Segan ja Gearboxin Alien-kiista velloo yhä: "Pitchford teki mitä hemmettiä halusi"
Polygon uutisoi edelleen jatkuvasta kiistelystä Segan ja Gearbox-pelistudion välillä koskien huikean heikkoa ja flopannutta Aliens: Colonial Marinesia.
Lakijuttu asian ympärille kehkeytyi, kun firmat saivat joukkohaasteen kuluttajien harhaanjohtamisesta: aikainen pelikuva näytti paljon paremmalta kuin lopullinen tuote. Gearbox pyysi heinäkuussa, että heidät jätettäisiin jutun ulkopuolelle, koska markkinointi oli Segan vastuulla. Sega lupasikin maksaa korvauksia pelin ostaneille.
Nyt kiistely kuitenkin jatkuu, sillä Polygon esittelee vuotaneita sähköposteja, joissa Gearboxin osuus asiaan esittäytyy toisenlaisena. Yksi niistä väittää, että Gearbox huijasi Segaa ja sen perustaja Randy Pitchford saa tehdä "mitä v**** haluaa".
Uusimmassa vetoomuksessa kerrotaan, että markkinointimateriaalin täytyi olla molempien osapuolten hyväksymää, erityisesti Pitchfordin mukanaolo oli oleellista. Gearbox oli myös vakuuttanut Segalle, että vuoden 2012 E3-lehdistödemo oli se standardi, millainen pelistä oli tulossa. Segan mukaan Gearbox rikkoi myös osapuolten tekemää PR-sopimusta jatkuvasti puhumalla asioista, joita pelissä ei ollut.
Soppa vain jatkuu siis.
Keskustelut (12 viestiä)
04.09.2014 klo 13.33
Rekisteröitynyt 17.03.2009
04.09.2014 klo 13.51 7
Pitchford varmaan halusi hyvän tekoälyn. Ei siis pidä otsikon väite paikkansa
En usko. Tekoäly tai hauska pelattavuus eivät ole prioriteetteja tripla-A kehittäjille.
Esmes Bioshitit olivat tarkotuksella linearisoituja ja tyhmennettyjä, koska Ken Levine uskoi, että peli myy paremmin jos se ei ole haastava.
04.09.2014 klo 13.59 4
04.09.2014 klo 14.13 1
En kyllä koskaan tajua miksi tuo kirosana pitää ns. sensuroida. Jokainen meistä kyllä tietää mitä siinä on, joten miksi sensurointi?
Sinä oletkin kuullut sen sanan joskus. Mutta ne pikkulellut 2v eivät ole vielä nähneet yhtäkään sanaa
04.09.2014 klo 14.15
Pitchford varmaan halusi hyvän tekoälyn. Ei siis pidä otsikon väite paikkansa
En usko. Tekoäly tai hauska pelattavuus eivät ole prioriteetteja tripla-A kehittäjille.
Esmes Bioshitit olivat tarkotuksella linearisoituja ja tyhmennettyjä, koska Ken Levine uskoi, että peli myy paremmin jos se ei ole haastava.
Niinno ehkä Pitchford halusi pelinsä tunnetuksi tällä tavalla. Jos siitä olisi tehty ihan perushyvä niin ei olisi näin paljon kohua ja mediatilaa
04.09.2014 klo 14.21
On tuo kyllä melkosta kun nyt katsoo. Puuttuu suurin osa raycast-varjoista, real time point lightteja, kaikki halot, volumetrinen sumu...?
Tulee vaan mieleen voiko kyseessä olla edes sama engine? Oliko demo rendattu ajan kanssa näyttämään tolta tai ajettu jollain Googlen supertietokoneella? Eipä ihme että haetaan korvauksia.
04.09.2014 klo 14.48 6
En usko. Tekoäly tai hauska pelattavuus eivät ole prioriteetteja tripla-A kehittäjille.
Esmes Bioshitit olivat tarkotuksella linearisoituja ja tyhmennettyjä, koska Ken Levine uskoi, että peli myy paremmin jos se ei ole haastava.
Bioshockit tyhmennettyjä? En kyllä tiedä mitä "2deep4u" pelejä sinä pelaat.
04.09.2014 klo 15.22 2
En usko. Tekoäly tai hauska pelattavuus eivät ole prioriteetteja tripla-A kehittäjille.
Esmes Bioshitit olivat tarkotuksella linearisoituja ja tyhmennettyjä, koska Ken Levine uskoi, että peli myy paremmin jos se ei ole haastava.
Bioshockit tyhmennettyjä? En kyllä tiedä mitä "2deep4u" pelejä sinä pelaat.
Pelkästään jo Fallout New Vegasiin verrattuna Bioshock on pienen laatikon älytön räiskintä
Rekisteröitynyt 11.04.2007
04.09.2014 klo 15.37 3
Rekisteröitynyt 16.06.2014
04.09.2014 klo 16.08 2
Se on jo tiedetty kauan, että Segan rahat käytettiin Borderlandsiin.
04.09.2014 klo 19.48
En kyllä koskaan tajua miksi tuo kirosana pitää ns. sensuroida. Jokainen meistä kyllä tietää mitä siinä on, joten miksi sensurointi?
Sinä oletkin kuullut sen sanan joskus. Mutta ne pikkulellut 2v eivät ole vielä nähneet yhtäkään sanaa
En usko että tällä sivulla olisi yhtään alle 10-vuotiasta.
05.09.2014 klo 10.02 3
Se on jo tiedetty kauan, että Segan rahat käytettiin Borderlandsiin.
Kirjoita kommentti