Sony Onlinen zombimaailma on H1Z1n iso
Sony Online Entertainment on julkistanut Redditissä uuden free-to-play-MMO:nsa nimeltä H1Z1. Kyseinen kirjainnumeroyhdistelmä on virus, joka on pyyhkäissyt ympäri maapallon ja jättänyt jälkeensä - mitäpä muutakaan kuin zombeja. Pääpainon luvataan kuitenkin olevan mätkeen sijaan rakentamisessa ja selviytymisessä. Maailman kerrotaan olevan massiivinen 'perusamerikkalainen' ympäristö, jota laajennetaan kunnes pelissä on 'tekijöiden oma versio Amerikasta'.
Pelaajat voivat rakentaa suojia ja linnoituksia zombeja sekä muita vihollisia vastaan ja craftaamalla voi luoda monenmoisia aseita. Pelimaailman kerrotaan olevan pysyvä ja pelaamassa voi olla samaan aikaan tuhansia pelaajia.
"Annamme pelaajille työkalut tehdä omia kaupunkejaan, leirejään, puolustuslinjojaan ja päättää kuinka luoda oma tukikohtansa. Käyttääkseni yksinkertausta vertausta, haluamme että pelaajat voivat tehdä The Walking Deadin Woodburyn, mikäli niin haluavat."
Lisää aiheesta Redditissä. Ensi viikolla pelistä esitetään livestream. H1Z1 on tulossa PC:lle ja PS4:lle.
Pelaajat voivat rakentaa suojia ja linnoituksia zombeja sekä muita vihollisia vastaan ja craftaamalla voi luoda monenmoisia aseita. Pelimaailman kerrotaan olevan pysyvä ja pelaamassa voi olla samaan aikaan tuhansia pelaajia.
"Annamme pelaajille työkalut tehdä omia kaupunkejaan, leirejään, puolustuslinjojaan ja päättää kuinka luoda oma tukikohtansa. Käyttääkseni yksinkertausta vertausta, haluamme että pelaajat voivat tehdä The Walking Deadin Woodburyn, mikäli niin haluavat."
Lisää aiheesta Redditissä. Ensi viikolla pelistä esitetään livestream. H1Z1 on tulossa PC:lle ja PS4:lle.
Keskustelut (11 viestiä)
10.04.2014 klo 20.18 3
10.04.2014 klo 20.34 2
10.04.2014 klo 20.39 2
10.04.2014 klo 20.40 1
Jos ihan oikeesti saisi sellasen zombi hommelin, missä luodaan klaaneja ja suhteita muihin selviytyjiin, missä zombit ovat uhka kyllä, mutta suurin uhka olisi se kilpaileva selviytyjä ryhmä. Eli ihminen olisi ihmiselle susi. Sitten voisin harkita
DayZ osoittaa kyllä täysin miten susi ihminen on toiselle. Jos joku ei tunne jotakuta niin se on kuula kalloon. Ei pelintekijät voi pakottaa klaaniutumista ja käytöstapoja.
Mut on tää melko väsynyttä miten ilmiselviä klooneja isotkin firmat jaksaa tehdä. Ilmeisesti täytyy odotella että joku modaaja tai indie keksii jotain uutta ja sen jälkeen saakin sitten varautua näkemään sitä kaikkialla. Pelifirmat ovat kovia patentoimaan ohjaimia sun muuta mutta pelitkin saisi kyllä ottaa mukaan. Jos teet liian samanlaisen niin muutaman miljoonan sakot ja myyntikielto.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
10.04.2014 klo 20.48 4
Mut on tää melko väsynyttä miten ilmiselviä klooneja isotkin firmat jaksaa tehdä. Ilmeisesti täytyy odotella että joku modaaja tai indie keksii jotain uutta ja sen jälkeen saakin sitten varautua näkemään sitä kaikkialla. Pelifirmat ovat kovia patentoimaan ohjaimia sun muuta mutta pelitkin saisi kyllä ottaa mukaan. Jos teet liian samanlaisen niin muutaman miljoonan sakot ja myyntikielto.
Mieluummin kyllä otan sata ilmiselvää silmät sidottuina hutaistua kopiota kuin annan isojen julkaisijoiden jyrätä pikkufirmoja sillä perusteella, että "peli muistuttaa liikaa" heidän peliään. Onhan tässä tähänkin asti nähty jo, mihin patentit vievät tällä alalla...
Rekisteröitynyt 18.01.2010
10.04.2014 klo 20.56
10.04.2014 klo 20.57 12
Rekisteröitynyt 02.03.2014
11.04.2014 klo 05.44
11.04.2014 klo 07.57 1
DayZ Origins modi oli hyvä esimerkki tälläisestä toiminnasta, joka oikeasti houkutteli ihan tuntemattomiakin pelaajia rakentamaan yhteistä leiriä, koska siitä oli hyötyä molemmille.
H1Z1 on niin massiivinen suhteessa Originsiin ja sen crafting on luultavasti vielä laajempaa, että uskon tähän peliin oikeasti tulevan suuria pelaaja yhteisöitä. Itselläni on ainakin 20 pelaajan kaveriporukka joka on kiinnostunut heti aloittamaan oman linnakkeen rakennustyöt kunhan early access saadaan ulos!
11.04.2014 klo 09.23
Ei enään näitä zombi pelejä ja etenkään näitä "free to play"
KyllÄ! me tarvitsemme MMO/FreeToPlay zombi pelin! tällä hetkellä niitä ei ole yhtään!
11.04.2014 klo 10.39
Jos ihan oikeesti saisi sellasen zombi hommelin, missä luodaan klaaneja ja suhteita muihin selviytyjiin, missä zombit ovat uhka kyllä, mutta suurin uhka olisi se kilpaileva selviytyjä ryhmä. Eli ihminen olisi ihmiselle susi. Sitten voisin harkita
Kuka määrittelee milloin peli on "liian lähellä" jotain toista samankaltaista peliä? Mitäs sitten, kun joku ottaa innoituista toisesta pelistä, mutta ei yritä kopioida vaikka sisältääkin samoja elementtejä? Tai tekee hyvin samankaltaisen pelin kuin edeltäjä, mutta yrittää parantaa kokemusta lisäämällä omia juttujansa?
Tässäkin asiassa isot jyräisivät pienet pois markkinoilta saman tien ja kohta ei olisi kuin sitä tylsää paskaa vuodesta toiseen kun kaikki pelit on jo tehty. Pahimmillaan homma menisi siihen, että "me pantentoitiin First Person kuvakulma, maksakaa rahaa tai ette saa käyttää". Ihan tällä tasolla ei vielä olla, mutta kokoajan ollaan menossa siihen suuntaan. Esim. King.com patentoi sanan Candy. Jos jollain lafkalla olisi paukkuja lähteä vastustamaan King.com "pantettia" se ei välttämättä menisi läpi, mutta ei pienillä devaajilla ole siihen resursseja.
Tässä on pari laatuesimerkkiä hyvistä "patenteista".
http://www.out-law.com/page-4676