Uusia tiedonmurusia Tom Clancyn The Divisionista
The Examiner on saanut käsiinsä uutta tietoa Ubisoftin tulevasta next-gen hiekkalaatikosta The Divisionista.
Pelin kehittäjät ovat konsultoineet läheisesti CIA-spesialistejä, armeijan edustajia, lääkäreitä ja survivalisteja tehdäkseen pelistä mahdollisimman realistisen selviytymiskokemuksen kaaoksen runtelemassa New Yorkissa. Osa kehitystiimistä on myös ottanut itse osaa selviytymiskoulutukseen saadakseen konkreettista tuntumaa siihen, millaista on selviytyä ilman ruokaa ja vettä haastavissa olosuhteissa.
Peliä varten koko New Yorkin kaupunki on muutettu virtuaalimuotoon kadun nimiä ja maamerkkejä myöten, joskin tietyillä alueilla kehittäjät ovat ottaneet pelaamisen kannalta tarvittavia vapauksia. Erityisesti peliä varten kehitetty uusi Snowdrop-moottori mahdollistaa valtavan elävän hiekkalaatikon, jossa tekoälyn ohjaamat hahmot elävät dynaamisesti omaa elämäänsä ja tekevät jokaisesta pelikerrasta arvaamattoman.
Kehittäjien mukaan yksinpeli ja moninpeli kulkevat The Divisionissa käsi kädessä. Esimerkiksi siirtyminen yksinpelistä co-op tai PvP-sessioon tapahtuu ilman erillistä viivettä. Jotkin kaupungin alueista mahdollistavat myös toisten pelaajien hyökkäämisen kesken session Souls-pelien tapaan.
Teksti: Mats Kyyrö
Pelin kehittäjät ovat konsultoineet läheisesti CIA-spesialistejä, armeijan edustajia, lääkäreitä ja survivalisteja tehdäkseen pelistä mahdollisimman realistisen selviytymiskokemuksen kaaoksen runtelemassa New Yorkissa. Osa kehitystiimistä on myös ottanut itse osaa selviytymiskoulutukseen saadakseen konkreettista tuntumaa siihen, millaista on selviytyä ilman ruokaa ja vettä haastavissa olosuhteissa.
Peliä varten koko New Yorkin kaupunki on muutettu virtuaalimuotoon kadun nimiä ja maamerkkejä myöten, joskin tietyillä alueilla kehittäjät ovat ottaneet pelaamisen kannalta tarvittavia vapauksia. Erityisesti peliä varten kehitetty uusi Snowdrop-moottori mahdollistaa valtavan elävän hiekkalaatikon, jossa tekoälyn ohjaamat hahmot elävät dynaamisesti omaa elämäänsä ja tekevät jokaisesta pelikerrasta arvaamattoman.
Kehittäjien mukaan yksinpeli ja moninpeli kulkevat The Divisionissa käsi kädessä. Esimerkiksi siirtyminen yksinpelistä co-op tai PvP-sessioon tapahtuu ilman erillistä viivettä. Jotkin kaupungin alueista mahdollistavat myös toisten pelaajien hyökkäämisen kesken session Souls-pelien tapaan.
Teksti: Mats Kyyrö
Keskustelut (17 viestiä)
Rekisteröitynyt 21.12.2010
02.03.2014 klo 18.07 1
Rekisteröitynyt 26.09.2007
02.03.2014 klo 18.18
02.03.2014 klo 18.22 12
Maailma sais olla oikeasti raaka ja haastava, muutoinkin kuin "sinua ammuttiin päähän, odota 3 sekuntia"
Joskus ensimmäisten Ghost Reconien ja Splinter Cellien aikaan uskalsin odottaakin tällaista peliä, mutta kun katsoo Blacklistia, Future Soldieria, AC4sta ja muita Hollywood-pökäleitä niin on vaikea hypettyä
02.03.2014 klo 18.41 7
Rekisteröitynyt 09.08.2009
02.03.2014 klo 18.44 1
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Maailma sais olla oikeasti raaka ja haastava, muutoinkin kuin "sinua ammuttiin päähän, odota 3 sekuntia"
Joskus ensimmäisten Ghost Reconien ja Splinter Cellien aikaan uskalsin odottaakin tällaista peliä, mutta kun katsoo Blacklistia, Future Soldieria, AC4sta ja muita Hollywood-pökäleitä niin on vaikea hypettyä
En voisi olla enempää samaa mieltä!
