsepti romutetaan huonoilla kartoilla ja typerillä asetuksilla (EI SPAWNTIMERIA LMAO!!1).
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
18.01.2008 klo 18.18
Pelaaja määrä noin 26-30 olisi hyvä.
Pelaajamäärä on se CPU-intensiivisin juttu. Katselen loadeja nyt ja ne ovat 60% hujakoilla, pitäisi jäädä tilaa muillekin peleille vielä joten tästä ei voi kyllä nousta yhtään tällä laitteistolla.
Kone on P4 HT 2,8 GHz, 2 Gt RAM, 75G+75G SATA-RAID. Bitti 9 Mbps synkroninen.
Rekisteröitynyt 04.04.2007
18.01.2008 klo 18.36
Rekisteröitynyt 14.04.2007
18.01.2008 klo 21.19
18.01.2008 klo 22.24
2) autokick >150 ping! Välillä lagaa kun porukalla on ylisuuria pingejä.
Muutoin toimii hienosti, vielä jos kartat alkavat vaihtua...
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
18.01.2008 klo 22.42
Koska olen säätänyt tätä vapaa-aikana ja peliserverit vähän vieraita, niin otan mieluusti vastaan ihan valmiita server.cfg -rivejä, joita lätkiä konffeihin. Esim. tuota ping-autokickiä ei ainakaan noista vakiokonffeista löytänyt.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
18.01.2008 klo 23.20
HLStatsX olisi myös mukava lisä.
Rekisteröitynyt 13.01.2008
19.01.2008 klo 01.43
Mikolle tiedoksi ettei noita ping autokickejä yms pelkillä konffeilla saa. Serverille pitää asentaa erillinen plugin joka tuo nuo ominaisuudet. Vinkkinä voisin sanoa että googleta mani-admin-plugin ja pääset säätämään.
Ohimennen voin sanoa että "kilpailu" on aina tervetullutta. Suomessa onkin liian monta tyhjää TF2 serveriä ja vain muutama täysi.
Rekisteröitynyt 21.10.2007
19.01.2008 klo 17.27
Laittakaa ilmoitus, jos olet tulossa.
Kirjoita kommentti