Amplituden paluu on pulassa, Insomniac auttoi
Harmonixilla on ollut jonkin aikaa käynnissä Kickstarter-kampanja Amplitude-pelin tuomiseksi nykylaitteille. Rytmipelin paluu ei ole kuitenkaan innostanut kickstarttaajia - ehkä koko Kickstarter-huumakin on laantunut.
Polygon kertoo, että Insomniacin toimitusjohtaja Ted Price on nyt kampanjoinut Amplituden puolesta ja lisännyt itsekin pottiin 7500 dollaria. Se onkin vähän piristänyt Kickstarter-kampanjaa, mutta kun kolme päivää on jäljellä ja 200 000 dollaria uupuu, alkaa vaikuttaa siltä, ettei rahoja saada kasaan. Tosin on sellaisia ihmeitä ennenkin tapahtunut!
Keskustelut (6 viestiä)
20.05.2014 klo 22.15 1
20.05.2014 klo 23.16
Hirvittävän isoa summaa kyllä hakivat kun ottaa huomioon että kickstarterin suosituimmat päivät on jo ohi. Eikö tällaisen pelin kehittämiseen olisi esim 1/3 tuosta summasta riittänyt?
Ei olisi. Suhteellinen kookas tiimi kokeneita tekijöitä, pelkästään palkkakuluihin menee iso siivu rahaa. Pelien tekeminen on kallista hommaa.
20.05.2014 klo 23.30
Hirvittävän isoa summaa kyllä hakivat kun ottaa huomioon että kickstarterin suosituimmat päivät on jo ohi. Eikö tällaisen pelin kehittämiseen olisi esim 1/3 tuosta summasta riittänyt?
No ei olisi, ja Ted Pricen kaltaisen miehen $7500 summa tuntuu lähinnä vitsiltä jos se olisi oikeasti kiinnostunut tästä. Itseltä löytyy alkuperäinen Amplitude hyllystä koska se on yksi PS2:sen parhaimmistoa.
20.05.2014 klo 23.36 1
Hirvittävän isoa summaa kyllä hakivat kun ottaa huomioon että kickstarterin suosituimmat päivät on jo ohi. Eikö tällaisen pelin kehittämiseen olisi esim 1/3 tuosta summasta riittänyt?
Ei olisi. Suhteellinen kookas tiimi kokeneita tekijöitä, pelkästään palkkakuluihin menee iso siivu rahaa. Pelien tekeminen on kallista hommaa.
No kuitenkin siltä kannalta olisi kannattanut laittaa pienempi tavoitesumma että edes saavat jotain rahaa tälle projektille (ja jos menee sen yli niin se on mukavaa ekstraa). Tuo 775 000 dollarin summa tuntuu minusta aikamoiselta riskiltä ja tällähetkellä näyttää siltä ettei puuttuvaa 250 000 dollarin summaa saada eli he eivät saa mitään. Pitikö siis ahnehtia ja pyytää helvetinmoisia lahjoituksia?
21.05.2014 klo 10.44 1
Hirvittävän isoa summaa kyllä hakivat kun ottaa huomioon että kickstarterin suosituimmat päivät on jo ohi. Eikö tällaisen pelin kehittämiseen olisi esim 1/3 tuosta summasta riittänyt?
Ei olisi. Suhteellinen kookas tiimi kokeneita tekijöitä, pelkästään palkkakuluihin menee iso siivu rahaa. Pelien tekeminen on kallista hommaa.
No kuitenkin siltä kannalta olisi kannattanut laittaa pienempi tavoitesumma että edes saavat jotain rahaa tälle projektille (ja jos menee sen yli niin se on mukavaa ekstraa). Tuo 775 000 dollarin summa tuntuu minusta aikamoiselta riskiltä ja tällähetkellä näyttää siltä ettei puuttuvaa 250 000 dollarin summaa saada eli he eivät saa mitään. Pitikö siis ahnehtia ja pyytää helvetinmoisia lahjoituksia?
21.05.2014 klo 16.41 2
mutta nyt nämä on tällaisia entisten all-stars kehittäjien pyrkimyksiä hypätä pois suuryritysten oravanpyörästä mutta odottavat samalla saavansa kuitenkin aikaisemman kaltaisen korvauksen ja käyttävät muutenkin kalliita viimeisimpiä teknologioita