Itse pelasin Fallout 3sen ja New Vegasin vaikemmalla läpi ja silti pelit tuntuivat naurettavan helpoilta...
Sadistista vaikeusastetta odottaessa...
02.03.2014 klo 18.49 7
02.03.2014 klo 20.02 1
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Maailma sais olla oikeasti raaka ja haastava, muutoinkin kuin "sinua ammuttiin päähän, odota 3 sekuntia"
Joskus ensimmäisten Ghost Reconien ja Splinter Cellien aikaan uskalsin odottaakin tällaista peliä, mutta kun katsoo Blacklistia, Future Soldieria, AC4sta ja muita Hollywood-pökäleitä niin on vaikea hypettyä
En voisi olla enempää samaa mieltä!
Itse pelasin Fallout 3sen ja New Vegasin vaikemmalla läpi ja silti pelit tuntuivat naurettavan helpoilta...
Sadistista vaikeusastetta odottaessa...
Näinhän ne kaikki sanoo, mutta kokeile pelata näitä modien kanssa.
Esim. New Vegasille Project Nevadassa voi säätää asetuksista paljon vaikeammaksi.
Rekisteröitynyt 09.08.2009
02.03.2014 klo 20.11
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Maailma sais olla oikeasti raaka ja haastava, muutoinkin kuin "sinua ammuttiin päähän, odota 3 sekuntia"
Joskus ensimmäisten Ghost Reconien ja Splinter Cellien aikaan uskalsin odottaakin tällaista peliä, mutta kun katsoo Blacklistia, Future Soldieria, AC4sta ja muita Hollywood-pökäleitä niin on vaikea hypettyä
En voisi olla enempää samaa mieltä!
Itse pelasin Fallout 3sen ja New Vegasin vaikemmalla läpi ja silti pelit tuntuivat naurettavan helpoilta...
Sadistista vaikeusastetta odottaessa...
Näinhän ne kaikki sanoo, mutta kokeile pelata näitä modien kanssa.
Esim. New Vegasille Project Nevadassa voi säätää asetuksista paljon vaikeammaksi.
Meniköhän sulla pointti ohitse?
Itse modaamaton peli on vaikeimmallakin tasolla naurettavan helppo en tarkoittanut modeja joita löytyy varmasti joka PC peliin.
02.03.2014 klo 20.40 2
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Maailma sais olla oikeasti raaka ja haastava, muutoinkin kuin "sinua ammuttiin päähän, odota 3 sekuntia"
Joskus ensimmäisten Ghost Reconien ja Splinter Cellien aikaan uskalsin odottaakin tällaista peliä, mutta kun katsoo Blacklistia, Future Soldieria, AC4sta ja muita Hollywood-pökäleitä niin on vaikea hypettyä
En voisi olla enempää samaa mieltä!
Itse pelasin Fallout 3sen ja New Vegasin vaikemmalla läpi ja silti pelit tuntuivat naurettavan helpoilta...
Sadistista vaikeusastetta odottaessa...
Näinhän ne kaikki sanoo, mutta kokeile pelata näitä modien kanssa.
Esim. New Vegasille Project Nevadassa voi säätää asetuksista paljon vaikeammaksi.
Modeilla vaikka Barbie Horse Adventuresista saa maailman helvetillisimmän pelin joka saa Dark Soulsin, Ninja Gaidenin ja Doomin läpäisijät itkemään. Mukana saa myös kasan bugeja, odotusaikaa ja raskaan filtteriprosessin
Rekisteröitynyt 21.10.2013
02.03.2014 klo 20.53 3
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Ei kai noista pitänyt koskaan selviytymispelejä olla ku Tomb Raider, joka sitte Squeenixin takia muuttu. Sanoisin, että RDR:ssä selviytyminen ei ole edes puoliperseiltyä sontaa, koska siinä ei ole selviytymistä aspektina ollenkaan.
