Tuorein sisältö

Peter Molyneuxin jumaluus on nyt pelattavissa iOS-laitteilla

08.08.2014 klo 21.57 | Luettu: 5339 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Mies legendaaristen pelien ja vielä legendaarisempien leukojenlänkyttelyjen takaa, Peter Molyneux, on julkaissut nyt Godus-pelinsä ilmaiseksi iOS-laitteille. Kyseessä on miehen tyylin mukaisesti jumalpeli, jossa luodaan maailmaa palvojille ja joko autetaan tai rankaistaan heitä. Peliin luvataan lisää ominaisuuksia jatkossa.

Godus löytyy myös Steamin Early Accessista ja siihenkin lisätään ominaisuuksia, muun muassa "häikäisevä, hämmentävä ja kiistämättä mahtava ominaisuus yksinoikeudella vain PC-versiossa". Tätä ei yllättäen sanonut Peter itse, vaan 22cansin yhteisöjohtaja George Kelion.

Godus AppStoressa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< EA tarjoaa 168 tunti... Rullasiko Valve Sour... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (5 viestiä)

Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

08.08.2014 klo 22.14

Mobiilipelinä tämä olisi alunperinkin pitänyt julkaista.
lainaa
Nimi

08.08.2014 klo 23.14 1 tykkää tästä

Kuulostaa ihan black&white kopiolta. En lataa vaiks ilmaseks sais! Wituttaa kun riistetään toisten ideat.
lainaa
anttipetteri

08.08.2014 klo 23.41 4 tykkää tästä

Nimi kirjoitti:
En lataa vaiks ilmaseks sais!


Sen saa
lainaa
RamiSelin

Rekisteröitynyt 19.04.2008

09.08.2014 klo 00.10 6 tykkää tästä

Nimi kirjoitti:
Kuulostaa ihan black&white kopiolta. En lataa vaiks ilmaseks sais! Wituttaa kun riistetään toisten ideat.


Muiden ideat? Molyneux toimi Black & Whiten suunnittelijana, joten tuon suhteen toisia ei riistetä.
lainaa
CptShitpants

14.08.2014 klo 10.06

Nimi kirjoitti:
Kuulostaa ihan black&white kopiolta. En lataa vaiks ilmaseks sais! Wituttaa kun riistetään toisten ideat.


Ensinnäkin kuten yläpuolella sanotaan, peli on Molyneuxin suunnittelema, joka on työskennellyt pääsuunnittelijana Black & Whitessa ja jo 90-luvulla julkaistussa jumalpelissä Populouksessa.
En usko että tässä riistetään ketään eikä mitään.

Toisekseen oletko koskaan tullut miettineeksi mihin ihmiskunta meinisi jos ideoita ei lainattaisi ja kopioitaisi? Kopio useimmiten tarkoittaa sitä että kopiota tehdessä sitä parannellaan ja kehitellään.
Mielestäsi esimerkiksi FPS pelejen olisi pitänyt jäädä W3D, DOOM ja Quaken tasolle? Koska eihän toisten ideoita saa riistää missään nimessä, herranjestas sentään! Ilman plagiointia ja ideoiden lainalua ei peliteollisuus olisi kehittynyt tähän päivään vieläkään, ei olisi äidin pikkuisille räkänokille Call of Dutya eikä naapurin Makelle World of Warcraftia. Mitä vikaa ideoiden "riistossa" on?

Mitä varsinaiseen artikkeliin tulee, mielestäni Peter Molyeux on hienovaraisen kovakouraisesti romuttanut maineensa peli-alalla,
vanha tekijä, oman genrensä nero on kuin onkin vain rahan perässä.
Pettymys sinänsä, olen aina ajatellut että nämä old school-tekijät olisivat peleilleen uskollisia loppuun saakka, kuten esimerkiksi Sid Meier.

Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova