Puolen miljoonan Kickstarter-peli kosahti, tekijät kertovat miksi
Gamespot raportoi, että yli puoli miljoonaa dollaria Kickstarterissa kerännyt Yogscast-Youtubekanavan Yogventures-peli on peruttu. Tämä on tietenkin huono uutinen niille yli 10 000 ihmiselle, jotka peliin sijoittivat, joten tekijöillä on selittämistä.
Video kertoo lisää projektin molemmista puolista :
Kickstarter-sivulla kerrotaan nyt, mitkä tekijät päätökseen ajoivat, sekä mihin rahat (noin 415 000 Kickstarterin ja Amazonin siivujen jälkeen) menivät. Yhdelle taiteilijalle maksettiin sovittu 35 000 dollaria, mutta kahden viikon työrupeaman jälkeen hän saikin töitä LucasArtsilta ja lähti lätkimään. 150 000 siirrettiin Yogscastin tilille, kun taloushallinnan tehokkuudesta tuli kiistaa. Loppujen lopuksi pelin tekijäfirma Winterkewl Games jäi projektista miinukselle ja nyt Yogscastin ja Winterkewlin sukset ovat sievästi ristissä.
Lewis Brindley, yksi Yogscastin perustajista totesi, että projekti oli lopulta "liian kunnianhimoinen ja vaikea" kuuden miehen pelistudiolle, ja sysää vastuuta Winterkewlin niskaan.
Kuten Gamespotin videokin toteaa: eikö se vastuu olisi kuitenkin (myös) Yogscastin? Kickstarttaajille on nyt lahjoitettu latauskoodi TUG-nimiseen peliin ja Yogscastin Redditissä luvataan sen olevan vasta alkua. Kommentoijista löytyy niitä, jotka tyytyivät TUGiin, mutta myös niitä, jotka ovat pettyneitä koko sotkuun. Loikatkaa mukaan, jos lisäkiistely liinnostaa.
Liikaa kunnianhimoa, huonoja päätöksiä, liian vähän kokemusta. Näihin on projekteja ennenkin kaatunut.
Video kertoo lisää projektin molemmista puolista :
Kickstarter-sivulla kerrotaan nyt, mitkä tekijät päätökseen ajoivat, sekä mihin rahat (noin 415 000 Kickstarterin ja Amazonin siivujen jälkeen) menivät. Yhdelle taiteilijalle maksettiin sovittu 35 000 dollaria, mutta kahden viikon työrupeaman jälkeen hän saikin töitä LucasArtsilta ja lähti lätkimään. 150 000 siirrettiin Yogscastin tilille, kun taloushallinnan tehokkuudesta tuli kiistaa. Loppujen lopuksi pelin tekijäfirma Winterkewl Games jäi projektista miinukselle ja nyt Yogscastin ja Winterkewlin sukset ovat sievästi ristissä.
Lewis Brindley, yksi Yogscastin perustajista totesi, että projekti oli lopulta "liian kunnianhimoinen ja vaikea" kuuden miehen pelistudiolle, ja sysää vastuuta Winterkewlin niskaan.
Kuten Gamespotin videokin toteaa: eikö se vastuu olisi kuitenkin (myös) Yogscastin? Kickstarttaajille on nyt lahjoitettu latauskoodi TUG-nimiseen peliin ja Yogscastin Redditissä luvataan sen olevan vasta alkua. Kommentoijista löytyy niitä, jotka tyytyivät TUGiin, mutta myös niitä, jotka ovat pettyneitä koko sotkuun. Loikatkaa mukaan, jos lisäkiistely liinnostaa.
Liikaa kunnianhimoa, huonoja päätöksiä, liian vähän kokemusta. Näihin on projekteja ennenkin kaatunut.
Keskustelut (7 viestiä)
20.07.2014 klo 17.28 13
20.07.2014 klo 17.56 1
Siinä oli joku sopimus reikä mitä se hyödynti.
20.07.2014 klo 18.22 2
Rekisteröitynyt 04.04.2008
20.07.2014 klo 19.42 20
"Because we had worked out a contract that guaranteed each of the principal artists a $35,000 lump sum payment, and we didn't make any clear clause on how and why someone could legally stop working on the project, The artist in question got paid, worked for about 2 weeks and then stopped working on the project. We had no way to force that person to pay back any of the funds and it was a bitter lesson to learn." Kickstarterin sivuilta..
Täysiä idiootteja kaikki. Niin tekijät, Yogscast kuin kickstarttaajatkin.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
20.07.2014 klo 23.52 11
Rekisteröitynyt 27.11.2013
21.07.2014 klo 10.51
21.07.2014 klo 17.11
http://www.youtube.com/watch?v=JtWH5LRHiqI