02.03.2014 klo 21.01 1
Ilman ruokaa ja vettä? Olisko kerrankin oikea simu vai onko taas annettu periksi "selviytyminen on paskaa" jonneille ja selviytyminen on puoliperseiltyä sontaa tyyliin Tomb Raider, Fallout ja Red Dead Redemption.
Ei kai noista pitänyt koskaan selviytymispelejä olla ku Tomb Raider, joka sitte Squeenixin takia muuttu. Sanoisin, että RDR:ssä selviytyminen ei ole edes puoliperseiltyä sontaa, koska siinä ei ole selviytymistä aspektina ollenkaan.
Rockstarilta ei varmaan olisi kannattanut odottaa mitään, mutta kun alettiin puhua suuren budjetin ja kunnianhimon länkkäristä niin mieleeni ei kyllä tulleet latautuvat healtit, tyhjästä kutsuttavat hevoset, 10 aseen selkäreppu, hyödyttömät leirit, vaarattomat villieläimet yms.
Potentiaalia kyllä oli. Ei olisi hirveän suuria muutoksia vaadittu että mukaan olisi saatu todellinen hardcore-badass-Eastwood-moodi.
02.03.2014 klo 21.54 7
Rockstarilta ei varmaan olisi kannattanut odottaa mitään, mutta kun alettiin puhua suuren budjetin ja kunnianhimon länkkäristä niin mieleeni ei kyllä tulleet latautuvat healtit, tyhjästä kutsuttavat hevoset, 10 aseen selkäreppu, hyödyttömät leirit, vaarattomat villieläimet yms.
Ei kai se pelifirman vika ole jos odotat kuuta taivaalta peliltä jota ei ole ikinä markkinoitu minään muuna kuin gta:na villissä lännessä.
03.03.2014 klo 10.52
Rockstarilta ei varmaan olisi kannattanut odottaa mitään, mutta kun alettiin puhua suuren budjetin ja kunnianhimon länkkäristä niin mieleeni ei kyllä tulleet latautuvat healtit, tyhjästä kutsuttavat hevoset, 10 aseen selkäreppu, hyödyttömät leirit, vaarattomat villieläimet yms.
Ei kai se pelifirman vika ole jos odotat kuuta taivaalta peliltä jota ei ole ikinä markkinoitu minään muuna kuin gta:na villissä lännessä.
Ironisesti edellisestä GTA:sta eli IV:stä puuttui lähes kaikki nuo ominaisuudet. Siinä jouduit etsimään health packeja, autoja ei ilmestynyt tyhjästä, aseita pystyi kantamaan puolen tusinaa eikä joka vihulla ole kiväärinpateja annettavaksi.
Ironisesti voi käydäkin niin että GTA IV on paljon hooceempi kuin The Division, jos Ubi päättääkin mennä nykytrendien mukaan feat regenerative health, fast travel, superkamat heti alussa ja muut pick & play shooter mekaniikat
03.03.2014 klo 12.56
03.03.2014 klo 13.41
03.03.2014 klo 15.18
No jo on kun nykyään tälläistä CoDiakin lineaarisempaa skriptiputkeakin kutsutaan jo hiekkalaatikoksi.
Disclaimerilla se hoituu
09.03.2014 klo 12.00
on se kumma kun kun ei KAIKISTA peleistä löydy enää yksinpeli moodia,se on väärin.
laitetaan ihmiset/pelaajat maksamaan siitä että saavat pelata maksamaansa peliaä verkossa!!
siihen se menee jos tuo moninpeli äbuumiä tulee niin hieniksi ja erinomaiseksi.
peli joka on VAIN moninpelinä ,PITÄÄ VASTUSTAA,jollei joka boikotoida!
yksinpeli moodi pitää olla,koska kun pelin ostaa sitä pitää voida pelata ilman kolmannen osapuolen 'hyväksyntää' ,lisenssiä tai nettiyhteyttä!!
toivottavasti titanfall on myös yksinpeli,jos ei jätän pelin kauppaan,ja toivon ettö myös muut,koska kohta kaikki pelit toimii vain jos loggaudut johonkin pirun foorumiin ja siitä ei ole kaukana WOW tapainen maksatus.
miettikää asiaa!!
jos ostan pelin,se pitää olla pelattavissa ilman mitään ehtoja.
toki,moninpelejä tarvitaan.